Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S2)
Sylabus przedmiotu Programowanie wizualne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Programowanie wizualne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Pietrusewicz <Krzysztof.Pietrusewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Waszczuk <Pawel.Waszczuk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z matematyki, informatyki, podstaw automatyki, techniki mikroprocesorowej, cyfrowego przetwarzania sygnałów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nauczenie studentów i zaznajomienie z graficznym sposobem projektowania układów sterowania. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik programowania graficznego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie do założeń projektowych | 4 |
T-P-2 | Implementacja wybranego zagadnienia problemowego z zakresu automatyki przemysłowej | 20 |
T-P-3 | Opracowanie i przedstawienie dokumentacji projektowej | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zajęcia wprowadzające do programowania w wybranym języku graficznym | 2 |
T-W-2 | Nawigowanie w środowisku programistycznym (IDE). Dobre praktyki programistyczne oraz metody weryfikacji kodu w wybranym środowisku. Tworzenie dokumentacji i zarządzanie projektem. | 2 |
T-W-3 | Tworzenie aplikacji modułowej w środowisku programistycznym. | 2 |
T-W-4 | Tworzenie oraz posługiwanie się strukturami danych. | 2 |
T-W-5 | Architektura maszyny stanów. | 2 |
T-W-6 | Działania na plikach (zapis/odczyt), wykorzystywanie zmiennych. | 2 |
T-W-7 | Komunikacja asynchroniczna: struktura zdarzeń (event-driven programming). | 2 |
T-W-8 | Zagadnienia projektowania interfejsu użytkownika. Zaliczenie wykładów. | 2 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Studia literaturowe | 10 |
A-P-2 | Realizacja projektu (udział w zajęciach) | 30 |
A-P-3 | Przygotowanie raportu z projektu | 10 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Studia literaturowe | 5 |
A-W-2 | Udział w zajęciach | 16 |
A-W-3 | Analiza stanu techniki na bazie źródeł internetowych | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Zajęcia laboratoryjne |
M-4 | Metoda projektów |
M-5 | Pokaz |
M-6 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wystawiana w trakcie zajęć laboratoryjnych na podstawie pisemnych prac zaliczeniowych oraz aktywności podczas zajęć. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie pisemnego i praktycznego zaliczenia końcowego. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie sprawozdania z projektu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_C02_W01 Zapoznanie studentów z zasadami programowania w językach graficznych | TI_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-1 | S-3 |
TI_2A_C02_W02 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu graficznych języków programowania oraz ich zastosowań. | TI_2A_W07 | — | — | C-2 | T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-2, M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_C02_U01 Nabycie umiejętności doboru oraz wykorzystania do realizacji postawionego zadania wybranego języka programowania wizualnego. | TI_2A_U09 | — | — | C-2, C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-4 | S-3 |
TI_2A_C02_U02 Potrafi dobrać odpowiedni sprzęt kontrolno-pomiarowy oraz techniki przetwarzania sygnału w celu rozwiązania wybranego problemu projektowego. | TI_2A_U02 | — | — | C-2, C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-4 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_C02_W01 Zapoznanie studentów z zasadami programowania w językach graficznych | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
TI_2A_C02_W02 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu graficznych języków programowania oraz ich zastosowań. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_C02_U01 Nabycie umiejętności doboru oraz wykorzystania do realizacji postawionego zadania wybranego języka programowania wizualnego. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
TI_2A_C02_U02 Potrafi dobrać odpowiedni sprzęt kontrolno-pomiarowy oraz techniki przetwarzania sygnału w celu rozwiązania wybranego problemu projektowego. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. |
Literatura podstawowa
- National Instruments, Materiały dydaktyczne do nauki programowania w środowisku LabVIEW, 2018, www.ni.com/academic/students/learn-labview
- Materiały dostępne na stronach Polskiego Centrum LabVIEW, 2018, www.labview.pl
Literatura dodatkowa
- Tłaczała W., Środowisko LabVIEW w eksperymencie wspomaganym komputerowo, WNT, Warszawa, 2005