Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)

Sylabus przedmiotu Technologia budowy infrastruktury drogowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia budowy infrastruktury drogowej
Specjalność Inżynieria ruchu w transporcie
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Stanislaw Majer <Stanislaw.Majer@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 15 1,00,29zaliczenie
projektyP7 15 1,00,29zaliczenie
wykładyW7 30 2,00,42zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zagadnienia technologi budowy infrastruktury drogowej
W-2Technologia budowy infrastruktury drogowej (podstawy)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie student z obowiązującymi przepisami z technologii budowy infrastruktury drogowej.
C-2Znajomość zagadnień z zakresu technologii budowy infrastruktury drogowej: czynniki wpływające na wybór rozwiązań projektowych oraz technologii ich realizacji
C-3Umiejetność wskazywania rozwiązań budowy infrastruktury drogowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Komputerowe symulacje projektowania infrastruktury drogowej15
15
projekty
T-P-1Wykonanie projektu infrastruktury drogowej w wybranym zakresie.15
15
wykłady
T-W-1Infrastruktura drogowa informacje podstawowe, definicje.4
T-W-2Oznakowanie pionowe i poziome.3
T-W-3Kanalizacja deszczowa. System odbioru wód opadowych4
T-W-4Sieć i punkty oświetlenia ulicznego.4
T-W-5Przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą3
T-W-6Przejścia dla pieszych Przystanki, zatoki autobusowe Sygnalizacja świetlna3
T-W-7Skrzyżowania bezkolizyjne, mosty5
T-W-8Ekrany akustyczne4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2studiowanie literatury10
25
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2studiowanie literatury10
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady: egzamin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena podsumowująca: Labolatoria: ocena poszczególnych etapów realizacji ćwiczeń labolatoryjnych.
S-3Ocena formująca: Projekt: ocena poszczególnych etapów realizacji projektu.
S-4Ocena podsumowująca: Projekt: ocena ostatecznego efektu wykonania projektu.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-10_W08
Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury drogowej oraz zna technologie jej budwy
TR_1A_W08C-1, C-2, C-3T-L-1, T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-10_U03
Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące technologii budwy infrastruktury drogowej
TR_1A_U03C-1, C-2, C-3T-L-1, T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2, S-1
TR_1A_D4-10_U15
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla technologii budowy infrastruktury drogowej
TR_1A_U15C-1, C-2, C-3T-L-1, T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-10_K01
Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń związanych z infrastrukturą drogową
TR_1A_K08C-1, C-2, C-3T-L-1, T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-10_W08
Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury drogowej oraz zna technologie jej budwy
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-10_U03
Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące technologii budwy infrastruktury drogowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
TR_1A_D4-10_U15
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla technologii budowy infrastruktury drogowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-10_K01
Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń związanych z infrastrukturą drogową
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Korjat A., Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2010, ISBN 978-83-60738-99-3.
  2. Gronowicz J., Ochrona środowiska w transporcie lądowym, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2004, ISBN 83-7204-374-4
  3. Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-206-1707-8.
  4. Bojarski P., Wymagania prawne ochrony środowiska w odniesieniu do ruchu drogowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, 2004, ISBN 83-229-2273-6
  5. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym., 2011
  6. red. B. Jackowiak, Oddziaływanie infrastruktury transportowej na przestrzeń przyrodniczą, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Warszawa-Poznań-Lublin, 2007, ISBN 83-87414-83-2
  7. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym., 2011
  8. Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-206-1707-8.
  9. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody., 2011
  10. Rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2001 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia., 2011
  11. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie., 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Komputerowe symulacje projektowania infrastruktury drogowej15
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykonanie projektu infrastruktury drogowej w wybranym zakresie.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Infrastruktura drogowa informacje podstawowe, definicje.4
T-W-2Oznakowanie pionowe i poziome.3
T-W-3Kanalizacja deszczowa. System odbioru wód opadowych4
T-W-4Sieć i punkty oświetlenia ulicznego.4
T-W-5Przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą3
T-W-6Przejścia dla pieszych Przystanki, zatoki autobusowe Sygnalizacja świetlna3
T-W-7Skrzyżowania bezkolizyjne, mosty5
T-W-8Ekrany akustyczne4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2studiowanie literatury10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2studiowanie literatury10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-10_W08Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury drogowej oraz zna technologie jej budwy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W08ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury transportowej oraz zna metody jej kształtowania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie student z obowiązującymi przepisami z technologii budowy infrastruktury drogowej.
