Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Remonty i przebudowy jachtów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Remonty i przebudowy jachtów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Banaszek <Andrzej.Banaszek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 1,40,50zaliczenie
projektyP6 15 0,60,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z teorii i budowy jednostek pływających
W-2Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z projektowania i konstrukcji jednostek pływających
W-3Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z materiałoznawstwa i technologii budowy jachtów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest zdobycie umiejętności planowania i realizacji remontu, przebudowy jachtu
C-2Dobór właściwych materiałów i technologii wykonania przebudowy lub remontu jachtu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Planowanie usług remontowych i przebudowy jachtu3
T-P-2Projekt remontu lub przebudowy, dokumentacja remontowa3
T-P-3Opracowanie zapotrzebowania na materiały do remontu lub przebudowy3
T-P-4Obliczanie pracochłonności i kosztu remontu lub przebudowy3
T-P-5Weryfikacja parametrów projektowych i eksploatacyjnych jachtu po remoncie lub przebudowie3
15
wykłady
T-W-1Ogólna charakterystyka prac remontowych3
T-W-2Przygotowaniei organizacja procesu remontowego5
T-W-3Materiały stosowane w remontach i pzrebudowach5
T-W-4Remonty i przeglądy klasyfikacyjne4
T-W-5Technologia wykonania remontu5
T-W-6Kalkulacja pracochłonności remontu lub przebudowy3
T-W-7Prognozowanie i weryfikacja kosztu prac remontowych lub przebudowy5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie projektu1
16
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniu30
A-W-2Studiowanie literatury3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia1
34

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład/ typowe środki audiowizualne
M-2Ćwiczenia audytoryjne/typowe środki audiowizualne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D22-1_W01
Student powinien poznać metody projektowania i planowania remontu jachtu w zakresie zmian konstrukcji i wyposażenia
BJ_1A_W12C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D22-1_U01
Student potrafi dokonać identyfikacjii sformulować zadanie inżynierskie związane z przygotowaniem remontu lub przebudowy jachtu, oraz krytycznie ocenić przydatność metod i urządzeń do realizacji zadania
BJ_1A_U09, BJ_1A_U10C-1, C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D22-1_K01
Student potrafi ocenić zagrożenie bezpieczeństwa w trakcie remontu i przebudowy jachtu i ma świadomość związanezgo z nim ryzyka
BJ_1A_K07C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-1, M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D22-1_W01
Student powinien poznać metody projektowania i planowania remontu jachtu w zakresie zmian konstrukcji i wyposażenia
2,0Student nie ma wiedzy dotyczącej planowania i wykonania remontu jachtu
3,0Student ma podstawową wiedzę dotyczącą remontu jachtu
3,5Student ma podstawową wiedzę dotyczącą kosztu iprzebudowy lub remontu jachtu
4,0Student ma wiedzą dotyczącą technologii i prowadzenia remontu jachtu
4,5Student ma wiedzę dotyczącą zastosowania materiałów i wyposażenia podczas remontu jachtu
5,0Student ma wiedzę dotyczącą planowania, technologii i kosztorysowania przebudowy lub remontu jachtu oraz umie ocenić parametry jachtu po przebudowie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D22-1_U01
Student potrafi dokonać identyfikacjii sformulować zadanie inżynierskie związane z przygotowaniem remontu lub przebudowy jachtu, oraz krytycznie ocenić przydatność metod i urządzeń do realizacji zadania
2,0Student nie ma umiejetności dotyczących planowania i wykonania remontu jachtu
3,0Student ma podstawowe umiejętności dotyczące remontu jachtu
3,5Student ma podstawowe umiejętności dotyczące oszacowania kosztu iprzebudowy lub remontu jachtu
4,0Student umie dobrać właściwą technologię i przeprowadzić remont jachtu
4,5Student zna materiały i ich właściwości i umie je zastosować do przeprowadzenia remontu jachtu
5,0Student umie zaplanować, dobrać odpowiednią technologię i opracować koszt przebudowy lub remontu jachtu oraz umie ocenić parametry jachtu po przebudowie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D22-1_K01
Student potrafi ocenić zagrożenie bezpieczeństwa w trakcie remontu i przebudowy jachtu i ma świadomość związanezgo z nim ryzyka
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomiii bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu

Literatura podstawowa

  1. Larsson L., Eliasson R., : Principles of yacht design, Adlarf Coles Nautical, Londyn, 2011, ISBN 0-7136-5181-4
  2. Polski Rejestr Statków, Przepisy klasyfikacji i budowy jachtów morskich, Gdańsk, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Milewski Z. J., Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, Gdynia, 1999, Wyd. III, ISBN: 83-910242-0-2
  2. Spectre P., 100 Boat Design Reviewed, Adlard Coles Nautical, Londyn, ISBN: 0-7136-4935-6

