Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym
Sylabus przedmiotu Transport paliw w elektrowniach i ciepłowniach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Transport paliw w elektrowniach i ciepłowniach | ||
Specjalność | Transport paliw | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z fizyki i termodynamiki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy przydanej do pracy w przedsiębiorstwach zajmujących się transportem paliw a także w zakładach wykorzystujących paliwa jak np. elektrownie i ciepłownie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Obliczenia mocy i wydajności przenośników taśmowych i kubełkowych oraz urządzeń do przesyłu hydraulicznego i pneumatycznego. | 10 |
T-P-2 | Układ paliwo –powietrze- spaliny. Bilans masowy kotła. | 10 |
T-P-3 | Wyznaczanie pojemności i powierzchni składowisk węgla. | 8 |
T-P-4 | Zaliczenie | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ogólna charakterystyka elektrowni i ciepłowni. | 2 |
T-W-2 | Podstawy budowy kotłów. | 2 |
T-W-3 | Paleniska rusztowe i palnikowe. | 2 |
T-W-4 | Klasyfikacja i charakterystyka urządzeń do dostaw paliw ciekłych i gazowych. | 2 |
T-W-5 | Pompownie paliwa. | 2 |
T-W-6 | Instalacje rozpałkowe. | 2 |
T-W-7 | Schematy układów nawęglania. | 2 |
T-W-8 | Dostawa i rozładunek węgla. | 2 |
T-W-9 | Składy węgla i urządzenia do ich obsługi. | 2 |
T-W-10 | Urządzenia do przemieszczania węgla na terenie elektrowni i ciepłowni. | 2 |
T-W-11 | Urządzenia do przygotowania węgla do spalania. | 2 |
T-W-12 | Transport biomasy w elektrowniach i ciepłowniach. | 2 |
T-W-13 | Transport i składowanie odpadów paleniskowych. | 2 |
T-W-14 | Dostawy świeżego paliwa jądrowego i wytwarzanie zestawów paliwowych. | 2 |
T-W-15 | Przeładunek paliwa w reaktorach jądrowych. Postępowanie z wypalonym paliwem jądrowym. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Studia literaturowe | 8 |
A-P-3 | Studiowanie źródeł internetowych | 6 |
A-P-4 | Praca edycyjne związane z realizowanymi projektami | 6 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 3 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D3-04_W01 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w transporcie paliw na terenie elektrowni i ciepłowni; ma uporządkowaną wiedzę na temat włąsciwości paliw i zna techniki ich składowania i transportu. | TR_2A_W03, TR_2A_W13 | — | — | C-1 | T-W-11, T-W-6, T-W-2, T-W-12, T-W-13, T-W-5, T-W-3, T-W-7, T-W-15, T-W-14, T-W-10, T-W-9, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D3-04_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu paliw stałych w elektrownich i ciepłowniach; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Potrafi posługiwać się się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów związanych z transportem paliw w elektrownich i ciepłowniach; potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów dotyczcych trasnportu paliw w elekltrownich w języku polskim i języku obcym. | TR_2A_U01, TR_2A_U02, TR_2A_U03, TR_2A_U05, TR_2A_U15 | — | — | C-1 | T-P-3, T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D3-04_K01 Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje w zakresie dotyczącym doboru i eksploatacji urządzeń i śrdoków transporty przeznaczonych do paliw stałych | TR_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-13, T-W-15, T-W-14 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D3-04_W01 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w transporcie paliw na terenie elektrowni i ciepłowni; ma uporządkowaną wiedzę na temat włąsciwości paliw i zna techniki ich składowania i transportu. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D3-04_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu paliw stałych w elektrownich i ciepłowniach; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Potrafi posługiwać się się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów związanych z transportem paliw w elektrownich i ciepłowniach; potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów dotyczcych trasnportu paliw w elekltrownich w języku polskim i języku obcym. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D3-04_K01 Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje w zakresie dotyczącym doboru i eksploatacji urządzeń i śrdoków transporty przeznaczonych do paliw stałych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Szargut J. Ziębik A., Podstawy energetyki cieplnej, PWN, Waeszawa, 2012
- Lewandowski W.M, Proekologiczne odnawialne źródła energii, WNT, Warszawa, 2006
- Chmielniak T., Technologie energetyczne, WNT, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Laudyn D., Pawlik M. Strzelczyk F., Elektrownie, WNT, Warszawa, 2000
- Türschmid R., Kotłownie i elektrociepłownie przemysłowe, Arkady, Warszawa, 1988