Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Symulacje biznesowe w turystyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Symulacje biznesowe w turystyce
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Będzik <Beata.Bedzik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z mikroekonomii, podstaw makroekonomii, zarządzania, finansów i rachunkowości, marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1umiejętność zarządzania firmą oraz oceny zdolności kredytowej firmy i ryzyka finansowego
C-2rozwijane umiejętności współdziałania w grupie i zespołowego podejmowania decyzji
C-3konfrontacja posiadanej wiedzy teoretycznej z umiejętnością wykorzystania jej w praktyce i przygotowanie do pracy w sektorze biznesu i turystyki
C-4możliwość sprawdzenia się w roli przedsiębiorcy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie uczestników z warunkami symulowanego rynku - poznanie głównych zasad i reguł gry, ograniczeń i podstawowych parametrów decyzyjnych2
T-L-2Planowanie biznesu, przygotowanie strategii działania i rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego6
T-L-3Wstępne decyzje biznesowe m.in. organizacja biura podróży, wybór usług sprzedawanych w biurze, ustalanie wynagrodzeń i premii4
T-L-4Symulowane prowadzenie działalności turystycznej i podejmowanie bieżących decyzji biznesowych w środowisku projektowym (inwestycje, marketing, szkolenia), ocena własnych mocnych i słabych stron w zakresie prowadzenia biura podróży, zarządzanie biurem podróży, analiza usług oferowanych na rynku, aksymalizacja zysku10
T-L-5Omówienie podejmowanych decyzji i wyników działalności poszczególnych zespołów. Zaliczenie3
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach25
A-L-2przygotowanie do zajęć10
A-L-3bieżąca analiza warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce (np. wysokość płacy minimalnej, formy zatrudnienia etc.)10
A-L-4przygotowanie do omówienia wyników prowadzonej działalności gospodarczej (symulacji)5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Gry dydaktyczne
M-2Objaśnienie i dyskusja dydaktyczna
M-3Analiza przypadków
M-4Symulacja
M-5Gry symulacyjne – realizacja koncepcji "Learning by action"

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do poszczególnych zajęć (aktywność, zaangażowanie)
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy na podstawie wyników osiąganych w grze symulacyjnej
S-3Ocena formująca: Ocena współdziałania i umiejętności formułowania oraz argumentowania podejmowanych decyzji w grze symulacyjnej
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jako wypadkowa ocen cząstkowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D17/5.2_W01
zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej
GT_1A_W01, GT_1A_W02, GT_1A_W03, GT_1A_W04, GT_1A_W05, GT_1A_W07, GT_1A_W08C-4, C-2, C-1, C-3T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-3M-1, M-3, M-2, M-5, M-4S-1, S-2, S-3, S-4
GT_1A_D17/5.2_W02
zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności turystycznej
GT_1A_W01, GT_1A_W03, GT_1A_W06, GT_1A_W07, GT_1A_W08C-1, C-2, C-3, C-4T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-5M-1, M-5, M-2, M-4, M-3S-2, S-4, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D17/5.2_U01
potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski
GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U04, GT_1A_U05, GT_1A_U08, GT_1A_U09C-4, C-1, C-2, C-3T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-5M-5, M-4, M-2, M-3, M-1S-2, S-3, S-4, S-1
GT_1A_D17/5.2_U02
potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce
GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U04, GT_1A_U05, GT_1A_U08, GT_1A_U09C-2, C-3, C-1, C-4T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-1M-2, M-4, M-5, M-1, M-3S-3, S-4, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D17/5.2_K01
jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie
GT_1A_K01, GT_1A_K02, GT_1A_K03, GT_1A_K04, GT_1A_K05C-2, C-4, C-1, C-3T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-1M-5, M-2, M-1, M-4, M-3S-4, S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D17/5.2_W01
zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej
2,0nie zna i nie rozumie mechanizmów funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej
3,0zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu dostatecznym
3,5zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu dobrym
4,5zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu bardzo dobrym
GT_1A_D17/5.2_W02
zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności turystycznej
2,0nie zna narzędzi polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce
3,0zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu dostatecznym
3,5zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu dobrym
4,5zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D17/5.2_U01
potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski
2,0nie potrafi wyszukiwać, selekcjonować, krytycznie analizować informacji ani wyciągać na ich podstawie wniosków
3,0potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu dostatecznym
3,5potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu dobrym
4,5potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu bardzo dobrym
GT_1A_D17/5.2_U02
potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce
2,0nie potrafi analizować związków przyczynowo-skutkowych ani rozwiązywać pojawiających się problemyów w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce
3,0potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu dostatecznym
