Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INFORMATYCZNO-ELEKTRYCZNO-MECHANICZNY
Sylabus przedmiotu Metoda elementów skończonych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metoda elementów skończonych | ||
Specjalność | BLOK INFORMATYCZNO-ELEKTRYCZNO-MECHANICZNY | ||
Jednostka prowadząca | Środowiskowe Laboratorium Miernictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Dunaj <Pawel-Dunaj@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość mechaniki, wytrzymałości materiałów, dynamiki układów mechanicznych, numerycznych metod obliczeniowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z metodą elementów skończonych w sensie założeń i podstaw matematycznych metody, metodyki budowy modeli dyskretnych oraz ograniczeń stosowania metody. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do metody elementów skończonych. Podstawowe założenia, definicje, metodyka modelowania | 1 |
T-W-2 | Jednowymiarowe elementy skończone. Defilicja pręta, belki. | 1 |
T-W-3 | Dwuwymiarowe elementy skończone: płyty | 1 |
T-W-4 | Trójwymiarowe elementy skończone: elementy czworościenne, elementy prostopadłoscienne. | 1 |
T-W-5 | Definiowanie kontaktów oraz warunków brzegowych: umocowania i obciążenia. | 2 |
T-W-6 | Analizy właściwości statycznych i dynamiczncyh. Obliczenia w zakresie: statyki liniowej oraz nieliniowej, analizy modalnej oraz charakterystyk amplidudowo częstotliwościowych. | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Praca własna | 7 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej obejmujące zagadnienia poruszane w ramach wykładów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEM03.1_W01 Doktorant/ka posiada wiedzę do analitycznego wykonywania obliczeń. Zna i rozumie algorytm MES w odniesieniu do konstrukcji inżynierskich | ISD_4-_W02, ISD_4-_W03 | — | C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEM03.1_K01 Doktorant/ka ma świadomość odpowiedzialności za poprawność prowadzonych badań naukowych w zakresie wybranej dyscypliny | ISD_4-_K01, ISD_4-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEM03.1_W01 Doktorant/ka posiada wiedzę do analitycznego wykonywania obliczeń. Zna i rozumie algorytm MES w odniesieniu do konstrukcji inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEM03.1_K01 Doktorant/ka ma świadomość odpowiedzialności za poprawność prowadzonych badań naukowych w zakresie wybranej dyscypliny | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- G. Rakowski, Z. Kacprzyk, Metoda elementów skończonych w mechanice konstrukcji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2016
- O. C. Zienkiewicz, Metoda elementów skończonych, Arkady, Warszawa, 1972
- K.J. Bathe, Finite element procedures, Prentice Hall, Pearson Education, Inc., Stany Zjednoczone, 2006
Literatura dodatkowa
- K.J. Bathe, Finite element method, Wiley, 2007
- S.S. Rao, The finite element method in engineering, Butterworth-heinemann, 2017