Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INFORMATYCZNO-ELEKTRYCZNO-MECHANICZNY
Sylabus przedmiotu Język niemiecki 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język niemiecki 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Krupka-Burzec <Katarzyna.Krupka-Burzec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka niemieckiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
C-2 | Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Zajęcia organizacyjne - przedstawienie treści programu, wymagań | 1 |
T-LK-2 | Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany | 1 |
T-LK-3 | Kluczowe czasowniki i rzeczowniki używane w języku akademickim | 2 |
T-LK-4 | Podstawowe przymiotniki, przysłówki i wyrażenia określające ilość używane w języku specjalistycznym | 2 |
T-LK-5 | Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu naukowego (strona bierna, forma bezosobowa) | 4 |
T-LK-6 | Interpretacja wykresów, grafik i statystyk z użyciem specjalistycznego słownictwa | 4 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-LK-2 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-LK-3 | Przygotowanie się do zajęć | 14 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M1 Zajęcia praktyczne |
M-2 | M2 Prezentacja |
M-3 | M3 Dyskusja |
M-4 | M4 Praca z tekstem |
M-5 | M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: F - Prezentacja |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_A1.01.2_U01 Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem niemieckim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | ISD_4-_U01, ISD_4-_U02 | — | C-1 | T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
ISD_4-_A1.01.2_U02 Doktorant posiada umiejętność samodzielnego planowania i kształcenia się przez całe życie oraz potrafi motywować innych do stałego samodoskonalenia. | ISD_4-_U02, ISD_4-_U03 | — | C-2 | T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_A1.01.2_K01 Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. | ISD_4-_K01 | — | C-1 | T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_A1.01.2_U01 Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem niemieckim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | 2,0 | Doktorant nie umie posługiwać się językiem niemieckim. |
3,0 | Doktorant umie posługiwać się językiem niemieckim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury niemieckojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
3,5 | Doktorant umie posługiwać się językiem niemieckima poziomie więcej niż podstawowym, co utrudnia mu jednak swobodne korzystanie z literatury niemieckojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
4,0 | Doktorant umie posługiwać się językiem niemieckim na poziomie, który umożliwia mu korzystanie z literatury niemieckojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
4,5 | Doktorant umie posługiwać się językiem niemieckim na dobrym poziomie, który umożliwia mu dosyć swobodne korzystanie z literatury niemiecojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
5,0 | Doktorant posiada bardzo dobrą umiejętność posługiwania się językiem niemieckim, umożliwiającą mu swobodne korzystanie z literatury niemieckojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
ISD_4-_A1.01.2_U02 Doktorant posiada umiejętność samodzielnego planowania i kształcenia się przez całe życie oraz potrafi motywować innych do stałego samodoskonalenia. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant w podstawowym zakresie posiada umiejętność samodzielnego planowania i kształcenia się przez całe życie oraz potrafi motywować innych do stałego samodoskonalenia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_A1.01.2_K01 Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. | 2,0 | Doktorant nie rozumie, jak duże znaczenie ma znajomość języka niemieckiego w pracy naukowej i zawodowej. |
3,0 | Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i zawodowej. | |
3,5 | Doktorant dość dobrze rozumie znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i jej przydatność w pracy zawodowej. | |
4,0 | Doktorant dość dobrze rozumie znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i jej przydatność w pracy zawodowej. | |
4,5 | Doktorant bardzo dobrze rozumie i docenia dobrą znajomość języka niemieckiego, która pomaga mu zarówno w pracy naukowej jak i w wykonywaniu zawodu. | |
5,0 | Doktorant świetnie rozumie i docenia bardzo dobrą znajomość języka niemieckiego, którą w pracy naukowej i zawodowej uważa za absolutnie niezbędną. |
Literatura podstawowa
- V.Eismann, Erfolgreich in Praesentationen, Cornelsen, Berlin, 2006
- Gabriele Graefen, Melanie Moll ; unter Mitarbeit von Angelika Steets, Wissenschaftssprache Deutsch : lesen - verstehen - schreiben. Ein Lehr- und Arbeitsbuch, Peter Lang, Frankfurt am Main, 2011, ISBN 9783631609484
- M.Steinmetz, H.Dintera, Deutsch für Ingenieure. Ein DaF Lehrwerk für Studierende ingenieurwissenschaftlicher Fächer, Springer Vieweg, 2011
Literatura dodatkowa
- E.Zettl,J.Janssen,H.Mueller, Aus moderner Technik und Naturwissenschaft, Hueber, Ismanning, 1999
- Volker Eismann, Erfolgreich in Besprechungen, Cornelsen, 2011