Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INFORMATYCZNO-ELEKTRYCZNO-MECHANICZNY
Sylabus przedmiotu Inteligentne systemy badań nieniszczących:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inteligentne systemy badań nieniszczących | ||
Specjalność | BLOK INFORMATYCZNO-ELEKTRYCZNO-MECHANICZNY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami elektromagnetycznych badań nieniszczących |
C-2 | Zapoznanie się z metodami automatycznej identyfikacji defektów z zastosowaniem sztucznej inteligencji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Elektromagnetyczne metody badań nieniszczących (metoda terahercowa, radiografia cyfrowa, metody magnetyczne, wieloczęstotliwościowa metoda prądów wirowych). | 4 |
T-W-2 | Automatyczne rozpoznawanie defektów. | 2 |
T-W-3 | Algorytmy sztucznej inteligencji w badaniach nieniszczących - studium przypadku. | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Praca własna z literaturą | 8 |
16 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEM07.1_W01 Uzyskuje wiedzę na temat nowoczesnych metod zapewniajacych bezpieczeństwo użytkowania i funkcjonowania systemów i urządzeń | ISD_4-_W02, ISD_4-_W03 | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEM07.1_K01 Student potrafi dobrać dopowiednie narzędzie do rozwiązanai problemu związanego z zapewnieniem bezpieczeństwa | ISD_4-_K01, ISD_4-_K02 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEM07.1_W01 Uzyskuje wiedzę na temat nowoczesnych metod zapewniajacych bezpieczeństwo użytkowania i funkcjonowania systemów i urządzeń | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi... Na ocenę 3,5: Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia... Na ocenę 4: Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać. Na ocenę 4,5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować... Na ocenę 5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEM07.1_K01 Student potrafi dobrać dopowiednie narzędzie do rozwiązanai problemu związanego z zapewnieniem bezpieczeństwa | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi... Na ocenę 3,5: Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia... Na ocenę 4: Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać. Na ocenę 4,5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować... Na ocenę 5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lewińska-Romicka A, Badania nieniszczące. Podstawy defektoskopii, WNT, Warszawa, 2001
- Czuchryj J., Sikora S., Badania nieniszczące w praktyce spawalniczej, Agenda Wydawnicza SIMP, Warszawa, 2018
- Chady T., Wieloczęstotliwościowe algorytmy identyfikacji w układach defektoskopii wiroprądowej, Prace naukowe Politechniki Szczecińskiej Nr 578, Wydawnictwo uczelniane Politechniki Szczecińskiej, 2003
- Dominik Senczyk, Radiografia przemysłowa, Podstawy fizyczne, Biuro Gamma, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Udpa S., Moore P., Nondestructive Testing Handbook, American Society for Nondestructive Testing, Incorporate, 2004, 3
- Hellier C. J., Handbook of Nondestructive Evaluation, McGrown-Hill, 2003