Wydział Ekonomiczny - Wycena nieruchomości
Sylabus przedmiotu Proces inwestycyjny, eksploatacja nieruchomości i przegląd technologii w budownictwie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wycena nieruchomości | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Proces inwestycyjny, eksploatacja nieruchomości i przegląd technologii w budownictwie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Violeta Boroń <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ma podstawową wiedzę z zakresu budownictwa i kosztorysowania oraz zna podstawowe procedury postepowania administracyjnego |
W-2 | Słuchacz powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie i zozumienie podstawowych pojęć z zakresu podstaw wiedzy technicznej,procesów inwestycyjnych, technologi i eksploatacji nieruchomości |
C-2 | Zapoznanie słuchaczy z technologiami w budownictwie oraz problemami eksploatacji nieruchomości, a także procedurami i uwarunkowaniami czynności podejmownych przez organy administracji publicznej w zakresie procesów inwestycyjnych w budownictwie |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy z zakresu wiedzy technicznej przy rozwiązywaniu okreslonych problemów w pracy zawodowej |
C-4 | Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego |
C-5 | Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym z procesem inwestycyjnym i budowlanym |
C-6 | Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce |
C-7 | Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Projekt budowlany | 2 |
T-W-2 | Pozwolenie na budowę, zgłoszenie budowy obiektu budowlanego | 1 |
T-W-3 | Pozwolenie na użytkowanie, zawiadomienie o zakończeniu budowy obiektu budowlanego | 1 |
T-W-4 | Rozbiórka obiektu budowlanego. Obowiązki uczestników procesu inwestycyjnego | 1 |
T-W-5 | Defekty obiektów budowlanych wynikające z błędów projektowych, wykonawstwa, szkód górniczych i eksploatacyjnych | 1 |
T-W-6 | Zużycie techniczne obiektów budowlanych - miary i sposoby oceny | 1 |
T-W-7 | Zużycie funkcjonalne środowiska- miary i sposoby oceny | 1 |
T-W-8 | Ochrona przeciwpożarowa, bezpieczeństwo elektryczne i gazowe | 1 |
T-W-9 | Zaopatrzenie w wodę, ochrona środowiska i utrzymanie czystości. Zapewnienie właściwej gospodarki energetycznej. Certyfikacje energetyczne budynków. | 2 |
T-W-10 | Rodzaje konstrukcji ze względu na zastosowany materiał, konstrukcje tradycyjne, prefabrykaty | 1 |
T-W-11 | Elementy konstrukcji i wykończenia budynku | 1 |
T-W-12 | Technologie wykończenia budynków | 1 |
T-W-13 | Wyroby budowlane | 1 |
T-W-14 | Instalacje wewnętrzne w budynku. Zaliczenie przedmiotu. | 1 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 16 |
A-W-2 | Przegląd ustawodawstwa | 3 |
A-W-3 | Przegląd literatury | 3 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 3 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podajaca- wykład informacyjny |
M-2 | Metoda problemowa- wykład problemowy |
M-3 | Metoda aktywizujaca- studium przypadków |
M-4 | Dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Uczestnictwo w zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WNR_10-_15_W01 Zna i rozumie rodzaje stosowanych technologii w budownictwie, eksploatacji nieruchomości i procesu inwestycyjnego | WNR_10-_W02, WNR_10-_W06 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
WNR_10-_15_W02 Zna i rozumie procedury instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego a także etapy i podmioty procesu inwestycyjnego | WNR_10-_W06 | — | C-4, C-5, C-6, C-7 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-4 | — |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WNR_10-_15_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę techniczną w budownictwie a także eksploatacji nieruchomości do rozwiązywania różnych problemów, w tym związanych z procesem inwestycyjnym w budownictwie | WNR_10-_U06, WNR_10-_U09 | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
WNR_10-_15_U02 Potrafi zaplanować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. Potrafi analizować ryzyko, prognozuje procesy i zjawiska społeczne i dobiera odpowiednie środki zaradcze | WNR_10-_U01, WNR_10-_U06, WNR_10-_U09 | — | C-4, C-5, C-6, C-7 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-4 | — |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WNR_10-_15_K01 Gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej | WNR_10-_K01 | — | C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
WNR_10-_15_K02 Gotowy do myslenia w sposób przedsiębiorczy | WNR_10-_K02 | — | C-4, C-5, C-6 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-4 | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WNR_10-_15_W01 Zna i rozumie rodzaje stosowanych technologii w budownictwie, eksploatacji nieruchomości i procesu inwestycyjnego | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz zna rodzaje stosowanych technologii w budownictwie, eksploatacji nieruchomości i procesu inwestycyjnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WNR_10-_15_W02 Zna i rozumie procedury instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego a także etapy i podmioty procesu inwestycyjnego | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WNR_10-_15_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę techniczną w budownictwie a także eksploatacji nieruchomości do rozwiązywania różnych problemów, w tym związanych z procesem inwestycyjnym w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę techniczną w budownictwie a także eksploatacji nieruchomości do rozwiązywania różnych problemów, w tym związanych z procesem inwestycyjnym w budownictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WNR_10-_15_U02 Potrafi zaplanować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. Potrafi analizować ryzyko, prognozuje procesy i zjawiska społeczne i dobiera odpowiednie środki zaradcze | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WNR_10-_15_K01 Gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej | 2,0 | |
3,0 | Wykazuje sie na poziomie podstawowy do pełnienia roli zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WNR_10-_15_K02 Gotowy do myslenia w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań przedsiebiorczych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- T. Biliński, Prawo budowlane, Warszawa, www.książka.edu.pl, 2011
Literatura dodatkowa
- D. Okolski, Umowa o roboty budowlane, Beck, Warszawa, 2011