Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S2)
Sylabus przedmiotu Identyfikacja surowców i żywności pochodzenia wodnego:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Identyfikacja surowców i żywności pochodzenia wodnego | ||
| Specjalność | technologia rybna | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii Środowiska Wodnego i Akwakultury | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Kiełpińska <Jolanta.Kielpinska@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Postawowa wiedza z chemii i genetyki. |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Zapoznanie studentów z aktualnie wprowadzanymi sysytemami śledzenia pochodzenia i idedntyfikacji jakościowej produktów pochodzenia wodnego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| T-L-1 | Regulacje prawne dotyczące oznaczania oraz śledzenia pochodzenia produktów rybołówstwa i akwakultury | 4 |
| T-L-2 | Mechanizmy kontroli i identyfikacji prowadzone przez Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. | 4 |
| T-L-3 | Mechanizmy kontroli i identyfikacji prowadzone przez Graniczny Inspektorat Weterynarii. | 4 |
| T-L-4 | Mechanizmy kontroli i identyfikacji prowadzone przez Izbę Celną oraz Urząd Celny. | 3 |
| 15 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Powody wprowadzania nowoczesnych metod identyfikacji produktów rybnych. | 2 |
| T-W-2 | Metody genetyczne pozwalające przeprowadzić identyfikację surowca | 5 |
| T-W-3 | Metody genetyczne umożliwiające okreslić pochodzenie geograficzne badanych surowców | 5 |
| T-W-4 | Systemy i instytucje monitorujące zgodność pochodzenia surowców oraz gotowych produktów pochodzenia wodnego | 3 |
| 15 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
| A-L-2 | Przygotowanie materiałów do ćwiczeń, praca samodzielna studenta | 8 |
| A-L-3 | Konsultacje z prowadzącym. | 2 |
| 25 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
| A-W-2 | Konsultacje z prowadzącym | 3 |
| A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 7 |
| 25 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Wykład informacyjny |
| M-2 | Seminarium |
| M-3 | Pokaz, symulacja |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca |
| S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TZZ_2A_D8tr_W01 Student potrafi scharakteryzować systemy kontroli pochodzenia produktów rybołówstwa i akwakultury | TZZ_2A_W01, TZZ_2A_W06 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TZZ_2A_D8tr_U01 Student potrafi analizować i śledzić pochodzenie towarów | TZZ_2A_U09, TZZ_2A_U01 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TZZ_2A_D8tr_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i ma świadomość znaczenia procedur kontroli i identyfikacji surowców rybnych i żywności pochodzenia wodnego na bezpieczeczeństwo konsumenta. | TZZ_2A_K02 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| TZZ_2A_D8tr_W01 Student potrafi scharakteryzować systemy kontroli pochodzenia produktów rybołówstwa i akwakultury | 2,0 | |
| 3,0 | Student w zakresie podstawowym zna techniki pozwalające identyfikować metodami genetycznymi pochodzenie produktów żywnościowych. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| TZZ_2A_D8tr_U01 Student potrafi analizować i śledzić pochodzenie towarów | 2,0 | |
| 3,0 | Student potrafo dobrać i zastosować technikę pozwalające identyfikować metodami genetycznymi pochodzenie produktów żywnościowych. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| TZZ_2A_D8tr_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i ma świadomość znaczenia procedur kontroli i identyfikacji surowców rybnych i żywności pochodzenia wodnego na bezpieczeczeństwo konsumenta. | 2,0 | |
| 3,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, jednak nie widzi potrzeby samokształcenia się. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Aktualne rozporządzenia krajowe i UE dotyczące zagadnień śledzenia pochodzenia i identyfikacji produktów pochodzenia wodnego, 2011