Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)
Sylabus przedmiotu Turystyka uzdrowiskowa, spa & wellness:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka turystyczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Turystyka uzdrowiskowa, spa & wellness | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Natalia Oleszczyk <noleszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 8 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z ekonomii, turystyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest poznanie zagadnień dotyczących funkcjonowania polskich uzdrowisk w systemie rynkowym oraz specyfiki rynku turystyki spa&wellness. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podstawowe pojęcia, rodzaje i funkcje turystyki uzdrowiskowej. | 2 |
T-A-2 | Potencjał turystyczny polskich uzdrowisk. | 2 |
T-A-3 | Turystyka zdrowotna a innowacje i konkurencyjność w sektorze - SPA i Wellness. | 2 |
T-A-4 | Podstawowe produkty turystyki zdrowotnej. Klienci (kuracjusze) w uzdrowiskach. | 3 |
T-A-5 | Szanse polskich uzdrowisk w warunkach otwartego rynku UE - analiza przypadków. | 2 |
T-A-6 | Finansowanie pobytów w uzdrowiskach - rola NFZ w kształtowaniu popytu na usługi uzdrowiskowe. | 2 |
T-A-7 | Analiza turystyki zdrowotnej w Polsce – case study i prezentacje wyników pracy zespołowej studentów. | 10 |
T-A-8 | Zaliczenie. | 2 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-A-2 | przygotowanie do zaliczenia | 6 |
A-A-3 | analiza literatury podstawowej i uzupełniającej | 4 |
A-A-4 | wyszukiwanie i analizowanie raportów, opracowań, danych statystycznych | 15 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
M-3 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie z ćwiczeń - kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D34/6.8_W01 Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i uregulowania prawne dotyczące turystyki uzdrowiskowej, SPA i Wellness w Polsce | GT_1A_W01 | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-7, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D34/6.8_U01 Student potrafi oceniać determinanty i hamulce rozwoju firm uzdrowiskowych i spa&wellness. | GT_1A_U02 | — | C-1 | T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-5, T-A-7, T-A-6 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D34/6.8_K01 Student jest gotów do oceny występujących związków między sektorem służby zdrowia a turystyki oraz zmieniającego się popytu na usługi spa&wellness. | GT_1A_K01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-3 | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D34/6.8_W01 Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i uregulowania prawne dotyczące turystyki uzdrowiskowej, SPA i Wellness w Polsce | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie podstawowych uregulowań prawnych dotyczących turystyki uzdrowiskowej, SPA i Wellness w Polsce. |
3,0 | Student zna i rozumie podstawowe uregulowania prawne dotyczące turystyki uzdrowiskowej, SPA i Wellness w Polsce w co najmniej 55%. | |
3,5 | Student zna i rozumie podstawowe uregulowania prawne dotyczące turystyki uzdrowiskowej, SPA i Wellness w Polsce w co najmniej 65%. | |
4,0 | Student zna i rozumie podstawowe uregulowania prawne dotyczące turystyki uzdrowiskowej, SPA i Wellness w Polsce w co najmniej 75%. | |
4,5 | Student zna i rozumie podstawowe uregulowania prawne dotyczące turystyki uzdrowiskowej, SPA i Wellness w Polsce w co najmniej 85%. | |
5,0 | Student zna i rozumie podstawowe uregulowania prawne dotyczące turystyki uzdrowiskowej, SPA i Wellness w Polsce w co najmniej 95%. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D34/6.8_U01 Student potrafi oceniać determinanty i hamulce rozwoju firm uzdrowiskowych i spa&wellness. | 2,0 | Student nie potrafi oceniać determinanty i hamulce rozwoju firm uzdrowiskowych i spa&wellness. |
3,0 | Student potrafi oceniać determinanty i hamulce rozwoju firm uzdrowiskowych i spa&wellness na poziomie co najmniej 55%. | |
3,5 | Student potrafi oceniać determinanty i hamulce rozwoju firm uzdrowiskowych i spa&wellness na poziomie co najmniej 65%. | |
4,0 | Student potrafi oceniać determinanty i hamulce rozwoju firm uzdrowiskowych i spa&wellness na poziomie co najmniej 75%. | |
4,5 | Student potrafi oceniać determinanty i hamulce rozwoju firm uzdrowiskowych i spa&wellness na poziomie co najmniej 85%. | |
5,0 | Student potrafi oceniać determinanty i hamulce rozwoju firm uzdrowiskowych i spa&wellness na poziomie co najmniej 95%. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D34/6.8_K01 Student jest gotów do oceny występujących związków między sektorem służby zdrowia a turystyki oraz zmieniającego się popytu na usługi spa&wellness. | 2,0 | Student nie jest gotów do oceny występujących związków między sektorem służby zdrowia a turystyki oraz zmieniającego się popytu na usługi spa&wellness. |
3,0 | Student jest gotów do oceny występujących związków między sektorem służby zdrowia a turystyki oraz zmieniającego się popytu na usługi spa&wellness w stopniu wyższym niż 55%. | |
3,5 | Student jest gotów do oceny występujących związków między sektorem służby zdrowia a turystyki oraz zmieniającego się popytu na usługi spa&wellness w stopniu wyższym niż 65%. | |
4,0 | Student jest gotów do oceny występujących związków między sektorem służby zdrowia a turystyki oraz zmieniającego się popytu na usługi spa&wellness w stopniu wyższym niż 75%. | |
4,5 | Student jest gotów do oceny występujących związków między sektorem służby zdrowia a turystyki oraz zmieniającego się popytu na usługi spa&wellness w stopniu wyższym niż 85%. | |
5,0 | Student jest gotów do oceny występujących związków między sektorem służby zdrowia a turystyki oraz zmieniającego się popytu na usługi spa&wellness w stopniu wyższym niż 95%. |
Literatura podstawowa
- Oleszczyk N., Dominiak N., An analysis of health tourism: The example of Kołobrzeg, Turyzm/Tourism, 2021
- Koźmiński Cz., Turystyka zdrowotna, uzdrowiskowa i uwarunkowania bioklimatyczne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2015
Literatura dodatkowa
- M. Boruszczak, Turystyka zdrowotna i uzdrowiskowa, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa, Gdańsk, 2011