Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)

Sylabus przedmiotu Symulatory procesowe w projektowaniu procesów przemysłowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Symulatory procesowe w projektowaniu procesów przemysłowych
Specjalność Procesy i urządzenia w ochronie środowiska
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Aleksandrzak <Tomasz.Aleksandrzak@zut.edu.pl>, Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Małgorzata Latzke <malgorzata.latzke@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 45 2,50,41zaliczenie
wykładyW1 15 1,50,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Optymalizacja procesowa
W-1Inżynieria systemów procesowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z symulatorami procesowymi stosowanymi w inżynierii chemicznej.
C-1Ukształtowanie u studentów umiejętności pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, niezbędnych do przeprowadzenia symulacji
C-1Ukształtowanie u studentów umiejetności stosowania symulatorów do symulacji i projektowania procesów
C-1Ukształtowanie u studentów świadomości potrzeby ciągłego kształcenia w zakresie znajomości symulatorów procesowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Projektowanie wybranych układów: reaktory zbiornikowe, rurowe, wymienniki ciepła, kolumny destylacyjne, absorpcyjne i adsorpcyjne.10
T-L-2Poprawa działania istniejących instalacji.15
T-L-2Projektowanie i optymalizacja wybranych instalacji/węzłów instalacji.20
45
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do symulatora Aspen Plus. Obliczanie właściwości fizycznych czystych płynów i ich mieszanin w symulatorze Aspen Plus. Estymacja parametrów.2
T-W-2Modelowanie procesów inżynierii chemicznej. Problemy wartości początkowej i brzegowej. Dwupunktowe zagadnienia brzegowe.3
T-W-3Wybrane metody numeryczne rozwiązywania modeli matematycznych.3
T-W-4Budowanie schematów układów w środowisku symulatora Aspen Plus oraz modeli poszczególnych elementów układu.2
T-W-5Modelowanie i projektowanie procesów ustalonych w symulatorze Aspen Plus.3
T-W-6Modelowanie i projektowanie procesów nieustalonych z użyciem symulatora Aspen Plus Dynamics.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-L-1Przygotowanie sprawozdań z wykonanych symulacji18
63
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów19
A-W-4Egzamin2
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonanych sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
S-1Ocena formująca: Pisemne kolokwium przed ćwiczeniami laboratoryjnymi.
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin praktyczny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C07-02b_W01
Student ma rozszerzoną, pogłębioną i szczegółową wiedzę z zakresu wszechstronnej analizy modeli matematycznych i symulacji dotyczącą procesów inżynierii chemicznej przydatną do rozwiązywania złożonych zagadnień projektowania.
ICHP_2A_W04C-1, C-1T-L-1, T-L-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1, M-1S-1, S-1
ICHP_2A_C07-02b_W02
Student ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z zastosowaniem symulatorów procesowych do symulacji i projektowania procesów wytwarzania olefin.
ICHP_2A_W06C-1, C-1T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-6M-1, M-1S-1, S-1, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C07-02b_U01
Student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów dotyczących zastosowania symulatorów procesowych
ICHP_2A_U01C-1, C-1T-L-2, T-W-2, T-W-1M-1, M-1S-1, S-1
ICHP_2A_C07-02b_U02
Student potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
ICHP_2A_U08C-1T-L-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1, M-1S-1, S-1
ICHP_2A_C07-02b_U03
Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów związanych z procesami wytwarzania olefin.
ICHP_2A_U09C-1, C-1T-L-2, T-L-1, T-L-2M-1, M-1S-1, S-1, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C07-02b_K01
Student ma świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego w zakresie znajomości symulatorów procesowych.
ICHP_2A_K01C-1T-W-2, T-W-3M-1, M-1S-1, S-1, S-1
ICHP_2A_C07-02b_K02
Przy rozwiązywaniu problemów związanych z symulacją komputerową student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i innowacyjny.
ICHP_2A_K06C-1T-L-2, T-L-1, T-L-2M-1, M-1S-1, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C07-02b_W01
Student ma rozszerzoną, pogłębioną i szczegółową wiedzę z zakresu wszechstronnej analizy modeli matematycznych i symulacji dotyczącą procesów inżynierii chemicznej przydatną do rozwiązywania złożonych zagadnień projektowania.
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym ma przyswojoną wiedzę z zakresu wszechstronnej analizy modeli matematycznych i symulacji dotyczącących procesów wytwarzania olefin, przydatną do rozwiązywania złożonych zagadnień projektowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_2A_C07-02b_W02
Student ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z zastosowaniem symulatorów procesowych do symulacji i projektowania procesów wytwarzania olefin.
