Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
Sylabus przedmiotu Advanced Geoengineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Advanced Geoengineering | ||
Specjalność | International Construction Management | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Advanced soil mechanics |
W-2 | Basic of buliding mechanics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Familiarize the student with various foundation load systems, teach him how to design special foundation elements in complex geotechnical conditions |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Project of the foundation of the building segment | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cooperation of the slab with the pile system | 2 |
T-W-2 | Box foundations | 2 |
T-W-3 | Foundation of high objects under complex load conditions and difficult geotechnical conditions in category III (high buildings, masts, wind power towers) | 3 |
T-W-4 | Designing foundations for machines | 3 |
T-W-5 | Foundation of communication engineering objects (bridges, viaducts, embankments, deep excavations, underground constructions) | 3 |
T-W-6 | Foundation of hydrotechnical construction objects (wharfs, locks, weirs, breakwaters). Test | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | participation in classes | 15 |
A-P-2 | Design project of special foundation | 9 |
A-P-3 | consultances | 1 |
A-P-4 | completion of project classes | 1 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in classes | 14 |
A-W-2 | Own work with literature | 5 |
A-W-3 | Final test preparation | 5 |
A-W-4 | consultances | 1 |
A-W-5 | final test | 1 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture method |
M-2 | Case study lecture method |
M-3 | Pracitical desing project method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Countinous rating of student progress |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final test rating |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/08_W01 Student knows and understands knowledge in the field of foundation of objects in variable load conditions and in complex geotechnical conditions. He knows the principles of constructing and dimensioning the foundations of complex structures and building objects. | B-A_2A_W01, B-A_2A_W06, B-A_2A_W09, B-A_2A_W13 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/08_U01 Student can solve the problems of founding simple and complex buildings in difficult geotechnical conditions by integrating knowledge in the field of various branches of science related to construction | B-A_2A_U01, B-A_2A_U09 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/08_K01 Student is ready to apply the knowledge used in the implementation of the engineering task undertaken in a responsible and professional manner | B-A_2A_K01, B-A_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/08_W01 Student knows and understands knowledge in the field of foundation of objects in variable load conditions and in complex geotechnical conditions. He knows the principles of constructing and dimensioning the foundations of complex structures and building objects. | 2,0 | |
3,0 | The student has sufficient knowledge in the field of founding engineering objects | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/08_U01 Student can solve the problems of founding simple and complex buildings in difficult geotechnical conditions by integrating knowledge in the field of various branches of science related to construction | 2,0 | |
3,0 | Student can the principles of constructing and dimensioning the foundations of complex structures and building objects. Student has a basic skills in the field of foundation of objects in variable load conditions and in complex geotechnical conditions. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/08_K01 Student is ready to apply the knowledge used in the implementation of the engineering task undertaken in a responsible and professional manner | 2,0 | |
3,0 | Student is ready to apply knowledge in the implementation of an engineering task to a sufficient degree | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Braja M Das, Introduction to Geotechnical Engineering, 1985
- German Geotechnical Society, EBGEO- Desing with geosynthetics, Willey and Sohn, 2010
Literatura dodatkowa
- Hartlén, J., Wolski, W., Embankments on Organic Soils, Elsevier, Amsterdam, 1996
- Meyer, Z., Consolidation Model for Organic Soils, Proceedings of the Institution of Civil Engineers - Ground Improvement, 1997, 1
- Meyer Z., Olszewska M., Methods Development for the Constrained Elastic Modulus Investigation of Organic Material in Natural Soil Conditions, Materials, 2021