Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Gospodarka wodna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Gospodarka wodna | ||
Specjalność | Budownictwo Wodne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Hydrologia |
W-2 | Hydraulika |
W-3 | Gospodarka wodna w zakresie podstawowym |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Kształtowanie osobowości zawodowej specjalisty z zakresu budownictwa wodnego poprzez ugruntowanie wiedzy o uwarunkowaniach przyrodniczych budowli wodnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Dla przekroju hydrometrycznego lub obliczeniowego wyznaczyć potrzebną pojemność zbiornika retencyjnego dla zadanej działalności gospodarczejj | 9 |
T-P-2 | Matematycznie opisać falę wezbraniową i określic jej redukcję w zbiorniku retencyjnym | 9 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do zagadnień gospodarki wodnej | 1 |
T-W-2 | Podstawy teoretyczne gospodarki wodnej | 2 |
T-W-3 | Instrumenty zarządzania systemami gospodarki wodnej | 1 |
T-W-4 | Ilościowa i jakościowa ocena stanu zasobów wodnych | 2 |
T-W-5 | Ilościowa i jakościowa ocena potrzeb wodnych. | 2 |
T-W-6 | Bilanse wodno-gospodarcze | 2 |
T-W-7 | Gospodarowanie wodą w zbiorniku retencyjnym | 2 |
T-W-8 | Gospodarowanie wodą w czasie powodzi. | 2 |
T-W-9 | Ekologiczne uwarunkowania rozwoju systemów gospodarki wodnej | 2 |
T-W-10 | Ekonomiczne uwarunkowania gospodarki wodnej | 1 |
T-W-11 | Modelowanie jakości wód płynących | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w ćwiczeniach projektowych | 18 |
A-P-2 | Konsultacje | 2 |
A-P-3 | Przygotowanie projektu | 38 |
A-P-4 | Zaliczenie | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 18 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów i studiowanie literatury uzupełniajacej wykłady | 37 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
A-W-4 | Egzamin | 3 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wyklad informacyjny) |
M-2 | Metody praktyczne (metoda projektów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów pod koniec semestru (test wyboru) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/E03-1_W01 Zna kluczowe zagadnienia z zakresu gospodarki wodnej. | B_2A_W14, B_2A_W06, B_2A_W13 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-W-10, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-11, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/E03-1_U01 Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne. Posiada umiejętność oceny oddziaływania przyrody na budowle wodne. | B_2A_U11, B_2A_U19, B_2A_U01 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-W-10, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-11, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/E03-1_K01 Jest gotów do oceny pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej i jej wpływu na środowisko. | B_2A_K03, B_2A_K04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-W-10, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-11, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/E03-1_W01 Zna kluczowe zagadnienia z zakresu gospodarki wodnej. | 2,0 | Nie ma poszerzonej wiedzy z zakresu budownictwa wodnego. |
3,0 | Ma poszerzoną wiedzę z zakresu budownictwa wodnego w stopniu dostatecznym. Rozwiązuje test w granicach 50%. Projekt wykonuje w sposób dostatecznie poprawny. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/E03-1_U01 Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne. Posiada umiejętność oceny oddziaływania przyrody na budowle wodne. | 2,0 | Nie posiada umiejętności oceny oddziaływania przyrody na budowle wodne. |
3,0 | Posiada umiejętność oceny oddziaływania przyrody na budowle wodne w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/E03-1_K01 Jest gotów do oceny pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej i jej wpływu na środowisko. | 2,0 | Nie rozumie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko. |
3,0 | Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ciepielowski A., Podstawy gospodarowania wodą, Wyd. SGGW, Warszawa, 1999
- Lambor J, Gospodarka wodna na zbiornikach retencyjnych, Arkady, Warszawa, 1962
Literatura dodatkowa
- Słota H, Zarządzanie systemami gospodarki wodnej, IMGW, Warszawa, 1997
- Szpindor A, Gospodarka wodna, PWN, Warszawa, 1974
- Prawo wodne i rozporządzenia wykonawcze.
- Majewski W., Wprowadzenie do inżynierii i gospodarki wodnej, IBW PAN, Gdańsk, 2020