Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Matematyka (zajęcia uzupełniające):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Matematyka (zajęcia uzupełniające)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Perl <Monika.Perl@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 24 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość pojęć matematycznych z zakresu szkoły ponadpodstawowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych w dalszym toku studiów na kierunkach technicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Elementy logiki i rachunku zbiorów.2
T-A-2Wartość bezwzględna, potęgowanie i pierwiastkowanie liczb rzeczywistych.2
T-A-3Silnia, symbol Newtona i wzór dwumianowy Newtona.2
T-A-4Funkcja liniowa i kwadratowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności).2
T-A-5Funkcja wielomianowa i potęgowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Twierdzenie Bezouta i schemat Hornera.4
T-A-6Funkcja wykładnicza i logarytmiczna (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności).4
T-A-7Funkcje trygonometryczne i cyklometryczne (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności).4
T-A-8Podstawowe własności ciągów liczbowych (ciąg arytmetyczny i geometryczny).2
T-A-9Podstawy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.2
24

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.24
A-A-2Bieżąca analiza treści ćwiczeń audytoryjnych lub korzystanie z kursu na platformie Moodle.20
A-A-3Konsultacje.2
A-A-4Zaliczenie przedmiotu.2
48

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Przypomnienie zagadnień teoretycznych, rozwiązywanie zadań, dyskusje problemowe, kurs na platformie Moodle.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Na podstawie pytań i odpowiedzi studentów podczas zajęć i konsultacji oraz kursu na platformie Moodle.
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie pracy pisemnej, aktywności podczas zajęć, realizacji kursu na platformie Moodle student uzyskuje zaliczenie przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. B. Wikieł (red.), Matematyka. Podstawy z elementami matematyki wyższej, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2019
  2. M. Kucharska, M. Perl, Repetytorium z matematyki, https://e-edukacja.zut.edu.pl/course/view.php?id=319, Uczelniana platforma e-learningowa Moodle, Data pobrania 07.03.2023

Literatura dodatkowa

  1. B. Gdowski, E. Pluciński, Zbiór zadań z matematyki dla kandydatów na wyższe uczelnie, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2005
  2. H. Łubanowicz, B. Wieprzykowicz, Zbiór zadań z matematyki dla kandydatów na studia techniczne, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1994

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Elementy logiki i rachunku zbiorów.2
T-A-2Wartość bezwzględna, potęgowanie i pierwiastkowanie liczb rzeczywistych.2
T-A-3Silnia, symbol Newtona i wzór dwumianowy Newtona.2
T-A-4Funkcja liniowa i kwadratowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności).2
T-A-5Funkcja wielomianowa i potęgowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Twierdzenie Bezouta i schemat Hornera.4
T-A-6Funkcja wykładnicza i logarytmiczna (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności).4
T-A-7Funkcje trygonometryczne i cyklometryczne (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności).4
T-A-8Podstawowe własności ciągów liczbowych (ciąg arytmetyczny i geometryczny).2
T-A-9Podstawy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.2
24

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.24
A-A-2Bieżąca analiza treści ćwiczeń audytoryjnych lub korzystanie z kursu na platformie Moodle.20
A-A-3Konsultacje.2
A-A-4Zaliczenie przedmiotu.2
48
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta