Wydział Ekonomiczny - Wycena nieruchomości
Sylabus przedmiotu Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i wycena nieruchomości specjalnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wycena nieruchomości | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i wycena nieruchomości specjalnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zygmunt Kamiński <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość definicji i rodzajów nieruchomości oraz podejść metod i technik wyceny |
W-2 | Znajomość podstawowych cech rynku nieruchomości |
W-3 | Znajomość podstaw ekonomii |
W-4 | Znajomość metod statystyki opisowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie do szacowania wartości nieruchomości dla różnych celów |
C-2 | Przygotowanie do szacowania wartości nieruchomości specjalnych i ograniczonych praw rzeczowych oraz zobowiązaniowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wycena nieruchomości zaliczanych do inwestycji i jako środków trwałych w rozumieniu ustawy o rachunkowości | 2 |
T-A-2 | Wycena nieruchomości dla potrzeb zabezpieczenia wierzytelności, w tym do ustalenia bankowo-hipotecznej wartości nieruchomości | 2 |
T-A-3 | Wycena nieruchomości przeznaczonych lub zajętych pod urządzenia infrastruktury techniczej | 1 |
T-A-4 | Wycena nieruchomości przeznaczonych lub zajętych pod drogi publiczne | 2 |
T-A-5 | Wycena nieruchomości dla potrzeb planistycznych | 2 |
T-A-6 | Wycena nieruchomości dla potrzeb ustalenia opłat adiacenckich | 2 |
T-A-7 | Wycena nieruchomości dla potrzeb aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego | 2 |
T-A-8 | Okreslenie wartości nieruchomości dla potrzeb indywidualnego inwestora | 1 |
T-A-9 | Określenie wartości szkód spowodowanych budową infrastruktury podziemnej i naziemnej | 1 |
T-A-10 | Okreslenie wartości nakładów na nieruchomość | 1 |
T-A-11 | Wycena nieruchomości pozostawionych poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej | 2 |
T-A-12 | Wycena nieruchomości gruntowych położonych na złożach kopalin | 2 |
T-A-13 | Wycena nieruchomości zabytowych i zaliczenie | 2 |
22 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 22 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć | 6 |
A-A-3 | Czytanie wskazanych materiałów do poszczególnych tematów | 7 |
A-A-4 | Formułownie problemów szacowania wartości nieruchomości specjalnych i szczególnych | 7 |
A-A-5 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia |
M-2 | Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ze sprawdzianu cząstkowego |
S-2 | Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemu doboru metod wyceny |
S-3 | Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego obliczania wartości według procesu czynności wyceny w zależności od zastosowanej metody |
S-4 | Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WNR_10-_23_W01 Zna i rozumie definicje i rodzaje nieruchomości zurbanizowanych i specjalnych | WNR_10-_W07, WNR_10-_W01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
WNR_10-_23_W02 Zna i rozumie teorię dotyczaca różnych rodzajów praw do nieruchomości i sposoby ich szacowania | WNR_10-_W09, WNR_10-_W01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
WNR_10-_23_W03 Zna i rozumie charakter celów szczególnych i charakteryzuje specyfikę szacowania dla tych celów | WNR_10-_W09, WNR_10-_W01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WNR_10-_23_U01 Potrafi analizować dane i oblicza wartość różnych rodzajów nieruchomości i praw ustanawianych na nieruchomości | WNR_10-_U01, WNR_10-_U03 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
WNR_10-_23_U02 Potrafi prawidłowo posługiwać się poznanymi metodami szacowania wartości dla różnych potrzeb | WNR_10-_U01, WNR_10-_U02, WNR_10-_U04 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WNR_10-_23_K01 Gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli rzeczoznawcy majątkowego, zachowując się w sposób profesjonalny, zgodnie z zasadami etyki zawodowej | WNR_10-_K01 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13 | M-1, M-3, M-2 | S-2, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WNR_10-_23_W01 Zna i rozumie definicje i rodzaje nieruchomości zurbanizowanych i specjalnych | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz w stopniu dostatecznym zna i rozumie definicje i rodzaje nieruchomości zurbanizowanych i specjalnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WNR_10-_23_W02 Zna i rozumie teorię dotyczaca różnych rodzajów praw do nieruchomości i sposoby ich szacowania | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz w stopniu dostatecznym zna i rozumie teorię dotyczaca różnych rodzajów praw do nieruchomości i sposoby ich szacowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WNR_10-_23_W03 Zna i rozumie charakter celów szczególnych i charakteryzuje specyfikę szacowania dla tych celów | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz w stopniu dostatecznym zna i rozumie charakter celów szczególnych i charakteryzuje specyfikę szacowania dla tych celów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WNR_10-_23_U01 Potrafi analizować dane i oblicza wartość różnych rodzajów nieruchomości i praw ustanawianych na nieruchomości | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz w stopnu dotatecznym opanował umiejętność analizowania danych i oblicza wartość różnych rodzajów nieruchomości i praw ustanawianych na nieruchomości | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WNR_10-_23_U02 Potrafi prawidłowo posługiwać się poznanymi metodami szacowania wartości dla różnych potrzeb | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz w stopniu dostatecznym potrafi prawidłowo posługiwać się poznanymi metodami szacowania wartości dla różnych potrzeb | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WNR_10-_23_K01 Gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli rzeczoznawcy majątkowego, zachowując się w sposób profesjonalny, zgodnie z zasadami etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli rzeczoznawcy majątkowego, zachowując się w sposób profesjonalny, zgodnie z zasadami etyki zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wilkowska-Kołakowska D., Wycena nieruchomości. Operat szacunkowy. Rzeczoznawstwo majątkowe, Lexis Nexis, Warszawa, 2010
- Cymerman R., Hopfer A., System, zasady i procedury wyceny nieruchomości, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2010
- Mączyńska E., Prystupa M., Rygiel K., Ile warta jest nieruchomość?, Poltext, Warszawa, 2009
- Dydenko J., Szacowanie nieruchomości, Wolters Kulwer, 2006
- Cymerman R. Hopfer A., System szacowania nieruchomości, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra, 2009
- PFSRM, Standardy zawodowe rzeczoznawców majątkowych, PFSRM, 2010
Literatura dodatkowa
- Prystupa M., Wycena nieruchomości przy zastosowaniu podejścia, PFSRM, 2003
- xxx, Wycena, Educaterra, Olsztyn, 2011, Kwartalnik
- xxx, Rzeczoznawca majątkowy, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2011, Kwartalnik