3,5potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu dobrym
4,5potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D17/5.2_K01
jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie
2,0nie jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, nie jest zorientowany na efektywne działanie
3,0jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu dostatecznym
3,5jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu dobrym
4,5jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu więcej niż dobrym
5,0jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Dave Gray, Sunni Brown, James Macanufo, przeł. Justyna Śliżewska, Gamestorming: gry biznesowe dla innowatorów, Wolters Kluwer, Warszawa, 2015
  2. Instrukcja prowadzenia biznesu w grze symulacyjnej
  3. https://www.marketplace-simulation.com/

Literatura dodatkowa

  1. Szewczuk-Stępień M., Adamska M., Efektywność procesu dydaktycznego wykorzystującego metody aktywizujące, w: Współczesne zarządzanie - koncepcje i wyzwanie, A. Sopińska, A. Modliński (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2020
  2. Stoma M., Dudziak A., Rydzak L., Simulation decision games and effectiveness of their use for higher education – theoretical view, ORGANIZATION AND MANAGEMENT SERIES, Silesian University of Technology, 2020, No. 149

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie uczestników z warunkami symulowanego rynku - poznanie głównych zasad i reguł gry, ograniczeń i podstawowych parametrów decyzyjnych2
T-L-2Planowanie biznesu, przygotowanie strategii działania i rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego6
T-L-3Wstępne decyzje biznesowe m.in. organizacja biura podróży, wybór usług sprzedawanych w biurze, ustalanie wynagrodzeń i premii4
T-L-4Symulowane prowadzenie działalności turystycznej i podejmowanie bieżących decyzji biznesowych w środowisku projektowym (inwestycje, marketing, szkolenia), ocena własnych mocnych i słabych stron w zakresie prowadzenia biura podróży, zarządzanie biurem podróży, analiza usług oferowanych na rynku, aksymalizacja zysku10
T-L-5Omówienie podejmowanych decyzji i wyników działalności poszczególnych zespołów. Zaliczenie3
25

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach25
A-L-2przygotowanie do zajęć10
A-L-3bieżąca analiza warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce (np. wysokość płacy minimalnej, formy zatrudnienia etc.)10
A-L-4przygotowanie do omówienia wyników prowadzonej działalności gospodarczej (symulacji)5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D17/5.2_W01zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
GT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
GT_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące struktur i zasad funkcjonowania podmiotów gospodarczych z zakresu gospodarki turystycznej w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej
GT_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady funkcjonowania mechanizmu rynkowego, strukturę rynku turystycznego oraz zależności między jego podmiotami
GT_1A_W05Zna dylematy współczesnej gospodarki, w tym gospodarki turystycznej i rozumie czynniki wpływające na jej stan i zmiany
GT_1A_W07Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości, w tym przedsiębiorczości indywidulanej
GT_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności turystycznej z uwzględnieniem regulacji dotyczących podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-4możliwość sprawdzenia się w roli przedsiębiorcy
C-2rozwijane umiejętności współdziałania w grupie i zespołowego podejmowania decyzji
C-1umiejętność zarządzania firmą oraz oceny zdolności kredytowej firmy i ryzyka finansowego
C-3konfrontacja posiadanej wiedzy teoretycznej z umiejętnością wykorzystania jej w praktyce i przygotowanie do pracy w sektorze biznesu i turystyki
Treści programoweT-L-2Planowanie biznesu, przygotowanie strategii działania i rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego
T-L-1Zapoznanie uczestników z warunkami symulowanego rynku - poznanie głównych zasad i reguł gry, ograniczeń i podstawowych parametrów decyzyjnych
T-L-4Symulowane prowadzenie działalności turystycznej i podejmowanie bieżących decyzji biznesowych w środowisku projektowym (inwestycje, marketing, szkolenia), ocena własnych mocnych i słabych stron w zakresie prowadzenia biura podróży, zarządzanie biurem podróży, analiza usług oferowanych na rynku, aksymalizacja zysku
T-L-3Wstępne decyzje biznesowe m.in. organizacja biura podróży, wybór usług sprzedawanych w biurze, ustalanie wynagrodzeń i premii
Metody nauczaniaM-1Gry dydaktyczne
M-3Analiza przypadków
M-2Objaśnienie i dyskusja dydaktyczna
M-5Gry symulacyjne – realizacja koncepcji "Learning by action"
M-4Symulacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do poszczególnych zajęć (aktywność, zaangażowanie)
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy na podstawie wyników osiąganych w grze symulacyjnej
S-3Ocena formująca: Ocena współdziałania i umiejętności formułowania oraz argumentowania podejmowanych decyzji w grze symulacyjnej
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna i nie rozumie mechanizmów funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej
3,0zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu dostatecznym
3,5zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu dobrym
4,5zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D17/5.2_W02zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności turystycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
