Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
Sylabus przedmiotu Real property information sources:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Real property information sources | ||
Specjalność | Property Valuation and Real Estate Transactions | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The student should acquire knowledge in the field of basic concepts and legal institutions related to real estate management. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Getting to know property information sources |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Land registry courts, land registers | 2 |
T-A-2 | Cadastre of real estate (land and building register). Cadastre of real estate and land registers. | 2 |
T-A-3 | Notarial deeds and other documents constituting the basis for entry in the land registers and registers constituting the cadastral register | 2 |
T-A-4 | Land registry, base map, thematic maps, the concept of land boundary and the extraction of boundary data for the description of the object of valuation | 2 |
T-A-5 | Analyses of the impact of environmental factors on the property and other sources of property information | 2 |
T-A-6 | Geo-information systems | 4 |
T-A-7 | Passing the subject | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes. | 15 |
A-A-2 | Reading of designated literature and legislation | 6 |
A-A-3 | Preparation for passing | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Exercises; use of multimedia presentations |
M-2 | Didactic discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Assessment of activity in the classroom |
S-2 | Ocena podsumowująca: Colloquium grade |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_D7/06_W01 He knows and understands the basic concepts and institutions in the field of information sources about real estate | Ec_1A_W01, Ec_1A_W04 | — | C-1 | T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_D7/06_U01 He is able to skilfully use various sources of information about real estate | Ec_1A_U01, Ec_1A_U02 | — | C-1 | T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_D7/06_K01 Ready to think and act in an entrepreneurial manner | Ec_1A_K03, Ec_1A_K04 | — | C-1 | T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_D7/06_W01 He knows and understands the basic concepts and institutions in the field of information sources about real estate | 2,0 | Student is not familiar with elementary concepts and institutions in the field of real estate information sources |
3,0 | The student is sufficiently familiar with elementary concepts and institutions in the field of real estate information sources. | |
3,5 | The student is familiar with elementary concepts and institutions in the field of real estate information sources to a degree more than sufficient. | |
4,0 | The student is familiar with elementary concepts and institutions in the field of real estate information sources to a good degree. | |
4,5 | The student is familiar with elementary concepts and institutions in the field of real estate information sources to a degree more than good. | |
5,0 | The student is familiar with elementary concepts and institutions in the field of real estate information sources to a very good degree. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_D7/06_U01 He is able to skilfully use various sources of information about real estate | 2,0 | Cannot use basic property information sources for a variety of needs |
3,0 | Can use basic real estate information sources for a variety of needs to a sufficient degree | |
3,5 | Can use basic real estate information sources for a variety of needs to a degree more than sufficient | |
4,0 | Can use basic real estate information sources for a variety of needs to a good degree | |
4,5 | Can use basic real estate information sources for a variety of needs to a degree mote than good | |
5,0 | Can use basic real estate information sources for a variety of needs to a very good degree |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_D7/06_K01 Ready to think and act in an entrepreneurial manner | 2,0 | Is not ready to think and act in an entrepreneurial way |
3,0 | Is ready to think and act in an entrepreneurial way in an elementary degree | |
3,5 | Is ready to think and act in an entrepreneurial way to a degree more than sufficient | |
4,0 | Is ready to think and act in an entrepreneurial way to agood degree | |
4,5 | Is ready to think and act in an entrepreneurial way to a degree more than good | |
5,0 | Is ready to think and act in an entrepreneurial way to a very good degree |
Literatura podstawowa
- J. Dydenko, Szacowanie nieruchomości, Wolters Kluwer, Warszawa, 2020, 4 wydanie
- Oleńczuk-Paszel A., Śpiewak-Szyjka M., Tarasiewicz M., Podstawowe źródła informacji o nieruchomościach, ZUT, Szczecin, 2021
- Śpiewak-Szyjka M., Oleńczuk-Paszel A., Nowak M., Zaremba A., Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości, CeDeWu, Warszawa, 2021
Literatura dodatkowa
- Kuropatwiński J., Podstawa wpisu do księgi wieczystej, Wolters Kluwer, 2020
- J. Brzezicka, R. Wiśniewski, M. Figurska, Disequilibrium in the real estate market: Evidence from Poland, University of Warmia and Mazury in Olsztyn 2018, Olsztyn, 2018