Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: spawalnictwo i techniki łączenia
Sylabus przedmiotu Postępy w nauce o materiałach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Postępy w nauce o materiałach | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sandra Paszkiewicz <Sandra.Paszkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie wybranych trendów światowych w zakresie nauki o materiałach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Celem jest poznanie ważniejszych kierunków rozwoju materiałów polimerowych, metalicznych i kompozytowych. Rezultaty prac realizowanych w zagranicznych zespołach naukowych. Wykłady realizowane przez profesorów z ważniejszych zagranicznych ośrodków naukowych na zaproszenie. | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Zaliczenie testu. | 2 |
A-W-2 | Uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 4 |
51 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny w j. angielskim |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: punktacja wyników testu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_C06-1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: opisać nowe metody wytwarzania i modyfikacji materiałów oraz scharakteryzować interesujące kierunki badań światowych w zakresie Inżynierii Materiałowej. | IM_2A_W05, IM_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_C06-1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: analizować światowe kierunki rozwoju konstrukcji materiałów i rozwoju technologii materiałowych. | IM_2A_U13, IM_2A_U10 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_C06-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: otwartość na współpracę z zagranicą, zorientowanie na światowy rozwój naukowo-technologiczny. | IM_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_C06-1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: opisać nowe metody wytwarzania i modyfikacji materiałów oraz scharakteryzować interesujące kierunki badań światowych w zakresie Inżynierii Materiałowej. | 2,0 | Test:poniżej 7 p |
3,0 | Test: 8 - 7 p student potrafi opisać nowe metody wytwarzania i modyfikacji materiałów oraz scharakteryzować interesujące kierunki badań światowych w zakresie Inżynierii Materiałowej. | |
3,5 | Test: 10 - 9p | |
4,0 | Test: 11 - 12p | |
4,5 | Test: 13 - 13 p | |
5,0 | Test: 16 - 20 p |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_C06-1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: analizować światowe kierunki rozwoju konstrukcji materiałów i rozwoju technologii materiałowych. | 2,0 | Test: poniżej 7 p |
3,0 | Test: 8 - 7 p student umie analizować światowe kierunki rozwoju konstrukcji materiałów i rozwoju technologii materiałowych. | |
3,5 | Test: 10 - 9p | |
4,0 | Test: 11 - 12p | |
4,5 | Test: 13 - 13 p | |
5,0 | Test: 16 - 20 p |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_C06-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: otwartość na współpracę z zagranicą, zorientowanie na światowy rozwój naukowo-technologiczny. | 2,0 | Brak zainteresowania studenta przedmiotem |
3,0 | student wykazuje otwartość na współpracę z zagranicą i zorientowanie na światowy rozwój naukowo-technologiczny w stopniu podstawowym | |
3,5 | Ocena pośrednia miedzy 3,0 a 4,0 | |
4,0 | student wykazuje otwartość na współpracę z zagranicą, zorientowanie na światowy rozwój naukowo-technologiczny, dyskutuje o nowinkach technicznych | |
4,5 | Ocena pośrednia miedzy 4,0 a 5,0 | |
5,0 | student wykazuje otwartość na współpracę z zagranicą, zorientowanie na światowy rozwój naukowo-technologiczny, jest zaangażowany w wyszukiwanie i dzielenie się informacjami o nowościach technicznych |
Literatura podstawowa
- Literaturę podaje każdorazowo autor wykładów, X, X, X, 2011, X