C-2Znajomość zagadnień z zakresu technologii budowy infrastruktury drogowej: czynniki wpływające na wybór rozwiązań projektowych oraz technologii ich realizacji
C-3Umiejetność wskazywania rozwiązań budowy infrastruktury drogowej
Treści programoweT-L-1Komputerowe symulacje projektowania infrastruktury drogowej
T-P-1Wykonanie projektu infrastruktury drogowej w wybranym zakresie.
T-W-8Ekrany akustyczne
T-W-1Infrastruktura drogowa informacje podstawowe, definicje.
T-W-3Kanalizacja deszczowa. System odbioru wód opadowych
T-W-5Przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą
T-W-7Skrzyżowania bezkolizyjne, mosty
T-W-6Przejścia dla pieszych Przystanki, zatoki autobusowe Sygnalizacja świetlna
T-W-2Oznakowanie pionowe i poziome.
T-W-4Sieć i punkty oświetlenia ulicznego.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Labolatoria: ocena poszczególnych etapów realizacji ćwiczeń labolatoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady: egzamin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-3Ocena formująca: Projekt: ocena poszczególnych etapów realizacji projektu.
S-4Ocena podsumowująca: Projekt: ocena ostatecznego efektu wykonania projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-10_U03Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące technologii budwy infrastruktury drogowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie student z obowiązującymi przepisami z technologii budowy infrastruktury drogowej.
C-2Znajomość zagadnień z zakresu technologii budowy infrastruktury drogowej: czynniki wpływające na wybór rozwiązań projektowych oraz technologii ich realizacji
C-3Umiejetność wskazywania rozwiązań budowy infrastruktury drogowej
Treści programoweT-L-1Komputerowe symulacje projektowania infrastruktury drogowej
T-P-1Wykonanie projektu infrastruktury drogowej w wybranym zakresie.
T-W-8Ekrany akustyczne
T-W-1Infrastruktura drogowa informacje podstawowe, definicje.
T-W-3Kanalizacja deszczowa. System odbioru wód opadowych
T-W-5Przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą
T-W-7Skrzyżowania bezkolizyjne, mosty
T-W-6Przejścia dla pieszych Przystanki, zatoki autobusowe Sygnalizacja świetlna
T-W-2Oznakowanie pionowe i poziome.
T-W-4Sieć i punkty oświetlenia ulicznego.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Labolatoria: ocena poszczególnych etapów realizacji ćwiczeń labolatoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady: egzamin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-10_U15Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla technologii budowy infrastruktury drogowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie student z obowiązującymi przepisami z technologii budowy infrastruktury drogowej.
C-2Znajomość zagadnień z zakresu technologii budowy infrastruktury drogowej: czynniki wpływające na wybór rozwiązań projektowych oraz technologii ich realizacji
C-3Umiejetność wskazywania rozwiązań budowy infrastruktury drogowej
Treści programoweT-L-1Komputerowe symulacje projektowania infrastruktury drogowej
T-P-1Wykonanie projektu infrastruktury drogowej w wybranym zakresie.
T-W-8Ekrany akustyczne
T-W-1Infrastruktura drogowa informacje podstawowe, definicje.
T-W-3Kanalizacja deszczowa. System odbioru wód opadowych
T-W-5Przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą
T-W-7Skrzyżowania bezkolizyjne, mosty
T-W-6Przejścia dla pieszych Przystanki, zatoki autobusowe Sygnalizacja świetlna
T-W-2Oznakowanie pionowe i poziome.
T-W-4Sieć i punkty oświetlenia ulicznego.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Labolatoria: ocena poszczególnych etapów realizacji ćwiczeń labolatoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady: egzamin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-10_K01Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń związanych z infrastrukturą drogową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie student z obowiązującymi przepisami z technologii budowy infrastruktury drogowej.
C-2Znajomość zagadnień z zakresu technologii budowy infrastruktury drogowej: czynniki wpływające na wybór rozwiązań projektowych oraz technologii ich realizacji
C-3Umiejetność wskazywania rozwiązań budowy infrastruktury drogowej
Treści programoweT-L-1Komputerowe symulacje projektowania infrastruktury drogowej
T-P-1Wykonanie projektu infrastruktury drogowej w wybranym zakresie.
T-W-8Ekrany akustyczne
T-W-1Infrastruktura drogowa informacje podstawowe, definicje.
T-W-3Kanalizacja deszczowa. System odbioru wód opadowych
T-W-5Przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą
T-W-7Skrzyżowania bezkolizyjne, mosty
T-W-6Przejścia dla pieszych Przystanki, zatoki autobusowe Sygnalizacja świetlna
T-W-2Oznakowanie pionowe i poziome.
T-W-4Sieć i punkty oświetlenia ulicznego.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Labolatoria: ocena poszczególnych etapów realizacji ćwiczeń labolatoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady: egzamin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli