Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: Inżynieria komputerowa
Sylabus przedmiotu Grafika webowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Grafika webowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Programowanie obiektowe |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami projektowani grafiki webowej (rastrowej i wektorowej). |
C-2 | Nabycie przez studentów umiejętności zarządzania kolorem i projektowania komponentów grafiki webowej. |
C-3 | Nabycie przez studentów umiejętności korzystania z narzędzi, bibliotek i wzorców w dziedzinie grafiki webowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Warsztaty z tworzenia modeli biznesowych | 1 |
T-L-2 | Metodologia design thinking w praktyce | 1 |
T-L-3 | Budowanie i testowanie propozycji wartości | 2 |
T-L-4 | Tworzenie ankiet skierowanych użytkowników produktu | 1 |
T-L-5 | Cykle życia komponentów programostycznych systemu Android | 1 |
T-L-6 | Tworzenie interfejsów graficznych dla aplikacji mobilnych | 1 |
T-L-7 | Podstawy wymiany danych | 1 |
T-L-8 | Szkielet aplikacji mobilnej | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Tworzenie interfejsu użytkownika, zasady Material Design | 1 |
T-W-2 | Sensory w systemach mobilnych | 1 |
T-W-3 | Programowanie urządzeń typu wearable | 1 |
T-W-4 | Systemy kontroli wersji, wprowadzenie metodologii pracy grupowej, zasady tworzenia czystego kodu. Narzędzia developerskie | 1 |
T-W-5 | Podstawowe komponenty aplikacji, wymiana międzyprocesowa, Wymiana danych pomiędzy usługami zewnętrznymi | 1 |
T-W-6 | Modele biznesowe | 1 |
T-W-7 | Projektowanie metodą design thinking | 1 |
T-W-8 | Badanie potrzeb oraz dostosowanie produktów do oczekiwań użytkowników | 1 |
T-W-9 | Metody badania użytkowników | 1 |
T-W-10 | Skuteczna propozycja wartości | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 13 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawności wykonywania zadań laboratoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C22.3_W01 1. Student potrafi wymienić i scharakteryzować elementy grafiki webowej oraz proces ich projektowania. 2. Student ma wiedzę z zakresu optymalizacji zdjęć cyfrowych i grafiki wektorowej pod kątem produktów cyfrowych. | I_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-10, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C22.3_U01 Student nabył umiejętności korzystania z profili icc, narzędzi i technik projektowania grafiki webowej oraz jej optymalizacji. | I_1A_U04, I_1A_U16 | — | — | C-2, C-3 | T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4, T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-8 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C22.3_K01 1. Student ma świadomość roli jaką odgrywa design w produktach cyfrowych. 2. Student ma świadomość znaczenia optymalizacji grafiki w kontekście wydajności stron www i aplikacji. | I_1A_K01, I_1A_K02 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-6, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C22.3_W01 1. Student potrafi wymienić i scharakteryzować elementy grafiki webowej oraz proces ich projektowania. 2. Student ma wiedzę z zakresu optymalizacji zdjęć cyfrowych i grafiki wektorowej pod kątem produktów cyfrowych. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu fotografii i grafiki webowej, nie potrafi scharakteryzować procesu projektowania grafiki webowej ani procesu wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, nie ma wiedzy na temat systemu zarządzania kolorem (w tym kalibracji i profilowania monitorów) ani znaczenia profili icc, nie ma wiedzy na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, nie zna trendów ani wzorców projektowych. |
3,0 | Student posiada bardzo ogólną wiedzę z zakresu fotografii i grafiki webowej, procesu projektowania grafiki webowej i procesu wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, systemu zarządzania kolorem, technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, trendów i wzorców projektowych. | |
3,5 | Student posiada ogólną wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z obszaru fotografii i grafiki webowej, potrafi scharakteryzować proces projektowania grafiki webowej i proces wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania kolorem (w tym kalibracji i profilowania monitorów) i profili icc, ma ogólną wiedzę na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, potrafi wymienić główne trendy i wzorce projektowe. | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu pojęć z obszaru fotografii i grafiki webowej, potrafi scharakteryzować proces projektowania grafiki webowej i proces wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, zna pojęcia z zakresu zarządzania kolorem (w tym kalibracji i profilowania monitorów) i profili icc, ma wiedzę na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, potrafi wymienić i scharakteryzować główne trendy i wzorce projektowe. | |
