Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo techniczne (S1)
specjalność: Bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bezpieczeństwo techniczne | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia informacyjna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Nikończuk <Piotr.Nikonczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy obsługi komputera |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student zna zakres zagadnień objętych egzaminem ECDL |
C-2 | Student potrafi utworzć i zamieścić prostą stronę internetową lub blog |
C-3 | Studentowi znana jest tematyka e-learningu |
C-4 | Student zna problematykę bezpieczeństwa w sieci |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Podstawy technik informatycznych | 2 |
T-L-2 | Użytkowanie komputerów | 2 |
T-L-3 | Przetwarzanie tekstu | 2 |
T-L-4 | Arkusze kalkulacyjne | 2 |
T-L-5 | Bazy danych | 2 |
T-L-6 | Grafika menedżerska i prezentacyjna | 2 |
T-L-7 | Tworzenie kursów e-learningowych | 2 |
T-L-8 | Zaliczenie laboratorium | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przedstawienie zakresu materiału obowiązujągo na egzaminach w ramach Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych ECDL. | 1 |
T-W-2 | Oprogramowanie systemowe i użytkowe oraz licencjonowanie oprogramowania | 1 |
T-W-3 | Narzędzia office: przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne, bazy danych, grafika menedżerska i prezentacyjna. | 3 |
T-W-4 | Usługi w sieciach lokalnych. | 2 |
T-W-5 | Platformy usługowe w internecie | 2 |
T-W-6 | Strony www i blogi - tworzenie i zamieszczanie. | 1 |
T-W-7 | Portale społecznościowe | 1 |
T-W-8 | Bezpieczeństwo w sieci | 3 |
T-W-9 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć | 7 |
A-L-3 | Przygotowanie się do zaliczenia | 3 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatuiry | 2 |
A-W-3 | Przeglądanie internetu | 6 |
A-W-4 | Przygotowanie się do zaliczenia | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające |
M-2 | Metody aktywizujące |
M-3 | Metody praktyczne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: test |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie z użyciem komputera |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_A04_W01 ma wiedzę na temat stosowania odpowiednich narzędzi informatycznych do zadań inzynierskich i publikowania informacji; posiada wiedzę na temat zagrożeń z internetu oraz ochrony przed nimi. | BTE_1A_W10, BTE_1A_W19 | — | — | C-4 | T-W-7, T-W-8, T-W-5 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_A04_U01 potrafi obsługiwać narzędzia do grafiki, arkuszy kalkulacyjnych i tekstowych | BTE_1A_U05 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-3, T-L-6 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_A04_K01 Rozumie problematykę licencjowania oraz bezpieczeństwa w sieci. Posiada umiejętność przygotowania i opublikowania informacji w postaci dokumentu, prezentacji oraz w internecie | BTE_1A_K01 | — | — | C-4 | T-W-7, T-W-2, T-W-8, T-W-5 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_A04_W01 ma wiedzę na temat stosowania odpowiednich narzędzi informatycznych do zadań inzynierskich i publikowania informacji; posiada wiedzę na temat zagrożeń z internetu oraz ochrony przed nimi. | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę na temat zagrożeń z sieci internet. Potrafi zainstalować oprogramowanie antywirusowe, jednak popełnia błędy podczas konfiguracji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_A04_U01 potrafi obsługiwać narzędzia do grafiki, arkuszy kalkulacyjnych i tekstowych | 2,0 | |
3,0 | Potrafi utworzć prostą prezentację multimedialną, jednak nie potrafi formatować stron, edytować efektów zmiany slajdów, osadzać obiektów, itp | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_A04_K01 Rozumie problematykę licencjowania oraz bezpieczeństwa w sieci. Posiada umiejętność przygotowania i opublikowania informacji w postaci dokumentu, prezentacji oraz w internecie | 2,0 | |
3,0 | Student rozróżnia podstawowe metody licencjonowania, jest w stanie określić podstawowe zagrożenia z sieci. Potrafi przygotować podstawowy dokument z wykorzystaniem pakietu Office. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Litwin L., ECDL. Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych. Przewodnik, Helion, Gliwice, 2009
- Willett E. C., Cummings S., ABC Access 2002/XP PL, Helion, Warszawa, 2002
- Tadeusiewicz R., Choraś R.S., Rudowski R., Leksykon e-nauczania, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Łódź, 2007