Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S2)
Sylabus przedmiotu Systemy informatyczne w technologii żywności:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Systemy informatyczne w technologii żywności | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Czerniejewski <Przemyslaw.Czerniejewski@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Agnieszka Strzelczak <Agnieszka-Strzelczak@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Znajomość technologii informacyjnych na poziomie szkoły wyzszej |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Przekazanie wiedzy o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego |
| C-2 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego |
| C-3 | Rozwinięcie umiejętności samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| T-A-1 | AutoCad jako narzędzie tworzenia nowocesnej grafiki inżynierskiej z elementami rysunku technicznego | 4 |
| T-A-2 | Komputer jako narzędzie sterowania procesami technologii żywnosci | 4 |
| T-A-3 | Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w technologii żywnosci | 2 |
| T-A-4 | Zastosowanie systemów eksperckich w technologii żywności | 3 |
| T-A-5 | Komputerowa symulacja operacji procesów jednostkowych w technologii żywności | 2 |
| 15 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
| A-A-2 | Samodzielna praca | 10 |
| 25 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Wykład konwersacyjny |
| M-2 | Referaty opracowane przez studentów |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na konwersatoriach |
| S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
| S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena referatów studentów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TZZ_2A_B1_W01 Posiada wiedzę o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego | TZZ_2A_W02 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TZZ_2A_B1_U01 Posiada umiejętność wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego | TZZ_2A_U02, TZZ_2A_U05, TZZ_2A_U03, TZZ_2A_U04, TZZ_2A_U01 | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TZZ_2A_B1_K01 Posiada rozwiniętą umiejętność samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego | TZZ_2A_K01, TZZ_2A_K02, TZZ_2A_K03, TZZ_2A_K04 | — | — | C-3 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| TZZ_2A_B1_W01 Posiada wiedzę o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego | 2,0 | |
| 3,0 | Student posiada wiedzę o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| TZZ_2A_B1_U01 Posiada umiejętność wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego | 2,0 | |
| 3,0 | Student posiada umiejętność wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| TZZ_2A_B1_K01 Posiada rozwiniętą umiejętność samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego | 2,0 | |
| 3,0 | Student posiada umiejętność samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Prowadzący zajęcia, Wykłady, 2012