4,5 | Student posiada dobrą wiedzę z zakresu pojęć z obszaru fotografii i grafiki webowej, potrafi dobrze scharakteryzować proces projektowania grafiki webowej i proces wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, zna dobrze pojęcia z zakresu zarządzania kolorem (w tym kalibracji i profilowania monitorów) i profili icc, ma dobrą wiedzę na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, potrafi wymienić i scharakteryzować główne trendy i wzorce projektowe. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu pojęć z obszaru fotografii i grafiki webowej, potrafi scharakteryzować proces projektowania grafiki webowej i proces wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, zna znaczenie i proces zarządzania kolorem (w tym proces kalibracji i profilowania monitorów) i zastosowania profili icc w programach graficznych, ma bardzo dobrą wiedzę na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, potrafi wymienić i scharakteryzować główne trendy i wzorce projektowe. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C22.3_U01 Student nabył umiejętności korzystania z profili icc, narzędzi i technik projektowania grafiki webowej oraz jej optymalizacji. | 2,0 | Student nie wykona prawidłowo wszystkich zadań realizowanych na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych. |
3,0 | Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, ale będą one wykonane w sposób powierzchowny. | |
3,5 | Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, nie wszystkie (część) zadania zostaną wykonane w sposób dokładny. | |
4,0 | Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób prawidłowy, dokładny, student będzie potrafił uzasadnić swoje decyzje i sposób realizacji zadań. | |
4,5 | Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób staranny, prawidłowy, student będzie potrafił szczegółowo uzasadnić swoje decyzje i sposób realizacji zadań. | |
5,0 | Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób staranny, prawidłowy, wykona dodatkowe czynności, które podniosą wartość merytoryczną zadań, student będzie potrafił szczegółowo uzasadnić swoje decyzje i sposób realizacji zadań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C22.3_K01 1. Student ma świadomość roli jaką odgrywa design w produktach cyfrowych. 2. Student ma świadomość znaczenia optymalizacji grafiki w kontekście wydajności stron www i aplikacji. | 2,0 | Student nie rozumie znaczenia i roli fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji). |
3,0 | Student rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji). | |
3,5 | Student rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji), potrafi ogólnie uzasadnić znaczenie optymalizacji i testów wydajnościowych elementów graficznych, rozumie rolę systemu zarządzania barwą. | |
4,0 | Student dobrze rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji), potrafi dobrze uzasadnić znaczenie optymalizacji i testów wydajnościowych elementów graficznych, rozumie rolę systemu zarządzania barwą i profili icc. | |
4,5 | Student dobrze rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji), potrafi dobrze uzasadnić znaczenie optymalizacji i testów wydajnościowych elementów graficznych, rozumie rolę systemu zarządzania barwą i profili icc, rozumie przeznaczenie wykorzystanych narzędzi. | |
5,0 | Student bardzo dobrze rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji), potrafi bardzo dobrze uzasadnić znaczenie optymalizacji i testów wydajnościowych elementów graficznych, bardzo dobrze rozumie rolę systemu zarządzania barwą i profili icc, bardzo dobrze rozumie przeznaczenie wykorzystanych narzędzi, trendów i wzorców projektowych. |
Literatura podstawowa
- Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, 2012
- Steve Blank, Bob Dorf, Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress, 2018
- Marcin Płonkowski, Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych, Helion, 2017
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, https://codelabs.developers.google.com/, Google, 2019, Zestaw tutoriali wprowadzających do narzędzi firmy Google