Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Aquaculture and Fisheries (S1)

Sylabus przedmiotu Microbiology:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Aquaculture and Fisheries
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Microbiology
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mikrobiologii Stosowanej i Fizjologii Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Bogusławska-Wąs <Elzbieta.Boguslawska-Was@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Alicja Dłubała <Alicja.Dlubala@zut.edu.pl>, Wojciech Sawicki <Wojciech.Sawicki@zut.edu.pl>, Barbara Szymczak <Barbara.Szymczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 30 3,00,50egzamin
laboratoriaL5 30 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1basic in general biology
W-2biochemistry

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1understand microbes diversity and their role in ecology

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Control of microbila growth4
T-L-2Microscopy - diversity gram (-), gram (+), endoposre6
T-L-3Cultivation of bacteria4
T-L-4Microbial metabolism4
T-L-5Bacterial growth and time genaration4
T-L-6Microbiological diagnostics4
T-L-7Quantitative i qualitative methods applied in microbiological analysis4
30
wykłady
T-W-1Microbial diversity4
T-W-2Distribution and activity of microorganisms in water4
T-W-3Microbial communities2
T-W-4Monitoring and managing microbes in aquaculture2
T-W-5Growth limitation and starvasion of bacteria4
T-W-6Effective microorganisms for aquaculture4
T-W-7Emerging pathogens3
T-W-8Microbial pathogens in aquaculture4
T-W-9Indicator microbes in water quality assessment3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1active participation in laboratory work30
A-L-2self study30
A-L-3literature study30
90
wykłady
A-W-1active participation in the laboratory work30
A-W-2literature study30
A-W-3self study30
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1lectures/power point presentation
M-2practical work - microbiological analises in the laboratory

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: formative
S-2Ocena formująca: summarising

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_C18_W01
The student knows the structure of microorganismsm and their metabolisms
AQF_1A_W12C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-4, T-W-9, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-1M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_C18_U01
student uses basic microbial concepts and is able to easy tasks, labor exercises
AQF_1A_U05, AQF_1A_U11C-1T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-1M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_C18_K01
The student is able to work in a team and demonstrate the ability to the development of their creative potential
AQF_1A_K04, AQF_1A_K05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-4, T-W-9, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-1M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_C18_W01
The student knows the structure of microorganismsm and their metabolisms
2,0
3,0Students knows the basic information about microorganisms
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_C18_U01
student uses basic microbial concepts and is able to easy tasks, labor exercises
2,0
3,0The student with help of teacher is able to use the right techniques to identify of bacteria
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_C18_K01
The student is able to work in a team and demonstrate the ability to the development of their creative potential
2,0
3,0The student is aware of existing knowledge in further study of scientific disciplines related to microbiology
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Johnson Case, Laboratory experiments i microbiology, Pearson, 2011
  2. T.E.Ford, Aquatic Microbiology, Blackwell, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Control of microbila growth4
T-L-2Microscopy - diversity gram (-), gram (+), endoposre6
T-L-3Cultivation of bacteria4
T-L-4Microbial metabolism4
T-L-5Bacterial growth and time genaration4
T-L-6Microbiological diagnostics4
T-L-7Quantitative i qualitative methods applied in microbiological analysis4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Microbial diversity4
T-W-2Distribution and activity of microorganisms in water4
T-W-3Microbial communities2
T-W-4Monitoring and managing microbes in aquaculture2
T-W-5Growth limitation and starvasion of bacteria4
T-W-6Effective microorganisms for aquaculture4
T-W-7Emerging pathogens3
T-W-8Microbial pathogens in aquaculture4
T-W-9Indicator microbes in water quality assessment3
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1active participation in laboratory work30
A-L-2self study30
A-L-3literature study30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1active participation in the laboratory work30
A-W-2literature study30
A-W-3self study30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_C18_W01The student knows the structure of microorganismsm and their metabolisms
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_W12Student knows the most important diseases caused by various groups of pathogens, occurring in in aquatic vertebrates and vertebrates. Student knows the reservoirs and transmission routes of viruses, bacteria and parasites in the aquatic environment and the methods of their elimination. She/he indicates possible health effects related to their presence.
Cel przedmiotuC-1understand microbes diversity and their role in ecology
Treści programoweT-W-1Microbial diversity
T-W-2Distribution and activity of microorganisms in water
T-W-3Microbial communities
T-W-5Growth limitation and starvasion of bacteria
T-W-6Effective microorganisms for aquaculture
T-W-7Emerging pathogens
T-W-8Microbial pathogens in aquaculture
T-W-4Monitoring and managing microbes in aquaculture
T-W-9Indicator microbes in water quality assessment
T-L-3Cultivation of bacteria
T-L-4Microbial metabolism
T-L-7Quantitative i qualitative methods applied in microbiological analysis
T-L-5Bacterial growth and time genaration
T-L-2Microscopy - diversity gram (-), gram (+), endoposre
T-L-6Microbiological diagnostics
T-L-1Control of microbila growth
Metody nauczaniaM-1lectures/power point presentation
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: summarising
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Students knows the basic information about microorganisms
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_C18_U01student uses basic microbial concepts and is able to easy tasks, labor exercises
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_U05Student has the ability to learn, e.g. to raise professional competences.
AQF_1A_U11Student is able to use correctly terms in the field of microbiology and parasitology, as well as select needed tools to perform directed diagnostics.
Cel przedmiotuC-1understand microbes diversity and their role in ecology
Treści programoweT-L-3Cultivation of bacteria
T-L-4Microbial metabolism
T-L-7Quantitative i qualitative methods applied in microbiological analysis
T-L-5Bacterial growth and time genaration
T-L-2Microscopy - diversity gram (-), gram (+), endoposre
T-L-6Microbiological diagnostics
T-L-1Control of microbila growth
Metody nauczaniaM-2practical work - microbiological analises in the laboratory
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: formative
S-2Ocena formująca: summarising
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student with help of teacher is able to use the right techniques to identify of bacteria
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_C18_K01The student is able to work in a team and demonstrate the ability to the development of their creative potential
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_K04Student is able to assess risks and to evaluate results of actions related to aquaculture and fisheries activities.
AQF_1A_K05Student is able to think and act in a creative, innovative and enterprising manner.
Cel przedmiotuC-1understand microbes diversity and their role in ecology
Treści programoweT-W-1Microbial diversity
T-W-2Distribution and activity of microorganisms in water
T-W-3Microbial communities
T-W-5Growth limitation and starvasion of bacteria
T-W-6Effective microorganisms for aquaculture
T-W-7Emerging pathogens
T-W-8Microbial pathogens in aquaculture
T-W-4Monitoring and managing microbes in aquaculture
T-W-9Indicator microbes in water quality assessment
T-L-3Cultivation of bacteria
T-L-4Microbial metabolism
T-L-7Quantitative i qualitative methods applied in microbiological analysis
T-L-5Bacterial growth and time genaration
T-L-2Microscopy - diversity gram (-), gram (+), endoposre
T-L-6Microbiological diagnostics
T-L-1Control of microbila growth
Metody nauczaniaM-1lectures/power point presentation
M-2practical work - microbiological analises in the laboratory
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: summarising
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is aware of existing knowledge in further study of scientific disciplines related to microbiology
3,5
4,0
4,5
5,0