Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management
Sylabus przedmiotu Advanced Concrete Structures – International Perspective:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Advanced Concrete Structures – International Perspective | ||
Specjalność | International Construction Management | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl>, Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>, Norbert Olczyk <Norbert.Olczyk@zut.edu.pl>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge on the building materials and concrete technology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Basic knowledge on the building materials and concrete technology |
C-2 | Getting to know modern methods of testing the properties of mixtures and hardened concrete |
C-3 | Getting to know composition of the concrete methods of design of a new generation |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design of modern concrete mixes | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | New generation of concrete principles. Comparison the composition of ordinary concrete and new generation of concrete. Effect of additions and admixtures on concrete properties. Applications. Self-consolidating concrete, mix composition, test methods. Characteristic of fibre-reinforced concreto. Shotcreate. Architectural concrete. Passing | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 15 |
A-P-2 | Preparation of the project | 3 |
A-P-3 | Consultances | 1 |
A-P-4 | Controlled assessment | 1 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture information |
M-2 | Lecture with multimedia presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written test |
S-2 | Ocena podsumowująca: Controlled assessment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_ICM/D/04_W01 Student has a basic knowledge of modern construction materials. Knows the basics of mix design. Knows additives and chemical admixtures. Knows methods of testing mortars, concrete mixes and hardened concrete | B-A_2A_W06, B-A_2A_W12 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_ICM/D/04_U01 Student can select the components of a new generation mix, test the properties and compare the results with Standards. Can design a concrete mix for a special application | B-A_2A_U13, B-A_2A_U09, B-A_2A_U11 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_ICM/D/04_K01 Student understands the need for constant improvement of the knowledge of modern concretes. Is ready to reflect on the responsibilities for test results and their influence on further decisions | B-A_2A_K01, B-A_2A_K03 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_ICM/D/04_W01 Student has a basic knowledge of modern construction materials. Knows the basics of mix design. Knows additives and chemical admixtures. Knows methods of testing mortars, concrete mixes and hardened concrete | 2,0 | |
3,0 | Student knows the basic principles of selecting components for modern concrete and knows the methods of concrete testing | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_ICM/D/04_U01 Student can select the components of a new generation mix, test the properties and compare the results with Standards. Can design a concrete mix for a special application | 2,0 | |
3,0 | Student can prepare a concrete mix project independently, but has problems with the analysis of the results | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_ICM/D/04_K01 Student understands the need for constant improvement of the knowledge of modern concretes. Is ready to reflect on the responsibilities for test results and their influence on further decisions | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of the need for constant improvement of the knowledge of modern concretes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Neville A., Properties of Concrete, London, 2012
- Aitcin P.C., High-Performance Concrete., E&FN SPON, 1998
Literatura dodatkowa
- Zieliński A., Kaszyńska M., Calibration of Steel Rings for the Measurement of Strain and Shrinkage Stress for Cement-Based Composites, Materials, 2020, 13(13)
- Federowicz K., Kaszyńska M., Zieliński A., Effect of Curing Methods on Shrinkage Development in 3D-Printed Concrete, Materials, 2020, 13(11)
- E. Horszczaruk, P. Brzozowski, Investigation of gamma ray shielding efficiency and physicomechanical performances of heavyweight concrete subjected to high temperature, Construction and Building Materials, 2019, Tom: 195, s. 574–582