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę związaną z zastosowaniem symulatorów procesowych do symulacji i projektowania procesów wytwarzania olefin.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C07-02b_U01
Student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów dotyczących zastosowania symulatorów procesowych
2,0
3,0Student posiada w stopniu podstawowym umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów dotyczących procesów wytwarzania olefin.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_2A_C07-02b_U02
Student potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_2A_C07-02b_U03
Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów związanych z procesami wytwarzania olefin.
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać metody symulacyjne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów związanych z wytwarzaniem olefin.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C07-02b_K01
Student ma świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego w zakresie znajomości symulatorów procesowych.
2,0
3,0Student ma w stopniu podstawowym wyrobioną świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego w zakresie znajomości symulatorów procesowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_2A_C07-02b_K02
Przy rozwiązywaniu problemów związanych z symulacją komputerową student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i innowacyjny.
2,0
3,0Przy rozwiązywaniu problemów związanych z symulacją komputerową student w stopniu podstawowym potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i innowacyjny.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Luyben W.L., Distillation design and control using Aspen simulation, Wiley, New York, 2006
  2. Sandler S. I., Using Aspen Plus in Thermodynamics Instruction: A Step-by-Step Guide, Wiley, New York, 2015
  3. Luyben W.L., Chemical reactor design and contro, Wiley, New York, 2007
  4. Dhurjati P., Shiflett M., Modeling and simulation in chemical engineering using Aspen and Matlab, CRC Press, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Finlayson B. A., Introduction to Chemical Engineering Computing, Wiley, New Jersey, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Projektowanie wybranych układów: reaktory zbiornikowe, rurowe, wymienniki ciepła, kolumny destylacyjne, absorpcyjne i adsorpcyjne.10
T-L-2Poprawa działania istniejących instalacji.15
T-L-2Projektowanie i optymalizacja wybranych instalacji/węzłów instalacji.20
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do symulatora Aspen Plus. Obliczanie właściwości fizycznych czystych płynów i ich mieszanin w symulatorze Aspen Plus. Estymacja parametrów.2
T-W-2Modelowanie procesów inżynierii chemicznej. Problemy wartości początkowej i brzegowej. Dwupunktowe zagadnienia brzegowe.3
T-W-3Wybrane metody numeryczne rozwiązywania modeli matematycznych.3
T-W-4Budowanie schematów układów w środowisku symulatora Aspen Plus oraz modeli poszczególnych elementów układu.2
T-W-5Modelowanie i projektowanie procesów ustalonych w symulatorze Aspen Plus.3
T-W-6Modelowanie i projektowanie procesów nieustalonych z użyciem symulatora Aspen Plus Dynamics.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-L-1Przygotowanie sprawozdań z wykonanych symulacji18
63
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów19
A-W-4Egzamin2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C07-02b_W01Student ma rozszerzoną, pogłębioną i szczegółową wiedzę z zakresu wszechstronnej analizy modeli matematycznych i symulacji dotyczącą procesów inżynierii chemicznej przydatną do rozwiązywania złożonych zagadnień projektowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W04ma rozszerzoną, pogłębioną i szczegółową wiedzę z zakresu wszechstronnej analizy modeli matematycznych dotyczącą operacji i procesów inżynierii chemicznej przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich w tym zagadnień projektowania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z symulatorami procesowymi stosowanymi w inżynierii chemicznej.
C-1Ukształtowanie u studentów umiejetności stosowania symulatorów do symulacji i projektowania procesów
Treści programoweT-L-1Projektowanie wybranych układów: reaktory zbiornikowe, rurowe, wymienniki ciepła, kolumny destylacyjne, absorpcyjne i adsorpcyjne.
T-L-2Projektowanie i optymalizacja wybranych instalacji/węzłów instalacji.
T-W-3Wybrane metody numeryczne rozwiązywania modeli matematycznych.
T-W-5Modelowanie i projektowanie procesów ustalonych w symulatorze Aspen Plus.
T-W-6Modelowanie i projektowanie procesów nieustalonych z użyciem symulatora Aspen Plus Dynamics.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonanych sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym ma przyswojoną wiedzę z zakresu wszechstronnej analizy modeli matematycznych i symulacji dotyczącących procesów wytwarzania olefin, przydatną do rozwiązywania złożonych zagadnień projektowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C07-02b_W02Student ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z zastosowaniem symulatorów procesowych do symulacji i projektowania procesów wytwarzania olefin.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W06ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z symulatorami procesowymi stosowanymi w inżynierii chemicznej.
C-1Ukształtowanie u studentów umiejetności stosowania symulatorów do symulacji i projektowania procesów
Treści programoweT-L-1Projektowanie wybranych układów: reaktory zbiornikowe, rurowe, wymienniki ciepła, kolumny destylacyjne, absorpcyjne i adsorpcyjne.
