Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N2)
Sylabus przedmiotu Język niemiecki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język niemiecki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | niemiecki |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Jednostki i wielkości fizyczne. Ładunek elektryczny. (Physikalische Gröβen und Einheiten. Elektrische Ladung) | 3 |
T-LK-2 | Obwód prądu stałego. Źródła prądu i napięcia. (Gleichstromkreis. Spannungs- und Stromquellen) Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych. (Lesestile und Lesestrategien) | 2 |
T-LK-3 | Opór elektryczny. (Elektrischer Widerstand) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv) | 2 |
T-LK-4 | Pole elektryczne i magnetyczne. (Elektrisches und magnetisches Feld) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen) | 2 |
T-LK-5 | Elektryczne przyrządy pomiarowe. (Elektrische Messgeräte) Zdania względne (Relativsätze). Przydawka rozwinięta (Das erweiterte Attribut) | 3 |
T-LK-6 | Transformatory i generatory prądu. (Transformatoren und Stromerzeuger) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) | 2 |
T-LK-7 | Energie odnawialne. ( Erneuerbare Energien) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.) | 3 |
T-LK-8 | Budowa i zasada działania kserokopiarki. (Bau und Arbeitsweise eines Kopiergerätes) | 3 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne. | 20 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 40 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach. | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu. | 8 |
A-LK-5 | Egzamin | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_A01.2_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | EL_2A_U04, EL_2A_U06 | — | — | C-1 | T-LK-3, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7 | M-4, M-3, M-2, M-1, M-6 | S-1 |
EL_2A_A01.2_U02 Student rozumie większość czytanych tekstów i używa podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | EL_2A_U04, EL_2A_U06 | — | — | C-2 | T-LK-3, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7 | M-1, M-5 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_A01.2_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
EL_2A_A01.2_U02 Student rozumie większość czytanych tekstów i używa podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Erich Zettl, Jörg Janssen Heidrun Müller, Aus moderner Technik und Naturwissenschaft: Ein Lese- und Übungsbuch für Deutsch als Fremdsprache, Max Hueber Verlag, 2009
- Guzik Dariusz, Alles digital... Moderne Themen im Deutschunterricht, Politechnika Krakowska, 2002, Kraków
- Jörn Bruss, Elektrotechnik, Julius Groos Verlag, Heidelberg, 1989
- Georg Strauss, Vorlesungsskript: Grundlagen der Elektrotechnik, IKA Reutte, 2004
- Niklaus Burren, Elektrotechnik. Formelsammlung (niklausburren.ch), 2004
- www.elektrotechnik-fachwissen.de, 2011
- www.verivox.de/ratgeber/erneuerbare-energien, 2011