Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria polimerów i biomateriałów
Sylabus przedmiotu Pracownia magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia magisterska | ||
Specjalność | Inżynieria polimerów i biomateriałów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Kowalczyk <Krzysztof.Kowalczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie wszystkich przedmiotów kursu magisterskiego poprzedzających pracę magisterską |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania zagadnień natury naukowo-technicznej z obszaru inżynierii polimerów i biomateriałów na drodze planowania i prowadzenia prac doświadczalnych, opracowania i edycji wyników oraz ustalenie aktualnego stanu wiedzy dot. tematu badań |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przeprowadzenie badań naukowych (wraz z analizą uzyskanych wyników) i/lub przegląd literatury dot. wybranej przez studenta tematyki pracy dyplomowej magisterskiej realizowanej pod bezpośrednią opieką nauczyciela akademickiego pełniącego funkcję opiekuna naukowego cz.2 | 150 |
150 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 150 |
A-L-2 | Konsultacje | 15 |
A-L-3 | Zebranie materiałów | 15 |
A-L-4 | Opracowanie wyników | 30 |
210 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-2 | Klasyczna metoda problemowa |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła wiedzy i umiejętności studenta w zaplanowaniu i realizacji eksperymentów naukowych oraz zbieraniu danych z prowadzonych badań |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa studenta obejmująca sprecyzowanie przez niego zakresu/liczby wykonanych eksperymentów i zakresu/ilości uzyskanych danych naukowych (lub liczby pozycji literaturowych w wypadku pracy przeglądowej) niezbędnych do oceny produktu/procesu |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D2-15_U01 Realizuje założony cel pracy dyplomowej magisterskiej (w zakresie m.in. dobrania komponetów produktów chemicznych, dobrania metody ich wytwarzania i warunków prowadzenia procesu, zbierania danych pomiarowych, ocenienia właściwości produktów, określenia szkodliwości produktów i odpadów z określonych procesów) | IMiN_2A_U01, IMiN_2A_U03, IMiN_2A_U08 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D2-15_K01 Student jest gotowy do poszerzania swojej wiedzy i umiejetności z zakresu tematyki zrealizowanej pracy dyplomowej magisterskiej. Jest świadomy roli umiejetności prowadzenia właściwej analizy uzyskanych produktów i danych procesowych dla rozwoju materiałów i nanomateriałow polimerowych. | IMiN_2A_K01, IMiN_2A_K02 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D2-15_U01 Realizuje założony cel pracy dyplomowej magisterskiej (w zakresie m.in. dobrania komponetów produktów chemicznych, dobrania metody ich wytwarzania i warunków prowadzenia procesu, zbierania danych pomiarowych, ocenienia właściwości produktów, określenia szkodliwości produktów i odpadów z określonych procesów) | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w ograniczonym zakresie przeprowadzić dobór komponentów określonych produktów chemicznych, dobrać warunki prowadzenia określonych procesów oraz dobrać podstawowe metody charakteryzacji procesów i produktów przewidzianych do wykorzystania/przeprowadzenia/otrzymania w ramach pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D2-15_K01 Student jest gotowy do poszerzania swojej wiedzy i umiejetności z zakresu tematyki zrealizowanej pracy dyplomowej magisterskiej. Jest świadomy roli umiejetności prowadzenia właściwej analizy uzyskanych produktów i danych procesowych dla rozwoju materiałów i nanomateriałow polimerowych. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje gotowość poszerzania swoje wiedzy i umiejetności bez dokładnego sprecyzowania ich tematyki i zakresu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wszelkie publikacje naukowe i techniczne dot. tematyki pracy dyplomowej magisterskiej