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Planowanie usług remontowych i przebudowy jachtu3
T-P-2Projekt remontu lub przebudowy, dokumentacja remontowa3
T-P-3Opracowanie zapotrzebowania na materiały do remontu lub przebudowy3
T-P-4Obliczanie pracochłonności i kosztu remontu lub przebudowy3
T-P-5Weryfikacja parametrów projektowych i eksploatacyjnych jachtu po remoncie lub przebudowie3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólna charakterystyka prac remontowych3
T-W-2Przygotowaniei organizacja procesu remontowego5
T-W-3Materiały stosowane w remontach i pzrebudowach5
T-W-4Remonty i przeglądy klasyfikacyjne4
T-W-5Technologia wykonania remontu5
T-W-6Kalkulacja pracochłonności remontu lub przebudowy3
T-W-7Prognozowanie i weryfikacja kosztu prac remontowych lub przebudowy5
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie projektu1
16
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniu30
A-W-2Studiowanie literatury3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia1
34
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D22-1_W01Student powinien poznać metody projektowania i planowania remontu jachtu w zakresie zmian konstrukcji i wyposażenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W12ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy jednostek pływających
Cel przedmiotuC-1Celem jest zdobycie umiejętności planowania i realizacji remontu, przebudowy jachtu
C-2Dobór właściwych materiałów i technologii wykonania przebudowy lub remontu jachtu
Treści programoweT-W-3Materiały stosowane w remontach i pzrebudowach
T-W-4Remonty i przeglądy klasyfikacyjne
T-W-5Technologia wykonania remontu
T-W-1Ogólna charakterystyka prac remontowych
T-W-2Przygotowaniei organizacja procesu remontowego
T-W-7Prognozowanie i weryfikacja kosztu prac remontowych lub przebudowy
T-W-6Kalkulacja pracochłonności remontu lub przebudowy
Metody nauczaniaM-1Wykład/ typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy dotyczącej planowania i wykonania remontu jachtu
3,0Student ma podstawową wiedzę dotyczącą remontu jachtu
3,5Student ma podstawową wiedzę dotyczącą kosztu iprzebudowy lub remontu jachtu
4,0Student ma wiedzą dotyczącą technologii i prowadzenia remontu jachtu
4,5Student ma wiedzę dotyczącą zastosowania materiałów i wyposażenia podczas remontu jachtu
5,0Student ma wiedzę dotyczącą planowania, technologii i kosztorysowania przebudowy lub remontu jachtu oraz umie ocenić parametry jachtu po przebudowie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D22-1_U01Student potrafi dokonać identyfikacjii sformulować zadanie inżynierskie związane z przygotowaniem remontu lub przebudowy jachtu, oraz krytycznie ocenić przydatność metod i urządzeń do realizacji zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U09potrafi dokonać identyfikacji i sformułować zadania inżynierskie o charakterze praktycznym przydatne w projektowaniu, konstruowaniu i budowie jachtów
BJ_1A_U10potrafi krytycznie ocenić przydatność dostępnych metod i urządzeń projektowych oraz technologicznych stosowanych w budowie jachtów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzie
Cel przedmiotuC-1Celem jest zdobycie umiejętności planowania i realizacji remontu, przebudowy jachtu
C-2Dobór właściwych materiałów i technologii wykonania przebudowy lub remontu jachtu
Treści programoweT-P-1Planowanie usług remontowych i przebudowy jachtu
T-P-2Projekt remontu lub przebudowy, dokumentacja remontowa
T-P-3Opracowanie zapotrzebowania na materiały do remontu lub przebudowy
T-P-4Obliczanie pracochłonności i kosztu remontu lub przebudowy
T-P-5Weryfikacja parametrów projektowych i eksploatacyjnych jachtu po remoncie lub przebudowie
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne/typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma umiejetności dotyczących planowania i wykonania remontu jachtu
3,0Student ma podstawowe umiejętności dotyczące remontu jachtu
3,5Student ma podstawowe umiejętności dotyczące oszacowania kosztu iprzebudowy lub remontu jachtu
4,0Student umie dobrać właściwą technologię i przeprowadzić remont jachtu
4,5Student zna materiały i ich właściwości i umie je zastosować do przeprowadzenia remontu jachtu
5,0Student umie zaplanować, dobrać odpowiednią technologię i opracować koszt przebudowy lub remontu jachtu oraz umie ocenić parametry jachtu po przebudowie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D22-1_K01Student potrafi ocenić zagrożenie bezpieczeństwa w trakcie remontu i przebudowy jachtu i ma świadomość związanezgo z nim ryzyka
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa w budowie jachtów i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w budowie jachtów
Cel przedmiotuC-1Celem jest zdobycie umiejętności planowania i realizacji remontu, przebudowy jachtu
C-2Dobór właściwych materiałów i technologii wykonania przebudowy lub remontu jachtu
Treści programoweT-W-3Materiały stosowane w remontach i pzrebudowach
T-W-4Remonty i przeglądy klasyfikacyjne
T-W-5Technologia wykonania remontu
T-W-1Ogólna charakterystyka prac remontowych
T-W-2Przygotowaniei organizacja procesu remontowego
T-W-7Prognozowanie i weryfikacja kosztu prac remontowych lub przebudowy
T-W-6Kalkulacja pracochłonności remontu lub przebudowy
T-P-1Planowanie usług remontowych i przebudowy jachtu
T-P-2Projekt remontu lub przebudowy, dokumentacja remontowa
T-P-3Opracowanie zapotrzebowania na materiały do remontu lub przebudowy
T-P-4Obliczanie pracochłonności i kosztu remontu lub przebudowy
T-P-5Weryfikacja parametrów projektowych i eksploatacyjnych jachtu po remoncie lub przebudowie
Metody nauczaniaM-1Wykład/ typowe środki audiowizualne
M-2Ćwiczenia audytoryjne/typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomiii bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu