Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukonczone szkolenie biblioteczne. |
W-2 | Umiejętność edytowania tekstu. |
W-3 | Znajomość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w naukach przyrodniczych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie do egzaminu inżynierskiego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Praca dyplomowa ma charakter projektowy / badawczy. Student opracowuje problemy związane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje się do egzaminu dyplomowego. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Zdefiniowanie problemu badawczego, okreslenie zakresu pracy, wybór metodyki pracy. | 20 |
A-PD-2 | Wybór literatury związanej z pracą dyplomową, opracowanie przeglądu literatury. | 60 |
A-PD-3 | Konsultacje z opiekunem pracy | 12 |
A-PD-4 | Przygotowanie pracy dyplomowej | 268 |
A-PD-5 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego, w tym dokumentacji | 15 |
375 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych. |
M-2 | Seminarium dyplomowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Recenzja pracy inżynierskiej |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy inżynierskiej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_C24_W01 Student wie jak samodzielnie wykonać doświadczenie, zebrać wymagane doniesienia literatury, opracować wyniki a na ich podstawie napisać pracę inżynierską i przygotowac się do egzaminu dyplomowego. | OG_1A_W05, OG_1A_W17 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_C24_U01 Korzystajac z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przeprowadzić doświadczenie związane z tematyką pracy dyplomowej, oracować wyniki badań i napisać pracę dyplomową. | OG_1A_U09, OG_1A_U18 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_C24_K01 Student wykazuje otwartą i poszukujacą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie w oparciu o naukowe zródła informacji. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny ogrodnictwa na tle doniesień naukowych. | OG_1A_K01, OG_1A_K02 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_C24_W01 Student wie jak samodzielnie wykonać doświadczenie, zebrać wymagane doniesienia literatury, opracować wyniki a na ich podstawie napisać pracę inżynierską i przygotowac się do egzaminu dyplomowego. | 2,0 | Student nie zna zasad pisania pracy dyplomowej. |
3,0 | Student zna w stopniu podstawowym zasady pisania pracy dyplomowej, wykazuje małą samodzielnosc w jej realizacji. | |
3,5 | Student zna zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga jednak dużej pomocy ze strony promotora. | |
4,0 | Student dobrze opanował zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga niewielkiej pomocy promotora. | |
4,5 | Student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje badania i opracowuje pracę dyplomową niemal samodzielnie. | |
5,0 | Student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje przy tym dużą kreatywnośc zarówno podczas prowadzenia badań, jak i podczas opracowywania wyników i pisania pracy. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_C24_U01 Korzystajac z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przeprowadzić doświadczenie związane z tematyką pracy dyplomowej, oracować wyniki badań i napisać pracę dyplomową. | 2,0 | Student wykazuje duze braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przeprowadzić badań ani opracować i zaprezentowac swojej pracy dyplomowej. |
3,0 | Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Podczas badań i opracowywania pracy dyplomowej wymaga bardzo dużej pomocy promotora. | |
3,5 | Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomowa wykonuje z duza pomoca promotora. | |
4,0 | Student posiada duzą wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora. | |
4,5 | Student posiada bardzo duzą wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, prace dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora. | |
5,0 | Student posiada bardzo duza wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, prace dyplomową realizuje z niewielka pomocą promotora. pracy dyplomowej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_C24_K01 Student wykazuje otwartą i poszukujacą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie w oparciu o naukowe zródła informacji. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny ogrodnictwa na tle doniesień naukowych. | 2,0 | Student nie wykazuje zainteresowania informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. |
3,0 | Student wykazuje niewielkie zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. | |
3,5 | Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. | |
4,0 | Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych. | |
4,5 | Student wykazuje duże zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych. | |
5,0 | Student wykazuje bardzo duże zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy i otwarty do analizy własnych osiągnięć na tle najnowszych doniesień naukowych. |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996, Universitas, Kraków, 1996
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Woyke J., Woyke H., Jak nie nalezy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011