Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (N2)
Sylabus przedmiotu Ciepłownictwo:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ciepłownictwo | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Figiel <Ewa.Figiel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy termodynamiki technicznej lub Techniki cieplnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem wykładów jest zapoznanie studenta z zagadnieniami dotyczącymi wytrwarzania i wykorzystania pary do potrzeb technologicznych. |
C-2 | Celem zajęć projektowych jest zapoznanie studenta z metodyką projektowania ciepłowni parowych wysokoparametrowych i węzłów cieplnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt węzła cieplnego dwufunkcyjnego | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Węzły cieplne - schematy, rodzaje, urządzenia stosowane w węzłach cieplnych, układy przygotowania ciepłej wody, pomieszczenia węzłów cieplnych, wymagania techniczne, mieszkaniowe stacje wymiennikowe | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 57 |
A-P-3 | Zaliczenie projektu | 1 |
A-P-4 | Konsultacje | 8 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Samodzielne przygotowanie się do egzaminu | 10 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 3 |
A-W-4 | Samodzielna lektura | 21 |
A-W-5 | Obecność na egzaminie | 2 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej lub ustnej, ocena odpowiedzi na zadane pytania. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S_2A_N2/D/01_W01 Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu węzłów cieplnych | IS_2A_W07 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S_2A_N2/D/01_U01 Student potrafi zaprojektować węzeł cieplny | IS_2A_U20 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S_2A_N2/D/01_K01 Jest gotów do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii szczególnie związanych z węzłami cieplnymi | IS_2A_K07 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
S_2A_N2/D/01_W01 Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu węzłów cieplnych | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczną wiedzę z zakresu projektowania i eksploatacji węzłów cieplnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
S_2A_N2/D/01_U01 Student potrafi zaprojektować węzeł cieplny | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie wykona projekt węzła cieplnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
S_2A_N2/D/01_K01 Jest gotów do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii szczególnie związanych z węzłami cieplnymi | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie wykona projekt węzła cieplnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mizielińska K., Olszak J., Parowe źródła ciepła, WNT, Warszawa, 2008
- Żarski K., Węzły cieplne w miejskich systemach ciepłowniczych, Ośr. Informacji Technika instalacyjna w budownictwie, Warszawa, Aquarius, Toruń
- Zaborowska E., Zasady projektowania wodnych węzłów ciepłowniczych, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2012
Literatura dodatkowa
- Żarski K., Obiegi wodne i parowe w kotłowniach, Ośrodek Informacji Technika instalacyjna w budownictwie, Warszawa, 2000
- Praca zbiorowa (red. Szczechowiak E.), Energooszczędne układy zaopatrzenia budynków w ciepło: budowa i eksploatacja, ENVIROTECH, Poznań
- Mizielińska K., Centrale cieplne, Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa
- Szkarowski A., Łatowski L., Ciepłownictwo, WNT, Warszawa