T-L-2Projektowanie i optymalizacja wybranych instalacji/węzłów instalacji.
T-W-2Modelowanie procesów inżynierii chemicznej. Problemy wartości początkowej i brzegowej. Dwupunktowe zagadnienia brzegowe.
T-W-3Wybrane metody numeryczne rozwiązywania modeli matematycznych.
T-W-1Wprowadzenie do symulatora Aspen Plus. Obliczanie właściwości fizycznych czystych płynów i ich mieszanin w symulatorze Aspen Plus. Estymacja parametrów.
T-W-6Modelowanie i projektowanie procesów nieustalonych z użyciem symulatora Aspen Plus Dynamics.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonanych sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę związaną z zastosowaniem symulatorów procesowych do symulacji i projektowania procesów wytwarzania olefin.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C07-02b_U01Student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów dotyczących zastosowania symulatorów procesowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U01posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie u studentów umiejętności pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, niezbędnych do przeprowadzenia symulacji
C-1Ukształtowanie u studentów umiejetności stosowania symulatorów do symulacji i projektowania procesów
Treści programoweT-L-2Projektowanie i optymalizacja wybranych instalacji/węzłów instalacji.
T-W-2Modelowanie procesów inżynierii chemicznej. Problemy wartości początkowej i brzegowej. Dwupunktowe zagadnienia brzegowe.
T-W-1Wprowadzenie do symulatora Aspen Plus. Obliczanie właściwości fizycznych czystych płynów i ich mieszanin w symulatorze Aspen Plus. Estymacja parametrów.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonanych sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada w stopniu podstawowym umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów dotyczących procesów wytwarzania olefin.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C07-02b_U02Student potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie u studentów umiejetności stosowania symulatorów do symulacji i projektowania procesów
Treści programoweT-L-1Projektowanie wybranych układów: reaktory zbiornikowe, rurowe, wymienniki ciepła, kolumny destylacyjne, absorpcyjne i adsorpcyjne.
T-W-3Wybrane metody numeryczne rozwiązywania modeli matematycznych.
T-W-5Modelowanie i projektowanie procesów ustalonych w symulatorze Aspen Plus.
T-W-6Modelowanie i projektowanie procesów nieustalonych z użyciem symulatora Aspen Plus Dynamics.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonanych sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C07-02b_U03Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów związanych z procesami wytwarzania olefin.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z symulatorami procesowymi stosowanymi w inżynierii chemicznej.
C-1Ukształtowanie u studentów umiejetności stosowania symulatorów do symulacji i projektowania procesów
Treści programoweT-L-2Poprawa działania istniejących instalacji.
T-L-1Projektowanie wybranych układów: reaktory zbiornikowe, rurowe, wymienniki ciepła, kolumny destylacyjne, absorpcyjne i adsorpcyjne.
T-L-2Projektowanie i optymalizacja wybranych instalacji/węzłów instalacji.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonanych sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych.
S-1Ocena formująca: Pisemne kolokwium przed ćwiczeniami laboratoryjnymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać metody symulacyjne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów związanych z wytwarzaniem olefin.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C07-02b_K01Student ma świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego w zakresie znajomości symulatorów procesowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K01posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie u studentów świadomości potrzeby ciągłego kształcenia w zakresie znajomości symulatorów procesowych.
Treści programoweT-W-2Modelowanie procesów inżynierii chemicznej. Problemy wartości początkowej i brzegowej. Dwupunktowe zagadnienia brzegowe.
T-W-3Wybrane metody numeryczne rozwiązywania modeli matematycznych.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonanych sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych.
S-1Ocena formująca: Pisemne kolokwium przed ćwiczeniami laboratoryjnymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma w stopniu podstawowym wyrobioną świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego w zakresie znajomości symulatorów procesowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C07-02b_K02Przy rozwiązywaniu problemów związanych z symulacją komputerową student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i innowacyjny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie u studentów umiejetności stosowania symulatorów do symulacji i projektowania procesów
Treści programoweT-L-2Poprawa działania istniejących instalacji.
T-L-1Projektowanie wybranych układów: reaktory zbiornikowe, rurowe, wymienniki ciepła, kolumny destylacyjne, absorpcyjne i adsorpcyjne.
T-L-2Projektowanie i optymalizacja wybranych instalacji/węzłów instalacji.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonanych sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin praktyczny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przy rozwiązywaniu problemów związanych z symulacją komputerową student w stopniu podstawowym potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i innowacyjny.
3,5
4,0
4,5
5,0