Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)
Sylabus przedmiotu Zagospodarowanie turystyczne w regionie:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Gospodarka turystyczna | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Zagospodarowanie turystyczne w regionie | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 9 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu ekonomii |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Celem jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu zasad zagospodarowania turystycznego różnorodnych obszarów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| T-A-1 | Rodzaje zagospodarowania turystycznego | 4 |
| T-A-2 | Baza materialna turystyki | 2 |
| T-A-3 | Główne zasady zagospodarowania turystycznego, zagospodarowanie turystyczne obszarów leśnych, miejscowości uzdrowiskowych, obszarów chronionych, obszarów peryferyjnych | 14 |
| T-A-4 | Zasady realizacji inwestycji turystycznych | 1 |
| T-A-5 | Zaliczenie - przedstawienie projektu | 4 |
| 25 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
| A-A-2 | Przygotowanie projektu | 25 |
| 50 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Ćwiczenia audytoryjne |
| M-2 | Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna |
| M-3 | Metoda podająca- opis, wyjaśnienie |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu szlaku turystycznego na wybranym obszarze |
| S-2 | Ocena formująca: Ocena i analiza aktywności studenta w trakcie zajęć |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| GT_1A_D14/4.8_W01 Student zna i rozumie istotę zagospodarowania turystycznego jako procesu | GT_1A_W01, GT_1A_W02, GT_1A_W03 | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| GT_1A_D14/4.8_U01 Student potrafi opracować i zaprezentować wybrany problem z zakresu zagospodarowania turystycznego | GT_1A_U01, GT_1A_U02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| GT_1A_D14/4.8_K01 Student jest gotów do zaprojektowania szlaku turystycznego | GT_1A_K01, GT_1A_K02, GT_1A_K03 | — | C-1 | T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GT_1A_D14/4.8_W01 Student zna i rozumie istotę zagospodarowania turystycznego jako procesu | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie istoty zagospodarowania turystycznego jako procesu |
| 3,0 | Student zna i rozumie istotę zagospodarowania turystycznego jako procesu w stopniu dostatecznym | |
| 3,5 | Student zna i rozumie istotę zagospodarowania turystycznego jako procesu w stopniu dostatecznym plus | |
| 4,0 | Student zna i rozumie istotę zagospodarowania turystycznego jako procesu w stopniu dobrym | |
| 4,5 | Student zna i rozumie istotę zagospodarowania turystycznego jako procesu w stopniu dobrym plus | |
| 5,0 | Student zna i rozumie istotę zagospodarowania turystycznego jako procesu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GT_1A_D14/4.8_U01 Student potrafi opracować i zaprezentować wybrany problem z zakresu zagospodarowania turystycznego | 2,0 | Student nie potrafi opracować i zaprezentować wybranego problemu z zakresu zagospodarowania turystycznego |
| 3,0 | Student potrafi opracować i zaprezentować wybrany problem z zakresu zagospodarowania turystycznego w stopniu dostatecznym | |
| 3,5 | Student potrafi opracować i zaprezentować wybrany problem z zakresu zagospodarowania turystycznego w stopniu dostatecznym plus | |
| 4,0 | Student potrafi opracować i zaprezentować wybrany problem z zakresu zagospodarowania turystycznego w stopniu dobrym | |
| 4,5 | Student potrafi opracować i zaprezentować wybrany problem z zakresu zagospodarowania turystycznego w stopniu dobrym plus | |
| 5,0 | Student potrafi opracować i zaprezentować wybrany problem z zakresu zagospodarowania turystycznego w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GT_1A_D14/4.8_K01 Student jest gotów do zaprojektowania szlaku turystycznego | 2,0 | Student nie jest gotów do zaprojektowania szlaku turystycznego |
| 3,0 | Student jest gotów do zaprojektowania szlaku turystycznego w stopniu dostatecznym | |
| 3,5 | Student jest gotów do zaprojektowania szlaku turystycznego w stopniu dostatecznym plus | |
| 4,0 | Student jest gotów do zaprojektowania szlaku turystycznego w stopniu dobrym | |
| 4,5 | Student jest gotów do zaprojektowania szlaku turystycznego w stopniu dobrym plus | |
| 5,0 | Student jest gotów do zaprojektowania szlaku turystycznego w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Wiśniewski, Ł., Rudnicki, R., & Sokołowski, D., OBSZARY O WALORACH PRZYRODNICZO-TURYSTYCZNYCH JAKO PODMIOT ODDZIAŁYWANIA WSPÓLNEJ POLITYKI ROLNEJ UNII EUROPEJSKIEJ: W POSZUKIWANIU POTENCJALNYCH REZERW DLA ROZWOJU AGROTURYSTYKI, FOLIA TURISTICA, Warszawa, 2023, http://www.folia-turistica.pl/attachments/article/402/FT_59_2022.pdf#page=36
- Scheyvens, R., & Biddulph, R., Inclusive tourism development, Tourism Geographies, 20(4), 2018, https://www.researchgate.net/profile/Robin-Biddulph-2/publication/320658840_Inclusive_tourism_development/links/5a534bd40f7e9bbc10569634/Inclusive-tourism-development.pdf
Literatura dodatkowa
- Krażewska, A., & Ossowska, L, Zróżnicowanie atrakcyjności turystycznej gmin nadmorskich w województwie zachodniopomorskim., eszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, 1(24), 2020, file:///C:/Users/48603/Downloads/karolinatrafny1,+%7B$userGroup%7D,+Kra%C5%BCewska+Aneta,+Ossowska+Luiza..pdf
- Rahmonov, O., Szczypek, T., & Pirozhnik, I. I., Ekologiczne i rekreacyjno-turystyczne funkcje małych zbiorników., Acta Geographica Silesiana, 2019, https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/90226973/287048187-libre.pdf?1661417674=&response-content-disposition=inline%3B+filename%3DEkologiczne_i_rekreacyjno_turystyczne_fu.pdf&Expires=1678812511&Signature=I8TGjYeQLGSHYVr0AF~BqOIgHza1aFXgjXyBr40uaxgJDZXuRlMbDpghU80VVft4sBrFH7bld2qWT673REyO5lcs7VqRWIEmHqgnU67kTAvTcsmbtclYnwA7JyYn5FiZOQQcplxj8voi7~OOQET2y~Vkpl4Pi5WQyz1~muNxhbwaHf0-Xxn8oxFc6~qpiBZZmgIy44Ws6ia288FuQaIvbKMRp3HVLnkXhwyWftIyr8akK4n5dO6TDTF4t9wfSgsUk1gi2~l9FbCwoE3FUTALOzV52Fbel5XMt7kCVgu-WaqKn0G1bXZ0ITz7cT1nmNxCXshmq-aGmW66D8hcdKyAnQ__&Key-Pair-Id=APKAJLOHF5GGSLRBV4ZA