Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Fizyka budowli 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fizyka budowli 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Strzałkowski <Jaroslaw.Strzalkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 18 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Building materials / Materiały budowlane |
W-2 | Civil engineering/ budownictwo ogólne |
W-3 | Building Physisc / Fizyka budowli |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | to obtain knowledge about the basics of shaping of energy buildings demands / uzyskanie wiedzy na temat podstaw kształtowania eneregtycznego budynków |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Energy performance of buildings - Calculation of energy use for space heating and cooling for residential buildings / Charakterystyka energetyczna budynków - Obliczanie zużycia energii do ogrzewania i chłodzenia budynków mieszkalnych | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Development of energy demand in buildings / Kształtowanie zapotrzebowania na energię w budynkach | 2 |
T-W-2 | Characteristics of low-energy buildings, passive houses, use of modern insulation materials and construction of building components, shape factor / Charakterystyka budynków niskoenergetycznych, budynki pasywne, zastosowanie nowoczesnych materiałów izolacyjnych i budowa przegród budowlanych, współczynnik kształtu | 3 |
T-W-3 | Building airtightness / Szczelność powietrzna budynku | 2 |
T-W-4 | Possibilities of decrease energy demand in existing buildings / Możliwości zmniejszenia zapotrzebowania na energię w istniejących budynkach | 1 |
T-W-5 | Windows / Okna | 1 |
T-W-6 | Problems related to moisture in buildings / Zagadnienia związane z wilgocią w budynkach | 1 |
T-W-7 | Building thermography / Termowizja w budownictwie | 2 |
T-W-8 | Thermal bridges / Mostki termiczne | 2 |
T-W-9 | Test / Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in project activities / Udział w zajęciach projektowych | 28 |
A-P-2 | Consultations / Konsultacje | 9 |
A-P-3 | Preparation of project form - calculations of energy demand for space heating and cooling for a residental building / Przygotowanie projektu - obliczenia zapotrzebowania na energię do ogrzewania i chłodzenia budynku mieszkalnego | 17 |
A-P-4 | Preparation for the project defense / Przygotowanie do obrony projektu | 4 |
A-P-5 | Test / Zaliczenie projektu | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures / Udział w wykładach | 14 |
A-W-2 | Independent learning / Samodzielna nauka | 8 |
A-W-3 | Consultations / Konsultacje | 3 |
A-W-4 | Preparation for the test / Przygotowanie do testu | 4 |
A-W-5 | Lecture test / Zaliczenie wykładu | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture/ wykład |
M-2 | project method / metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: evaluation of the current progress of the project / ocena bieżącego zaawansowania projektów |
S-2 | Ocena podsumowująca: test / test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_D/10-2_W01 Knowledge of buildings' energy demand and methods of its calculation / Znajomość zapotrzebowania energetycznego budynków oraz metod jego obliczania | BIE-NL_1A_W07, BIE-NL_1A_W15, BIE-NL_1A_W14 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_D/10-2_U01 Skill of buildings' energy demand calculations / Umiejętność obliczenia zapotrzebowania na energię budynków | BIE-NL_1A_U10, BIE-NL_1A_U06, BIE-NL_1A_U16, BIE-NL_1A_U22 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_D/10-2_K01 Understanding of professional self-education / Rozumienie samokształcenia zawodowego | BIE-NL_1A_K01 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_D/10-2_W01 Knowledge of buildings' energy demand and methods of its calculation / Znajomość zapotrzebowania energetycznego budynków oraz metod jego obliczania | 2,0 | |
3,0 | The student has a basic knowledge of building demand for energy and its calculation methods / Student ma podstawową wiedzę o potrzebach energetycznych budynku i metodach ich obliczania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_D/10-2_U01 Skill of buildings' energy demand calculations / Umiejętność obliczenia zapotrzebowania na energię budynków | 2,0 | |
3,0 | The student has acquired the basic skills of calculating the energy demand of buildings / Student nabył podstawowe umiejętności obliczenia zapotrzebowania na energię budynków | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_D/10-2_K01 Understanding of professional self-education / Rozumienie samokształcenia zawodowego | 2,0 | |
3,0 | A student at the primary level is aware of the need to self-training / Student na poziomie podstawowym ma świadomość konieczności samokształcenia zawodowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hegger, Fuchs, Stark, Zeumer, Energy Manual. Sustainable Architecture, Birkhaeuser Basel - Boston - Berlin, Munich, 2008
- Edawrds B., Rough Guide to Sustainability, RIBA Publishing, London, 2010, 3rd Edition
Literatura dodatkowa
- CEN, EN-ISO Energy performance of buildings - Calculation of energy use for space heating and cooling, 2008
- A. Stolarska, J. Strzałkowski, Using CFD software for the evaluation of hygrothermal conditions at wall-window perimeters, IOP Publishing, 2018, Tom: 415, DOI: 10.1088/1757-899X/415/1/012046