GT_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące struktur i zasad funkcjonowania podmiotów gospodarczych z zakresu gospodarki turystycznej w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej
GT_1A_W06Zna i rozumie zasady realizacji projektów gospodarczych, społecznych i organizacyjnych wykorzystywanych w turystyce, realizowanych w sektorze publicznym, prywatnym i w ramach trzeciego sektora
GT_1A_W07Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości, w tym przedsiębiorczości indywidulanej
GT_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności turystycznej z uwzględnieniem regulacji dotyczących podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1umiejętność zarządzania firmą oraz oceny zdolności kredytowej firmy i ryzyka finansowego
C-2rozwijane umiejętności współdziałania w grupie i zespołowego podejmowania decyzji
C-3konfrontacja posiadanej wiedzy teoretycznej z umiejętnością wykorzystania jej w praktyce i przygotowanie do pracy w sektorze biznesu i turystyki
C-4możliwość sprawdzenia się w roli przedsiębiorcy
Treści programoweT-L-4Symulowane prowadzenie działalności turystycznej i podejmowanie bieżących decyzji biznesowych w środowisku projektowym (inwestycje, marketing, szkolenia), ocena własnych mocnych i słabych stron w zakresie prowadzenia biura podróży, zarządzanie biurem podróży, analiza usług oferowanych na rynku, aksymalizacja zysku
T-L-2Planowanie biznesu, przygotowanie strategii działania i rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego
T-L-3Wstępne decyzje biznesowe m.in. organizacja biura podróży, wybór usług sprzedawanych w biurze, ustalanie wynagrodzeń i premii
T-L-1Zapoznanie uczestników z warunkami symulowanego rynku - poznanie głównych zasad i reguł gry, ograniczeń i podstawowych parametrów decyzyjnych
T-L-5Omówienie podejmowanych decyzji i wyników działalności poszczególnych zespołów. Zaliczenie
Metody nauczaniaM-1Gry dydaktyczne
M-5Gry symulacyjne – realizacja koncepcji "Learning by action"
M-2Objaśnienie i dyskusja dydaktyczna
M-4Symulacja
M-3Analiza przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy na podstawie wyników osiąganych w grze symulacyjnej
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jako wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena współdziałania i umiejętności formułowania oraz argumentowania podejmowanych decyzji w grze symulacyjnej
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do poszczególnych zajęć (aktywność, zaangażowanie)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna narzędzi polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce
3,0zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu dostatecznym
3,5zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu dobrym
4,5zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D17/5.2_U01potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
GT_1A_U04Potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią w środowisku związanym z gospodarką turystyczną i poza nim
GT_1A_U05Potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać opinie i stanowiska oraz dyskutować na tematy związane z gospodarką turystyczną
GT_1A_U08Potrafi planować i organizować indywidulaną pracę oraz współdziałać z innymi osobami w ramach realizacji prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
GT_1A_U09Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-4możliwość sprawdzenia się w roli przedsiębiorcy
C-1umiejętność zarządzania firmą oraz oceny zdolności kredytowej firmy i ryzyka finansowego
C-2rozwijane umiejętności współdziałania w grupie i zespołowego podejmowania decyzji
C-3konfrontacja posiadanej wiedzy teoretycznej z umiejętnością wykorzystania jej w praktyce i przygotowanie do pracy w sektorze biznesu i turystyki
Treści programoweT-L-2Planowanie biznesu, przygotowanie strategii działania i rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego
T-L-4Symulowane prowadzenie działalności turystycznej i podejmowanie bieżących decyzji biznesowych w środowisku projektowym (inwestycje, marketing, szkolenia), ocena własnych mocnych i słabych stron w zakresie prowadzenia biura podróży, zarządzanie biurem podróży, analiza usług oferowanych na rynku, aksymalizacja zysku
T-L-3Wstępne decyzje biznesowe m.in. organizacja biura podróży, wybór usług sprzedawanych w biurze, ustalanie wynagrodzeń i premii
T-L-1Zapoznanie uczestników z warunkami symulowanego rynku - poznanie głównych zasad i reguł gry, ograniczeń i podstawowych parametrów decyzyjnych
T-L-5Omówienie podejmowanych decyzji i wyników działalności poszczególnych zespołów. Zaliczenie
Metody nauczaniaM-5Gry symulacyjne – realizacja koncepcji "Learning by action"
M-4Symulacja
M-2Objaśnienie i dyskusja dydaktyczna
M-3Analiza przypadków
M-1Gry dydaktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy na podstawie wyników osiąganych w grze symulacyjnej
S-3Ocena formująca: Ocena współdziałania i umiejętności formułowania oraz argumentowania podejmowanych decyzji w grze symulacyjnej
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jako wypadkowa ocen cząstkowych
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do poszczególnych zajęć (aktywność, zaangażowanie)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wyszukiwać, selekcjonować, krytycznie analizować informacji ani wyciągać na ich podstawie wniosków
3,0potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu dostatecznym
3,5potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu dobrym
4,5potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D17/5.2_U02potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
