Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)
Sylabus przedmiotu Nowe trendy w gospodarce turystycznej:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Gospodarka turystyczna | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Nowe trendy w gospodarce turystycznej | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu turystyki |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Zapoznanie studentów z nowymi trendami w gospodarce turystycznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| T-A-1 | Współczesne trendy w rozwoju turystyki - wstęp do zagadnienia | 2 |
| T-A-2 | Czynniki kształtujące współczesne tendencje w turystyce (m.in.; globalizacja, sytuacja demograficzna, obciążenie środowiska przyrodniczego, innowacje, sytuacja ekonomiczna społeczeństwa) | 3 |
| T-A-3 | Omówienie wybranych trendów w gospodarce turystycznej | 4 |
| T-A-4 | Koncepcja klastrów jako formy kreatywności w turystyce | 3 |
| T-A-5 | Przemysł spotkań jako innowacyjny element polskiej gospodarki | 3 |
| T-A-6 | Wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu terytorialnym | 2 |
| T-A-7 | Nowe formy promocji i marketingu turystycznego | 2 |
| T-A-8 | Zmiany zachodzące w gospodarce turystycznej pod wpływem pandemii Covid-19 oraz terroryzmu i konfliktów zbrojnych | 4 |
| T-A-9 | Zaliczenie | 2 |
| 25 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 25 |
| A-A-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
| A-A-3 | Analiza wskazanej literatury podstawowej i uzupełniającej | 7 |
| A-A-4 | Wyszukiwanie informacji, raportów i danych statystycznych | 10 |
| 50 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna |
| M-2 | Metody podające - opis, wyjaśnienie |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Ocena i analiza aktywności studenta w trakcie zajęć |
| S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| GT_1A_D29/6.3_W01 Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej | GT_1A_W01, GT_1A_W02 | — | C-1 | T-A-5, T-A-6, T-A-4, T-A-2, T-A-8, T-A-1, T-A-3, T-A-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| GT_1A_D29/6.3_U01 Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej | GT_1A_U01, GT_1A_U02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-8, T-A-6, T-A-2, T-A-7, T-A-5 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| GT_1A_D29/6.3_K01 Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności | GT_1A_K01, GT_1A_K02, GT_1A_K03 | — | C-1 | T-A-7, T-A-6, T-A-8, T-A-3, T-A-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GT_1A_D29/6.3_W01 Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej | 2,0 | Student nie zna zna i nie rozumie trendów we współczenej gospodarce turystycznej |
| 3,0 | Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu dostatecznym | |
| 3,5 | Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu dostatecznym plus | |
| 4,0 | Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu dobrym | |
| 4,5 | Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu dobrym plus | |
| 5,0 | Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GT_1A_D29/6.3_U01 Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej | 2,0 | Student nie poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowych trendów w gospodarce turystycznej |
| 3,0 | Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu dostatecznym | |
| 3,5 | Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu dostatecznym plus | |
| 4,0 | Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu dobrym | |
| 4,5 | Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu dobrym plus | |
| 5,0 | Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GT_1A_D29/6.3_K01 Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności | 2,0 | Nie jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności |
| 3,0 | Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu dostatecznym | |
| 3,5 | Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu dostatecznym plus | |
| 4,0 | Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu dobrym | |
| 4,5 | Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu dobrym plus | |
| 5,0 | Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Niezgoda A., Nawrot Ł, KIERUNKI ROZWOJU WSPÓŁCZESNEJ TURYSTYKI, Wydawnictwo PROKSENIA, Kraków, 2019
- Sikora, J., Kaczocha, W., & Wartecka-Ważyńska, A, Turystyka odpowiedzialna etycznie. Propozycja ujęcia systemowego, Studia Periegetica, 2022, file:///C:/Users/48603/Downloads/Wartecka-Wa%C5%BCy%C5%84ska.pdf
Literatura dodatkowa
- Samołyk, M., & Przyrodniczego, Z. M. Ś., The secret tourism in the 21st century - a decade of geocaching in Poland, Journal of Education Health and Sport, 2017, file:///C:/Users/48603/Downloads/admin,+%7B$userGroup%7D,+4996-1.pdf
- Sasu, K. A., & Epuran, G., An overview of the new trends in rural tourism., Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Economic Sciences. Series V, 2016, https://elk.adalidda.com/2017/04/14_Sasu_Epuran.pdf
- Połucha, I., & Žukovskis, J., Interakcje w przestrzeni–nowe trendy w animacji turystyki., konomiczne Problemy Turystyki, 29, 2015, https://wnus.edu.pl/ept/file/article/view/817.pdf