Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INFORMATYCZNO-ELEKTRYCZNO-MECHANICZNY

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna i autoprezentacja:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna i autoprezentacja
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
warsztatyWR2 6 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest rozwijanie wiedzy i umiejętności komunikacyjnych doktorantów, aby zwiększyć ich skuteczność w komunikacji naukowej, akademickiej i zawodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
warsztaty
T-WR-1Podstawy komunikacji społecznej1
T-WR-2Elementy skutecznej komunikacji2
T-WR-3Autoprezentacja w kontekście akademickim2
T-WR-4Bariery w komunikacji1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
warsztaty
A-WR-1Udział w zajęciach6
A-WR-2Przygotowanie do zajęć8
14

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji i środków multimedialnych
M-2Dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Aktywność podczas zajęć

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_E03_W01
Doktorant zna i rozumie zasady wystąpień publicznych, komunikacjji interpersonalnej i autoprezentacji
ISD_4-_W01C-1T-WR-3, T-WR-2, T-WR-4, T-WR-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_E03_U01
Doktorant potrafi komunikować się w środowisku akademickim i zawodowym
ISD_4-_U01C-1T-WR-2, T-WR-3, T-WR-4, T-WR-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_E03_K01
Doktorant jest gotów do etycznego i zgodnego z normami społecznymi komunikowania się
ISD_4-_K03C-1T-WR-2, T-WR-1, T-WR-3, T-WR-4M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_E03_W01
Doktorant zna i rozumie zasady wystąpień publicznych, komunikacjji interpersonalnej i autoprezentacji
2,0
3,0Doktorant w dostatecznym stopniu zna i rozumie zasady wystąpień publicznych, komunikacjji interpersonalnej i autoprezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_E03_U01
Doktorant potrafi komunikować się w środowisku akademickim i zawodowym
2,0
3,0Doktorant w dostatecznym stopniu potrafi komunikować się w środowisku akademickim i zawodowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_E03_K01
Doktorant jest gotów do etycznego i zgodnego z normami społecznymi komunikowania się
2,0
3,0Doktorant w dostatecznym stopniu jest gotów do etycznego i zgodnego z normami społecznymi komunikowania się
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mitręga Anna, Komunikacja jako narzędzie (po)rozumienia we wspólnotach społecznych, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012, 978-83-7780-523-7, Czytelnia BG

Literatura dodatkowa

  1. Ralph Tench et al., Communication Excellence, Palgrave Macmillan, Cham, 2017, ISBN: 978-3-319-48859-2, Wirtualna Biblioteka Nauki

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Podstawy komunikacji społecznej1
T-WR-2Elementy skutecznej komunikacji2
T-WR-3Autoprezentacja w kontekście akademickim2
T-WR-4Bariery w komunikacji1
6

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1Udział w zajęciach6
A-WR-2Przygotowanie do zajęć8
14
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_E03_W01Doktorant zna i rozumie zasady wystąpień publicznych, komunikacjji interpersonalnej i autoprezentacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, umożliwiającą prowadzenie dyskusji oraz analizę istniejących paradygmatów w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych, w szczególności związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest rozwijanie wiedzy i umiejętności komunikacyjnych doktorantów, aby zwiększyć ich skuteczność w komunikacji naukowej, akademickiej i zawodowej
Treści programoweT-WR-3Autoprezentacja w kontekście akademickim
T-WR-2Elementy skutecznej komunikacji
T-WR-4Bariery w komunikacji
T-WR-1Podstawy komunikacji społecznej
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji i środków multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant w dostatecznym stopniu zna i rozumie zasady wystąpień publicznych, komunikacjji interpersonalnej i autoprezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_E03_U01Doktorant potrafi komunikować się w środowisku akademickim i zawodowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_U01Potrafi komunikować się w środowisku naukowym, przygotowywać opracowanie naukowe w postaci publikacji lub prezentacji w języku obcym, dokumentować wyniki prowadzonych prac badawczych w formie opracowań naukowych, prezentować i upowszechniać uzyskane wyniki, w szczególności w międzynarodowym środowisku badawczym oraz inicjować debatę i prowadzić dyskusję związaną z prezentacją koncepcji i osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest rozwijanie wiedzy i umiejętności komunikacyjnych doktorantów, aby zwiększyć ich skuteczność w komunikacji naukowej, akademickiej i zawodowej
Treści programoweT-WR-2Elementy skutecznej komunikacji
T-WR-3Autoprezentacja w kontekście akademickim
T-WR-4Bariery w komunikacji
T-WR-1Podstawy komunikacji społecznej
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji i środków multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant w dostatecznym stopniu potrafi komunikować się w środowisku akademickim i zawodowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_E03_K01Doktorant jest gotów do etycznego i zgodnego z normami społecznymi komunikowania się
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K03Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych w pracy badawczej, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań w sposób niezależny oraz respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej z uwzględnieniem praw własności intelektualnej.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest rozwijanie wiedzy i umiejętności komunikacyjnych doktorantów, aby zwiększyć ich skuteczność w komunikacji naukowej, akademickiej i zawodowej
Treści programoweT-WR-2Elementy skutecznej komunikacji
T-WR-1Podstawy komunikacji społecznej
T-WR-3Autoprezentacja w kontekście akademickim
T-WR-4Bariery w komunikacji
Metody nauczaniaM-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji i środków multimedialnych
M-2Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant w dostatecznym stopniu jest gotów do etycznego i zgodnego z normami społecznymi komunikowania się
3,5
4,0
4,5
5,0