Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management
Sylabus przedmiotu Social Aspects in International Construction Industry:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Social Aspects in International Construction Industry | ||
Specjalność | International Construction Management | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | knowledge of the basics of project management |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To understand the principles of international business development applied to construction. |
C-2 | To become familiar with the international contract documents. |
C-3 | To learn the forms of international design and construction management. |
C-4 | To understand social aspects of global construction market |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | The Case Study on a research topic in international project management and its effect in a practical environment using a specified case study. The international project and its characteristics: preparation, assumptions, assessment of effectiveness, implementation, control. | 6 |
T-A-2 | Building a project team - the role of organizational culture - teamwork. | 4 |
T-A-3 | Tools supporting design processes. Soft techniques in managing international projects. | 4 |
T-A-4 | completion of auditorium exercises | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction: the course syllabus and expectations. Introduction to International Construction (overview). | 1 |
T-W-2 | Current International Construction Market. Trends in International Construction. | 1 |
T-W-3 | International Project Organization. | 2 |
T-W-4 | Case study 1 | 1 |
T-W-5 | Selecting an Associate and Getting Along in Other Cultures. | 1 |
T-W-6 | International Contracts. International Payment, Insurance, and Scope of Work. International Construction Arbitration (the FIDIC Contract and ICC Rules). | 3 |
T-W-7 | Supervisory Problems in International Construction. | 1 |
T-W-8 | Managing Employee Conflict in variuos cultural context. Case study 2. | 1 |
T-W-9 | Multi-Project Management and Control | 1 |
T-W-10 | Globalization and sustaiable construction industry | 2 |
T-W-11 | Completion of lectures | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | presence on the excercises | 15 |
A-A-2 | case study analysis | 4 |
A-A-3 | self-study as a homework (case studies) | 4 |
A-A-4 | consultances | 2 |
A-A-5 | completion of auditorium excercises | 1 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | presence on lectures | 14 |
A-W-2 | self - study, preparation for lectures completion | 8 |
A-W-3 | analysis of case studies | 1 |
A-W-4 | consultation | 2 |
A-W-5 | completion of lectures | 1 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture, case studies |
M-2 | Project based learning method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test |
S-2 | Ocena formująca: teamwork appraisal |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/01_W01 The student knows and understands theoretical foundations of International project management | B-A_2A_W07, B-A_2A_W14 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-8, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/01_U01 The student can characterize the basic soft competences important from the point of view of planning, implementation and monitoring of international projects | B-A_2A_U01, B-A_2A_U26 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-8, T-W-2, T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/01_K01 The student is ready to recognizes the relationship between the theoretical assumptions of international management and practical interactions in the institutional structure of specific international organizations | B-A_2A_K03 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-8, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/01_W01 The student knows and understands theoretical foundations of International project management | 2,0 | |
3,0 | The student knows and understands the basic concepts of international management | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/01_U01 The student can characterize the basic soft competences important from the point of view of planning, implementation and monitoring of international projects | 2,0 | |
3,0 | The student can sufficiently characterize and use the basic soft skills relevant to the planning, implementation and monitoring of international projects | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/01_K01 The student is ready to recognizes the relationship between the theoretical assumptions of international management and practical interactions in the institutional structure of specific international organizations | 2,0 | |
3,0 | The student is ready to recognize a sufficient extent the relationship between the theoretical assumptions of international management and practical interactions in the institutional structure of specific international organizations | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Köster Kathrin, International Project Management, SAGE Publications Ltd, London, 2010
- Lientz, B., & Rea, K., International project management., Routledge., 2012
Literatura dodatkowa
- Keeling, R., Project management: An international perspective., Macmillan, 2000