Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie magazynów wysokiego składowania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie magazynów wysokiego składowania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Rzeczycki <Arkadiusz.Rzeczycki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | badania operacyjne, optymalizacja |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest przedstawienie metod rozwiązywania problemów z obszarów zarządzania magazynem. Przestawione zostaną metody pozwalające na projektowanie, realizację i weryfikację sekwencji zdarzeń przyczynowo-skutkowych wynikających z procesu magazynowania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Opracowanie założeń techniczno-użytkowych magazynów wysokiego składowania. | 3 |
T-L-2 | Obliczenia kalkulacyjne magazynów wysokiego składowania | 3 |
T-L-3 | Projektowanie magazynów wysokiego składowania w oparciu o zaawansowane kalkulacje | 3 |
T-L-4 | Analiza przepływu towarów przez magazyny. | 3 |
T-L-5 | Metody optymalizacji metod składowania | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Magazyn jako podsystem logistyczny | 2 |
T-W-2 | Podział magazynów i ich struktura | 4 |
T-W-3 | Projektowanie magazynów - algorytm kalkulacji. Opracowanie założeń techniczno-użytkowych | 4 |
T-W-4 | Metodologia projektowania. Kalkulacje zaawansowane | 4 |
T-W-5 | Zadania kalkulacyjne potrzeb magazynowych - szereg rozdzielczy | 4 |
T-W-6 | Kubatura opakowań i ich parametry - podział, grupowanie | 4 |
T-W-7 | Analiza przepływu towarów przez magazyny - pomiar i kalkulacje | 4 |
T-W-8 | Optymalizacaj metod składowania - metody porównawcze | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | udział w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Praca własna | 3 |
18 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Praca własna | 3 |
33 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenie laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C23-2_W01 Posiada wiedzę potrzebną do projektowania magazynów wysokoregałowych oraz posiada niezbedną wiedzę pozwalajacą do zarzadząnia nowoczesnym magazynem | LO_2A_W01 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C23-2_U01 Studenci posiądą umiejętności niezbędne do projektowania i zarzadząnia magazynem | LO_2A_U02 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C23-2_K01 Student rozumie i uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu robotyzacji procesów logistycznych oraz jest świadomy konieczności samodoskonalenia, a także korzystania z wiedzy i opinii ekspertów | LO_2A_K02 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C23-2_W01 Posiada wiedzę potrzebną do projektowania magazynów wysokoregałowych oraz posiada niezbedną wiedzę pozwalajacą do zarzadząnia nowoczesnym magazynem | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy odnośnie zarządzania magazynem |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę odnośnie zarządzania magazynem | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę odnośnie zarządzania magazynem. Ma podstawową wiedzę nt. projektowania i zarządzania magazynem wysokoregałowym. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę odnośnie zarządzania magazynem. Ma również dobrą wiedzę nt. projektowania i zarządzania magazynem wysokoregałowym. | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę odnośnie zarządzania magazynem. Ma również dobrą wiedzę nt. projektowania i zarządzania magazynem wysokoregałowym. | |
5,0 | Student posiada zaawansowaną wiedzę odnośnie zarządzania magazynem. Ma również bardzo dobrą wiedzę nt. projektowania i zarządzania magazynem wysokoregałowym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C23-2_U01 Studenci posiądą umiejętności niezbędne do projektowania i zarzadząnia magazynem | 2,0 | Student nie posiada żadnych umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem | |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem. Nie zna metod optymalizacyjnych pozwalających na sprawne zarzadząnie magazynem. | |
4,0 | Student posiada podstawowe umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem. Zna metoy optymalizacyjne pozwalające na sprawne zarządzania magazynem. | |
4,5 | Student posiada ponad przeciętne umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem. W sposób dobry zna metody i programy, które pozwalają na sprawne zarządzanie gospodarką magazynową | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem. Zna programy optymalizacyjne, które pozwalają na sprawne zarządzanie gospodarką magazynową |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C23-2_K01 Student rozumie i uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu robotyzacji procesów logistycznych oraz jest świadomy konieczności samodoskonalenia, a także korzystania z wiedzy i opinii ekspertów | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli |
Literatura podstawowa
- Gubała M., Popielas J., Podstawy zarządzania magazynem w przykładach, Wyd. Instytutu Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2005, wyd. 1
- Korzeń Z., Logistyczne systemy transportu bliskiego i magazynowania, tom 1 i 2, OW ILiM, Poznań, 1999, wyd. 1