Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy zarządzania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mikrobiologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy zarządzania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Formicki <Krzysztof.Formicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Brocki <Wojciech.Brocki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 19 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Niezbędna jest podstawowa wiedza z zakresu makroekonomii i mikroekonomii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie roli kierownika i źródeł jego władzy w przedsiębiorstwie |
C-2 | Zrozumienie wpływu otoczenia na działaność przedsiębiorstwa |
C-3 | Poznanie funkcji kierowniczych pełnionych przez menedżerów |
C-4 | Ukształtowanie podejmowania decyzji i komunikowania w przedsiębiorstwie |
C-5 | Zapoznanie studentów z rolą etyki w zarządzaniu i działaności przedsiębiorstwa |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zarządzanie, role i kompetencje kierownicze | 2 |
T-A-2 | Zarządzanie relacjami z otoczeniem | 3 |
T-A-3 | Władza w organizacji a przywództwo | 2 |
T-A-4 | Funkcje kierownicze | 2 |
T-A-5 | Podejmowanie decyzji w organizacji | 2 |
T-A-6 | Komunikacja w zarządzaniu | 2 |
T-A-7 | Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje i pojęcie zarządzania | 5 |
T-W-2 | Zarządzanie współczesne | 5 |
T-W-3 | Zarządzanie przedsiębiorstwami gospodarki żywnościowej | 5 |
T-W-4 | Struktury organizacyjne w przedsiębiorstwe | 5 |
T-W-5 | Zarządzanie przyszłości | 5 |
T-W-6 | Zarządzanie kryzysowe | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do kolokwium | 3 |
A-A-3 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metoda przypadków |
M-4 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie zadań wykonywanych podczas audytoriów |
S-2 | Ocena formująca: Prezentacja wykonanego zadania domowego z zakresu zarządzania |
S-3 | Ocena formująca: Sprawdzenie wiadomości zdobytych na wcześniejszych zajęciach |
S-4 | Ocena formująca: Ocena z eseju na temat zagadnienia związnego z zarządzaniem organizacja |
S-5 | Ocena podsumowująca: Kolokwium z treści programowych dotyczących ćwiczeń audytoryjnych w formie testu i zadań problemowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_1A_A6-2_W01 Student zna i rozumie rodzaje decyzji kierowniczych oraz podstawowe metody ich podejmowania w organizacji; zna i rozumie istotę funkcji kierowniczych i dokonuje ich wewnętrznej charakterystyki oraz poznaje żródła władzy w przedsiębiorstwie; rozumie środowiskowy kontekst zarządzania i identyfikuje obszary i elementy otoczenia organizacji. | MS_1A_W02 | — | — | C-4, C-3 | T-A-5 | M-4, M-1 | S-1, S-3, S-5, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_1A_A6-2_U02 Student potrafi stosować wybrane metody podejmowania decyzji i komunikacji; potrafi analizować otoczenie, uwzględniając etyczny, globalny i kulturowy asekt zarządzania. | MS_1A_U01, MS_1A_U10 | — | — | C-4, C-3 | T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_1A_A6-2_K02 Student jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; jest gotów do podejmowania decyzji w grupie, wyrażania ocen z uwzględnieniem zasad etyki zarządzania | MS_1A_K04 | — | — | C-5, C-4, C-1 | T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-2, T-A-7 | M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_1A_A6-2_W01 Student zna i rozumie rodzaje decyzji kierowniczych oraz podstawowe metody ich podejmowania w organizacji; zna i rozumie istotę funkcji kierowniczych i dokonuje ich wewnętrznej charakterystyki oraz poznaje żródła władzy w przedsiębiorstwie; rozumie środowiskowy kontekst zarządzania i identyfikuje obszary i elementy otoczenia organizacji. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował ponad 50% zrealizowanych treści programowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_1A_A6-2_U02 Student potrafi stosować wybrane metody podejmowania decyzji i komunikacji; potrafi analizować otoczenie, uwzględniając etyczny, globalny i kulturowy asekt zarządzania. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował ponad 50% zrealizowanych treści programowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_1A_A6-2_K02 Student jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; jest gotów do podejmowania decyzji w grupie, wyrażania ocen z uwzględnieniem zasad etyki zarządzania | 2,0 | |
3,0 | Nie podlega ocenie w formie stopnia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005
- Zakrzewska - Bielawska A. (red), Podstawy zarządzania, Wolters Kluwer POlska Sp. z o.o., Warszawa, 2012
- Koźmiński A.K., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2008
- Koźmiński A.K., Piotrowski W. (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Drucker P., Zarządzanie XXI wieku - wyzwania, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa, 2009
- Robbins Stephen P., DeCenzo David A., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa, 2002