Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Eksploatacja i utrzymanie ruchu elektrowni gazowo-parowych

Sylabus przedmiotu Zagadnienia cieplno-przepływowe w blokach energetycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja i utrzymanie ruchu elektrowni gazowo-parowych
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Zagadnienia cieplno-przepływowe w blokach energetycznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Energetycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Mikielewicz <wimim.kte@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 16 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza ze zakresu podstaw: matematyki, fizyki, termodynamiki technicznej i mechaniki płynów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ugruntowanie wiedzy z zakresu termodynamiki, mechaniki płynów i wymiany ciepła w świetle zastosowań w budowie i eksploatacji systemów i instalacji energetycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe termodynamiki, mechanizmy wymiany ciepła. Konwekcyjna wymiana ciepła w zarysie. Opory przepływu i wymiana ciepła w przepływach jedno i dwufazowych. Wymienniki ciepła - metody projektowania. Zaliczenie.16
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.16
A-W-2Praca własna studenta.34
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EGP_10-_04_W01
Zna procesy cieplne i przepływowe występujące w aparaturze bloków energetycznych. Posiada wiedzę dotyczącą rozwiązywania zagadnień cieplno-przepływowych w blokach energetycznych.
EGP_10-_W04C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EGP_10-_04_U01
Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną zdobytą w trakcie studiów w obszarze działań zawodowych
EGP_10-_U04C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EGP_10-_04_K01
Ma świadomość ważności zdobytej wiedzy w aspekcie inżynierskim i krytycznego podejścia do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
EGP_10-_K01C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EGP_10-_04_W01
Zna procesy cieplne i przepływowe występujące w aparaturze bloków energetycznych. Posiada wiedzę dotyczącą rozwiązywania zagadnień cieplno-przepływowych w blokach energetycznych.
2,0Nie posiada wiedzy
3,0Posiada zaledwie pobieżną wiedzę i nie potrafi wskazać możliwości jej wykorzystania
3,5Posiada zaledwie pobieżną wiedzę, ale potrafi wskazać możliwości jej wykorzystania
4,0Posiada wiedzę, ale w sposób ograniczony potrafi wskazać możliwości jej wykorzystania
4,5Posiada wiedzę i potrafi wskazać możliwości jej wykorzystania
5,0Posiada wiedzę, potrafi wskazać możliwości jej wykorzystania oraz potrafi wskazać możliwe rozwiązania problemu inżynierskiego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EGP_10-_04_U01
Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną zdobytą w trakcie studiów w obszarze działań zawodowych
2,0Nie posiada umiejętności
3,0Posiada umiejętności w obszarze podstawowych działań zawodowych
3,5Student w pełni przyswoił efekty uczenia na ocenę 3,0, ale nie przyswoił w pełni efektów uczenia na ocenę 4,0
4,0Posiada umiejętności w obszarze podstawowej i szczegółowej problematyki zawodowej
4,5Student w pełni przyswoił efekty uczenia na ocenę 4,0, ale nie przyswoił w pełni efektów uczenia na ocenę 5,0
5,0Posiada umiejętności w obszarze podstawowych, szczegółowych i zaawansowanych działań zawodowych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EGP_10-_04_K01
Ma świadomość ważności zdobytej wiedzy w aspekcie inżynierskim i krytycznego podejścia do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
2,0Nie posiada świadomości ważności zdobywanej wiedzy
3,0Posiada świadomość ważności zdobywanej wiedzy jedynie w obszarze podstawowych działań zawodowych
3,5Student w pełni przyswoił efekty uczenia na ocenę 3,0, ale nie przyswoił w pełni efektów uczenia na ocenę 4,0
4,0Posiada świadomość ważności zdobywanej wiedzy w obszarze podstawowych i szczegółowych działań zawodowych
4,5Student w pełni przyswoił efekty uczenia na ocenę 4,0, ale nie przyswoił w pełni efektów uczenia na ocenę 5,0
5,0Posiada świadomość ważności zdobywanej wiedzy w obszarze podstawowych, szczegółowych oraz zaawansowanych działań zawodowych

Literatura podstawowa

  1. Mikielewicz D., Materiały wykładowe, 2023
  2. Wiśniewski S., Wiśniewski T., Wymiana Ciepła., PWN, Warszawa, 2017, Wyd. 7

