Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria polimerów i biomateriałów
Sylabus przedmiotu Pracownia specjalistyczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia specjalistyczna | ||
Specjalność | Inżynieria materiałowa i nanotechnologia | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ma podstawową wiedzę na temat technik badawczych materiałów/nanomateriałów |
W-2 | potrafi obsługiwać prosty sprzęt laboratoryjny |
W-3 | posiada umiejętność organizacji pracy |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z metodami preparatyki materiałów/nanomateriałów |
C-2 | Zapoznanie studenta z zaawansowanymi technikami badań materiałów/nanomateriałów |
C-3 | Przygotowanie do samodzielnej pracy w laboratorium |
C-4 | Nauczenie studenta pracy z literaturą naukową |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Preparatyka wybranych materiałów i nanomateriałów | 10 |
T-P-2 | Charakterystyka fizykochemiczna otrzymanych materiałów/nanomateriałów | 70 |
T-P-3 | Opracowanie i interpretacja uzyskanych wyników prac eksperymentalnych | 10 |
90 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 90 |
A-P-2 | Konsultacje | 11 |
A-P-3 | Przygotowanie sprawozdań | 15 |
A-P-4 | Zapoznanie sie z literaturą | 34 |
A-P-5 | Przygotowanie do zaliczenia | 30 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Dyskusja |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji założonych badań |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D1-14_U01 Interpretuje otrzymane wyniki eksperymentalne z wykorzystaniem literatury przedmiotu | IMiN_2A_U06 | — | — | C-4 | T-P-3 | M-1, M-2 | S-2 |
IMiN_2A_D1-14_U02 dobiera i realizuje proces otrzymywania wybranych materiałów i nanomateriałów; stosuje techniki i metody charakterystyki otrzymanych mamteriałów. | IMiN_2A_U03 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D1-14_K01 świadomość posiadanej wiedzy oraz zdolność do samodzielnej organizacji pracy | IMiN_2A_K02 | — | — | C-3 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D1-14_U01 Interpretuje otrzymane wyniki eksperymentalne z wykorzystaniem literatury przedmiotu | 2,0 | |
3,0 | Student wymaga pomocy przy opracowaniu i interpretacji uzyskanych wyników eksperymentalnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IMiN_2A_D1-14_U02 dobiera i realizuje proces otrzymywania wybranych materiałów i nanomateriałów; stosuje techniki i metody charakterystyki otrzymanych mamteriałów. | 2,0 | |
3,0 | Student mało samodzielny, wymaga wsparcia przy zadaniach realizowanych w ramach zajęć | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D1-14_K01 świadomość posiadanej wiedzy oraz zdolność do samodzielnej organizacji pracy | 2,0 | |
3,0 | Student jest częściwo świadomy posiadanej wiedzy i wymaga wsparcia przy organizacji pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- R.W. Kelsall, I.W. Hamley, M. Geoghegan (red.), Nanotechnologie, PWN
- Vicky Sutton, Nanotechnology Law and Policy, Carolina Academic Press
- Ludovico Cademartiri, Goeffrey A. Ozin, Nanochemia Podstawowe koncepcje, PWN
- B. Dręczewski, A. Herman, P. Wroczyński, NANOTECHNOLOGIA STAN OBECNY I PERSPEKTYWY, http://www.kchn.pg.gda.pl/didactics/nano/nanotechnologia.pdf, Gdańsk
- Stanley E. Manahan (Tłumaczenie: Władysław Boczoń, Henryk Koroniak), Toksykologia środowiska Aspekty chemiczne i biochemiczne, PWN, 2012, 1
- Przygocki Władysław, Włochowicz Andrzej, Fulereny i nanorurki. Właściwości i zastosowanie, WNT, 2001
Literatura dodatkowa
- pod red. K. Piotrowskiego, Podstawy toksykologii. Kompendium dla studentów szkół wyższych, WNT, 2009, 2