Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (S2)
specjalność: technologie jądrowe i wodorowe
Sylabus przedmiotu Język angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Alina Doroch <Alina.Doroch@zut.edu.pl>, Alicja Grzywacz <Alicja.Grzywacz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu : System transmisji i dystrybucji energii elektrycznej (Electric power transmission and distribution system) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure) | 2 |
T-LK-2 | Generator (The generator) | 2 |
T-LK-3 | Energetyka - podstawy wiedzy o energii (Energy – the basics) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms). | 3 |
T-LK-4 | Historia systemów zarządzania energią (History of energy management systems) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.) | 3 |
T-LK-5 | Nowoczesne źródła energii (Modern energy sources) | 3 |
T-LK-6 | Elektrownie węglowe (Coal-fired power stations) Zdania względne (Relative sentences) | 3 |
T-LK-7 | Elektrownie atomowe (Nuclear power plants) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers) | 3 |
T-LK-8 | Elektrownie wiatrowe (Wind farms) | 3 |
T-LK-9 | Elektrownie wodne (Hydropower plants) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.) | 3 |
T-LK-10 | Elektrownie słoneczne (Photovoltaic power stations) | 3 |
T-LK-11 | Powtórzenie materiału (Revision exercises) | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Uczestniczenie w zajęciach | 30 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 30 |
A-LK-3 | Przygotowanie się do egzaminu | 10 |
A-LK-4 | Udział w konsultacjach | 5 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: prezentacja |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_A01-A_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | ENE_2A_U05 | — | — | C-1 | T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-7 | M-4, M-6, M-3, M-2, M-1 | S-2, S-1 |
ENE_2A_A01-A_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | ENE_2A_U01, ENE_2A_U05 | — | — | C-2 | T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-7 | M-5, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_A01-A_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | ENE_2A_K04 | — | — | C-2 | T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-7 | M-5, M-6, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_A01-A_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ENE_2A_A01-A_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_A01-A_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. Dubis, J.Firganek, ENGLISH THROUGH ELECTRICAL AND ENERGY ENGINEERING, SPNJO Politechniki Krakowskiej, 2009
Literatura dodatkowa
- I. Williams, “ English for Science and Engineering”, Thomson ELT, 2007
- E. H. Glendinning, “Technology", Oxford University Press, 2007
- T. Armer, “Cambridge English for Scientists”, Cambridge University Press, 2011
- D. Bonamy, TECHNICAL ENGLISH 4, Pearson Longman, 2011
- E.H. Glendinning, ELECTRICAL AND MECHANICAL ENGINEERING, Oxford University Press, 2007
- Mark Ibbotson, PROFESSIONAL ENGLISH IN USE, Cambridge University Presss, 2009