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe termodynamiki, mechanizmy wymiany ciepła. Konwekcyjna wymiana ciepła w zarysie. Opory przepływu i wymiana ciepła w przepływach jedno i dwufazowych. Wymienniki ciepła - metody projektowania. Zaliczenie.16
16

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.16
A-W-2Praca własna studenta.34
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEGP_10-_04_W01Zna procesy cieplne i przepływowe występujące w aparaturze bloków energetycznych. Posiada wiedzę dotyczącą rozwiązywania zagadnień cieplno-przepływowych w blokach energetycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEGP_10-_W04Rozumie zagadnienia cieplno-przepływowe zachodzące w blokach energetycznych
Cel przedmiotuC-1Ugruntowanie wiedzy z zakresu termodynamiki, mechaniki płynów i wymiany ciepła w świetle zastosowań w budowie i eksploatacji systemów i instalacji energetycznych.
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe termodynamiki, mechanizmy wymiany ciepła. Konwekcyjna wymiana ciepła w zarysie. Opory przepływu i wymiana ciepła w przepływach jedno i dwufazowych. Wymienniki ciepła - metody projektowania. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzy
3,0Posiada zaledwie pobieżną wiedzę i nie potrafi wskazać możliwości jej wykorzystania
3,5Posiada zaledwie pobieżną wiedzę, ale potrafi wskazać możliwości jej wykorzystania
4,0Posiada wiedzę, ale w sposób ograniczony potrafi wskazać możliwości jej wykorzystania
4,5Posiada wiedzę i potrafi wskazać możliwości jej wykorzystania
5,0Posiada wiedzę, potrafi wskazać możliwości jej wykorzystania oraz potrafi wskazać możliwe rozwiązania problemu inżynierskiego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEGP_10-_04_U01Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną zdobytą w trakcie studiów w obszarze działań zawodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEGP_10-_U04Potrafi wykonać analizę zagadnień cieplno-przepływowych zachodzących w blokach energetycznych
Cel przedmiotuC-1Ugruntowanie wiedzy z zakresu termodynamiki, mechaniki płynów i wymiany ciepła w świetle zastosowań w budowie i eksploatacji systemów i instalacji energetycznych.
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe termodynamiki, mechanizmy wymiany ciepła. Konwekcyjna wymiana ciepła w zarysie. Opory przepływu i wymiana ciepła w przepływach jedno i dwufazowych. Wymienniki ciepła - metody projektowania. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności
3,0Posiada umiejętności w obszarze podstawowych działań zawodowych
3,5Student w pełni przyswoił efekty uczenia na ocenę 3,0, ale nie przyswoił w pełni efektów uczenia na ocenę 4,0
4,0Posiada umiejętności w obszarze podstawowej i szczegółowej problematyki zawodowej
4,5Student w pełni przyswoił efekty uczenia na ocenę 4,0, ale nie przyswoił w pełni efektów uczenia na ocenę 5,0
5,0Posiada umiejętności w obszarze podstawowych, szczegółowych i zaawansowanych działań zawodowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEGP_10-_04_K01Ma świadomość ważności zdobytej wiedzy w aspekcie inżynierskim i krytycznego podejścia do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEGP_10-_K01kierowania się w swojej pracy profesjonalizmem i etyką zawodową
Cel przedmiotuC-1Ugruntowanie wiedzy z zakresu termodynamiki, mechaniki płynów i wymiany ciepła w świetle zastosowań w budowie i eksploatacji systemów i instalacji energetycznych.
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe termodynamiki, mechanizmy wymiany ciepła. Konwekcyjna wymiana ciepła w zarysie. Opory przepływu i wymiana ciepła w przepływach jedno i dwufazowych. Wymienniki ciepła - metody projektowania. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada świadomości ważności zdobywanej wiedzy
3,0Posiada świadomość ważności zdobywanej wiedzy jedynie w obszarze podstawowych działań zawodowych
3,5Student w pełni przyswoił efekty uczenia na ocenę 3,0, ale nie przyswoił w pełni efektów uczenia na ocenę 4,0
4,0Posiada świadomość ważności zdobywanej wiedzy w obszarze podstawowych i szczegółowych działań zawodowych
4,5Student w pełni przyswoił efekty uczenia na ocenę 4,0, ale nie przyswoił w pełni efektów uczenia na ocenę 5,0
5,0Posiada świadomość ważności zdobywanej wiedzy w obszarze podstawowych, szczegółowych oraz zaawansowanych działań zawodowych