Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management
Sylabus przedmiotu Complex Concrete Structures 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Complex Concrete Structures 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Graduating major of any specialty in Civil Engineering as full-time or extramural studies |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ability to design complex pre-stressed structures |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design of pre-stressed or post-tensioned girder: Selection of the cross-section, tendons and stressing force. Evaluating of ultimate limit state and cracking resistance. Girder design drawings | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Idea of stressing and tensioning of structures and solutions: post-tensioned and pre-stressed concrete | 2 |
T-W-2 | Materials used in pre-stressed and post-tensioned structures: concrete, pre-stressing steel, tendons, stressing equipment | 3 |
T-W-3 | Calculation conditions, strain limiting, loss in pre-stressing force, ultimate limit state, resistance to cracking and deflection | 5 |
T-W-4 | Pre-stressed and post-tensioned girders, design rules, marking out of tendons, examples | 3 |
T-W-5 | Cylindrical pre-stressed concrete tanks | 1 |
T-W-6 | Design of pre-stressed or post-tensioned girder: Selection of the cross-section, tendons and stressing force. Evaluating of ultimate limit state and cracking resistance. Girder design drawings | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 15 |
A-P-2 | Participation in consultations | 2 |
A-P-3 | Individual preparation of design assignment | 13 |
A-P-4 | Consultances | 4 |
A-P-5 | Preparation for grading | 3 |
A-P-6 | Controlled assessment | 1 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Lecture preparation – literature study | 14 |
A-W-3 | Consultances | 2 |
A-W-4 | Preparation for the exam | 4 |
A-W-5 | Taking an exam | 3 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the work assigned to home |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_CE/C/02_W01 Student knows the principles of using active reinforcement in pre-stressed and post-tensioned concrete structures | B-A_2A_W05, B-A_2A_W06, B-A_2A_W08, B-A_2A_W10 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_CE/C/02_U01 Student can design precast reinforced concrete grinder using active reinforcement in pre-stressed and post-tensioned system. Can dimension construction details of the reinforced concrete grinder. | B-A_2A_U21, B-A_2A_U08, B-A_2A_U22 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_CE/C/02_K01 Student is prepared to independently perform engineering tasks with the use of technologies developed by concrete tension system manufacturers and to further improve his professional skills | B-A_2A_K06, B-A_2A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_CE/C/02_W01 Student knows the principles of using active reinforcement in pre-stressed and post-tensioned concrete structures | 2,0 | |
3,0 | Student knows the basic principles of pre-stressed and post-tensioned concrete structures | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_CE/C/02_U01 Student can design precast reinforced concrete grinder using active reinforcement in pre-stressed and post-tensioned system. Can dimension construction details of the reinforced concrete grinder. | 2,0 | |
3,0 | Student can select prestressing technology appropriate to the function and working environment of the reinforced concrete structure | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_CE/C/02_K01 Student is prepared to independently perform engineering tasks with the use of technologies developed by concrete tension system manufacturers and to further improve his professional skills | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of responsibility in engineering design of reinforced concrete presstressed elements | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Giandomenico Toniolo, Marco di Prisco, Michele Win Tai Mak, Reinforced Concrete Design to Eurocode 2, Springer Verlag GmbH, 2017
- W.H. Mosley, Reinforced Concrete Design, PALGRAVE MACMILLAN, 2012
- Millais, Malcolm, Building structures : from concepts to design, Spon Press, New York, 2005
- MacGregor, James Grierson, Reinforced concrete : mechanics and design, Pearson Prentice Hall, 2006
- A. M. Neville, Properties of concrete, London, 2011
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, według EC2 t. I-V, PWN, Warszawa, 2011
- EN 1992-1-1, Eurocode2 :Design of concrete structures - Part 1-1:General rules and rules for buildings, 2010
- EN 1992-3, Eurocode 2 - Design of conrete structures - Part 3: Liquid retainig and contaiment structures, 2006
Literatura dodatkowa
- EN 1990, Eurocode - Basic of structural design, 2002
- Abramowicz M., Wróblewski T., Berczyński S., Modelling and parameter identification of steel–concrete composite beams in 3D rigid finite element method, Archives of Civil and Mechanical Engineering, 2020
- P. Brzozowski, E. Horszczaruk, K. Hrabiuk, The influence of natural and nano-additives on early strength of cement mortars, Procedia Engineering, 2017, Tom: 172, s. 127–134