GT_1A_U04Potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią w środowisku związanym z gospodarką turystyczną i poza nim
GT_1A_U05Potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać opinie i stanowiska oraz dyskutować na tematy związane z gospodarką turystyczną
GT_1A_U08Potrafi planować i organizować indywidulaną pracę oraz współdziałać z innymi osobami w ramach realizacji prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
GT_1A_U09Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-2rozwijane umiejętności współdziałania w grupie i zespołowego podejmowania decyzji
C-3konfrontacja posiadanej wiedzy teoretycznej z umiejętnością wykorzystania jej w praktyce i przygotowanie do pracy w sektorze biznesu i turystyki
C-1umiejętność zarządzania firmą oraz oceny zdolności kredytowej firmy i ryzyka finansowego
C-4możliwość sprawdzenia się w roli przedsiębiorcy
Treści programoweT-L-2Planowanie biznesu, przygotowanie strategii działania i rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego
T-L-5Omówienie podejmowanych decyzji i wyników działalności poszczególnych zespołów. Zaliczenie
T-L-3Wstępne decyzje biznesowe m.in. organizacja biura podróży, wybór usług sprzedawanych w biurze, ustalanie wynagrodzeń i premii
T-L-4Symulowane prowadzenie działalności turystycznej i podejmowanie bieżących decyzji biznesowych w środowisku projektowym (inwestycje, marketing, szkolenia), ocena własnych mocnych i słabych stron w zakresie prowadzenia biura podróży, zarządzanie biurem podróży, analiza usług oferowanych na rynku, aksymalizacja zysku
T-L-1Zapoznanie uczestników z warunkami symulowanego rynku - poznanie głównych zasad i reguł gry, ograniczeń i podstawowych parametrów decyzyjnych
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie i dyskusja dydaktyczna
M-4Symulacja
M-5Gry symulacyjne – realizacja koncepcji "Learning by action"
M-1Gry dydaktyczne
M-3Analiza przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena współdziałania i umiejętności formułowania oraz argumentowania podejmowanych decyzji w grze symulacyjnej
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jako wypadkowa ocen cząstkowych
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy na podstawie wyników osiąganych w grze symulacyjnej
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do poszczególnych zajęć (aktywność, zaangażowanie)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi analizować związków przyczynowo-skutkowych ani rozwiązywać pojawiających się problemyów w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce
3,0potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu dostatecznym
3,5potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu dobrym
4,5potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D17/5.2_K01jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, a także odbieranych treści
GT_1A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej w przypadku trudności z samodzielną realizacją zadań
GT_1A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego oraz inicjowania działań w turystyce na rzecz interesu publicznego
GT_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
GT_1A_K05Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za wykonywane obowiązki zawodowe, ze świadomością wymagania tego do innych, a także dbałością o dorobek i tradycje wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-2rozwijane umiejętności współdziałania w grupie i zespołowego podejmowania decyzji
C-4możliwość sprawdzenia się w roli przedsiębiorcy
C-1umiejętność zarządzania firmą oraz oceny zdolności kredytowej firmy i ryzyka finansowego
C-3konfrontacja posiadanej wiedzy teoretycznej z umiejętnością wykorzystania jej w praktyce i przygotowanie do pracy w sektorze biznesu i turystyki
Treści programoweT-L-3Wstępne decyzje biznesowe m.in. organizacja biura podróży, wybór usług sprzedawanych w biurze, ustalanie wynagrodzeń i premii
T-L-4Symulowane prowadzenie działalności turystycznej i podejmowanie bieżących decyzji biznesowych w środowisku projektowym (inwestycje, marketing, szkolenia), ocena własnych mocnych i słabych stron w zakresie prowadzenia biura podróży, zarządzanie biurem podróży, analiza usług oferowanych na rynku, aksymalizacja zysku
T-L-2Planowanie biznesu, przygotowanie strategii działania i rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego
T-L-5Omówienie podejmowanych decyzji i wyników działalności poszczególnych zespołów. Zaliczenie
T-L-1Zapoznanie uczestników z warunkami symulowanego rynku - poznanie głównych zasad i reguł gry, ograniczeń i podstawowych parametrów decyzyjnych
Metody nauczaniaM-5Gry symulacyjne – realizacja koncepcji "Learning by action"
M-2Objaśnienie i dyskusja dydaktyczna
M-1Gry dydaktyczne
M-4Symulacja
M-3Analiza przypadków
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jako wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena współdziałania i umiejętności formułowania oraz argumentowania podejmowanych decyzji w grze symulacyjnej
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy na podstawie wyników osiąganych w grze symulacyjnej
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do poszczególnych zajęć (aktywność, zaangażowanie)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, nie jest zorientowany na efektywne działanie
3,0jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu dostatecznym
3,5jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu dobrym
4,5jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu więcej niż dobrym
5,0jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu bardzo dobrym