Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Praktyka semestralna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka semestralna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 30,0 | ECTS (formy) | 30,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Praktyczna obserwacja realizacji poszczególnych etapów (wybranych) procesu inwestycyjnego w budownictwie; zapoznanie się z narzędziami wspomagającymi proces inwestycyjny (oprogramowania komputerowe). |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | praktyka budowlana realizowana w: biurze projektów, przedsiebiorstwie budowlanym, właściwych urzędach (realizacja i nadzór inwestcyji), laboratoriach; a także: opracowanie sprawozdania z praktyk oraz przygotowanie się do ustnego zaliczenia z praktyk; - końcowe zaliczenie praktyk u kierownika praktyk zawodowych kierunku budownictwo. Czas trwania praktyki semestralnej 80 dni. | 16 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Spotkania informacyjne z kierownikiem praktyk z ramienia uczelni i wybór przyszłego pracodawcy. Podstawowe informacje o przygotowaniu odpowiednich dokumentów. | 2 |
A-PR-2 | Sprawdzenie poprawności i kompletności dokumentów uprawniających do odbycia praktyki (aktualnego ubezpieczenia oraz aktualnych badań lekarskich z wpisem o możliwości pracy na wysokości). Podpisanie umowy z pracodawcą | 1 |
A-PR-3 | Uczestnictwo w zajęciach praktycznych (w zależności od miejsca realizacji praktyki). | 442 |
A-PR-4 | Uczestnictwo w zajęciach praktycznych w danym zakładzie pracy pod bezpośrednim nadzorem bezpośredniego opiekuna z zakładu pracy (w zależności od miejsca realizacji praktyki wraz ze szkoleniem BHP prowadzonym przez specjalistę BHP z zakładu pracy. | 445 |
A-PR-5 | Konsultacje i podpisanie dziennika praktyk przez bezpośredniego opiekuna praktyk z zakładu pracy, w którym student odbywa praktykę oraz przez kierownika z zakładu pracy. | 2 |
A-PR-6 | Konsultacje z kierownikiem praktyk z ramienia uczelni. | 2 |
A-PR-7 | Sporządzenie dziennika praktyk. | 5 |
A-PR-8 | Zaliczenie. | 1 |
900 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny spotkanie informacyjne zaznajamiające studentów z zasadami obowiązującymi przy realizacji praktyk. |
M-2 | Pogadanka, objaśnienia metody stosowane w trakcie praktyki w zakładzie pracy, w którym student odbywa praktykę. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena bezpośredniego opiekuna praktyk z zakładu pracy |
S-2 | Ocena formująca: Ocena na podstawie dziennika praktyk przez kierownika praktyk zawodowych na kierunku budownictwo |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne praktyki – końcowa ocena z wpisem do indeksu przez kierownika praktyk zawodowych kierunku budownictwo |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_P/01_W01 Student po odbytej praktyce nabywa podstawową wiedzę na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzania działalności gospodarczej w branży budowlanej | BIE-NL_1A_W19 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
BIE-NL_1A_P/01_W02 Student po odbytej praktyce nabywa podstawową wiedzę na temat tworzenia procedur zarządzania jakością robót budowlanych. Zna normatywy pracy w budownictwie oraz organizację i zasady kierowania budową | BIE-NL_1A_W18 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_P/01_U01 Student po odbytej praktyce potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne oraz potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD | BIE-NL_1A_U11 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
BIE-NL_1A_P/01_U02 Student po odbytej praktyce potrafi organizować pracę na budowie zgodnie z zasadami technologii i organizacji budownictwa. | BIE-NL_1A_U18 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_P/01_K01 Student po odbytej praktyce jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się właściwą organizacją pracy | BIE-NL_1A_K01 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
BIE-NL_1A_P/01_K02 Student po odbytej praktyce jest gotów do przestrzegania i upowszechniania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i poza nim | BIE-NL_1A_K03 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
BIE-NL_1A_P/01_K03 Student po odbytej praktyce jest gotów do kreatywnego myślenia w trakcie rozwiązywania problemu inżynierskiego. Efektywnie wykorzystuje zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w sposób przedsiębiorczy. | BIE-NL_1A_K04 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
BIE-NL_1A_P/01_K04 Student po odbytej praktyce jest gotów do działania w sposób profesjonalny i podejmowania etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu. | BIE-NL_1A_K05 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_P/01_W01 Student po odbytej praktyce nabywa podstawową wiedzę na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzania działalności gospodarczej w branży budowlanej | 2,0 | |
3,0 | Student po odbytej praktyce budowlanej jest w stanie opisać zasady/podstawy kierowania budową oraz zasady prowadzenia działalności w branży budowlanej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BIE-NL_1A_P/01_W02 Student po odbytej praktyce nabywa podstawową wiedzę na temat tworzenia procedur zarządzania jakością robót budowlanych. Zna normatywy pracy w budownictwie oraz organizację i zasady kierowania budową | 2,0 | |
3,0 | Student po odbytej praktyce budowlanej jest w stanie opisać zasady/podstawy kierowania budową oraz zasady prowadzenia działalności w branży budowlanej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_P/01_U01 Student po odbytej praktyce potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne oraz potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD | 2,0 | |
3,0 | Student po odbytej praktyce budowlanej potrafi w sposób podstawowy samodzielnie sporządzić dokumentację budowlaną oraz potrafi wykonać rysunki w programie CAD, a także potrafi organizować proste prace na budowie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BIE-NL_1A_P/01_U02 Student po odbytej praktyce potrafi organizować pracę na budowie zgodnie z zasadami technologii i organizacji budownictwa. | 2,0 | |
3,0 | Student po odbytej praktyce budowlanej potrafi w sposób podstawowy samodzielnie sporządzić dokumentację budowlaną oraz potrafi wykonać rysunki w programie CAD, a także potrafi organizować proste prace na budowie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_P/01_K01 Student po odbytej praktyce jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się właściwą organizacją pracy | 2,0 | |
3,0 | Student po odbytej praktyce budowlanej wykazuje się podstawowymi cechami kreatywności i jest gotowy w sposób podstawowy samodzielnie kierować prostymi pracami budowlanymi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BIE-NL_1A_P/01_K02 Student po odbytej praktyce jest gotów do przestrzegania i upowszechniania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i poza nim | 2,0 | |
3,0 | Student po odbytej praktyce budowlanej wykazuje się podstawowymi cechami kreatywności i jest gotowy w sposób podstawowy samodzielnie kierować prostymi pracami budowlanymi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BIE-NL_1A_P/01_K03 Student po odbytej praktyce jest gotów do kreatywnego myślenia w trakcie rozwiązywania problemu inżynierskiego. Efektywnie wykorzystuje zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w sposób przedsiębiorczy. | 2,0 | |
3,0 | Student po odbytej praktyce budowlanej wykazuje się podstawowymi cechami kreatywności i jest gotowy w sposób podstawowy samodzielnie kierować prostymi pracami budowlanymi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BIE-NL_1A_P/01_K04 Student po odbytej praktyce jest gotów do działania w sposób profesjonalny i podejmowania etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu. | 2,0 | |
3,0 | Student po odbytej praktyce budowlanej wykazuje się podstawowymi cechami kreatywności i jest gotowy w sposób podstawowy samodzielnie kierować prostymi pracami budowlanymi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- dokumentacja budowalna aktualne wymagania
- aktualne przepisy prawa budowlanego
- aktualne przepisy z zakresu BHP