Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0 (S1)
Sylabus przedmiotu Pozyskiwanie funduszy europejskich:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0 | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pozyskiwanie funduszy europejskich | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Terelak-Tymczyna <Agnieszka.Terelak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | z przemysłu Osoba <itm@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Posiadanie wiedzy dotyczacej analizy rynku, analziy ekonomiczno-finansowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiętności pozyskiwania funduszy europejskich na rozwój przedsiębiorstwa. |
C-2 | Nabycie wiedzy na ter\mat rozdzajów funduszy europejskich i możliwosci i ch pozyskania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt obejmujący: 1. Sporządzenie dokuemntacji konkursowej - studium wykonalności, - wniosek, - inne wymagane konkursem dokumenty | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje Funduszy Europejskich. Rodzaje Instytucji Zarzadzajacych poszczególnymi funduszami. Dokumentacja projektowa i konkursowa. Procedury i tryby naborów wniosków. Dokumentacja niezbedna przy podpisywaniu umowy o dofinansowanie. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Studiowanie literatury, baz danych, dokumentacji konkursowej | 33 |
A-P-3 | Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
M-3 | Studia przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test z wiedzy |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPP4_1P_C20-1_W01 Student zna rozdzaje funduszy europejskich, wie jakie dokumenty sa wymagane w trybach konkursowych przy ubieganiu się o srodki z funduszy europejskich. | IPP4_1P_W04 | — | — | C-2 | T-W-1 | M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPP4_1P_C20-1_U01 Student umie sporządzić studium wykonalności, wniosek o dofinansowanie oraz inne dokumenty wymagane przy skłądaniu wniosku. | IPP4_1P_U01, IPP4_1P_U07 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2, M-3 | S-2 |
IPP4_1P_C20-1_U02 Student umie pracowac w zespole | IPP4_1P_U02 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPP4_1P_C20-1_K01 Potrafi wyszukiwać informacje niezbedne do sporządzenia dokumentacji konkursowej i rozwiązywania napotkanych problemó. ma świadomość poza technicznych aspeków i sktutków działalności inżynierskiej. | IPP4_1P_K01 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPP4_1P_C20-1_W01 Student zna rozdzaje funduszy europejskich, wie jakie dokumenty sa wymagane w trybach konkursowych przy ubieganiu się o srodki z funduszy europejskich. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienic rodzaje funduszy europejskich oraz wymagane w trybach konkursowych dokumenty, wie z jakich elementów się składają, potrafi sporządzić wybrany dokument. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPP4_1P_C20-1_U01 Student umie sporządzić studium wykonalności, wniosek o dofinansowanie oraz inne dokumenty wymagane przy skłądaniu wniosku. | 2,0 | |
3,0 | Umie wykonać uproszczoną wersję studium wykonalności , sporządzić wniosek o dofinansowanie oraz listę wymaganych dokumentów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IPP4_1P_C20-1_U02 Student umie pracowac w zespole | 2,0 | |
3,0 | Potrafi pracować w grupie, realzizując powierzone mu zadania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPP4_1P_C20-1_K01 Potrafi wyszukiwać informacje niezbedne do sporządzenia dokumentacji konkursowej i rozwiązywania napotkanych problemó. ma świadomość poza technicznych aspeków i sktutków działalności inżynierskiej. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi przeszukiwać bady danych niezbedne do wykonania analiz w studium wykonalności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Filipek, Agnieszka, Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne : perspektywa finansowa 2014-2020 : komentarz do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r., Wydawnictwo Placet Leszek Plak., Warszawa, 2015
- Krasuska, Magdalena., Fundusze unijne w nowej perspektywie 2014-2020, Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, Warszawa, 2014
- Świerszcz, Katarzyna., Skuteczny biznesplan a fundusze europejskie, Wrocław, Wrocławskie Wydawnictwo Naukowe Atla 2, 2010