Wydział Ekonomiczny - Wycena nieruchomości
Sylabus przedmiotu Podstawy prawa i postępowania administracyjnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wycena nieruchomości | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy prawa i postępowania administracyjnego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejętność posługiwania się aktami prawnymi. Podstawowa wiedza z zakresu prawa i admimnistracji publicznej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie informacji na temat podstawowych pojęć systematyzujących wiedzę z zakresu prawa oraz postępowania administracyjnego, form i zasad aktywności administracji publicznej, źródeł prawa administracyjnego, postępowania sądowo - administracyjnego oraz egzekucyjnego, a także mechanizmów kontroli administracji publicznej, jako gwarancji ochrony praw podstawowych jednostki. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady ogólne prawa administracyjnego oraz struktura i kompetencje organów administracji publicznej | 1 |
T-W-2 | Postepowanie administracyjne- organy i własćiwość miejscowa i rzeczowa, strony postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, decyzje i postanowienia, odwołania, wznowienie postępowania, wydawanie zaświadczeń | 1 |
T-W-3 | Postepowanie sądowo-administracyjne | 1 |
T-W-4 | Postępowanie egzekucyjne i zaliczenie | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 4 |
A-W-2 | Studiowanie literatury oraz aktów prawnych | 11 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład inoformacyjny i problemowy. Metoda przypadków i dyskusja. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WNR_10-_3_W01 Słuchacz zna i rozumie pojęcia z zakresu prawa i postępowania administracyjnego. | WNR_10-_W04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | — |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WNR_10-_3_U01 Słuchacz potrafi dokonywać krytycznej analizy zagadnień administracyjno-prawnych. | WNR_10-_U01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WNR_10-_3_K01 Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli rzeczoznawcy majątkowego, zachowując się w sposób profesjonalny, zgodnie z zasadmi etyki zawodowej | WNR_10-_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WNR_10-_3_W01 Słuchacz zna i rozumie pojęcia z zakresu prawa i postępowania administracyjnego. | 2,0 | |
3,0 | Opanowanie podstawowych pojęć i metodologii systematyzującej wiedzę z zakresu prawa i postępowania administracyjnego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WNR_10-_3_U01 Słuchacz potrafi dokonywać krytycznej analizy zagadnień administracyjno-prawnych. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz posiada umiejętność prezentacji wybranego zagadnienia z zakresu prawa i postępowania administracyjnego oraz argumentacji na rzecz proponowanego rozwiązania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WNR_10-_3_K01 Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli rzeczoznawcy majątkowego, zachowując się w sposób profesjonalny, zgodnie z zasadmi etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz jest świadomy roli administracji publicznej w funkcjonowaniu współczesnego państwa, w szczególności sądowej kontroli administracji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2018
- R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Wróbel (red.), Prawo procesowe administracyjne. System Prawa Administracyjnego., C.H. Beck, Warszawa, 2017
Literatura dodatkowa
- Filipowicz A., Podstawy prawa dla ekonomistów : podręcznik dla studentów ekonomii, zarządzania i administra, C.H.Beck, Warszawa, 2012