Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-CHEMICZNY
Sylabus przedmiotu Ekonomiczno-prawne uwarunkowania działalności naukowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomiczno-prawne uwarunkowania działalności naukowej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,5 | ECTS (formy) | 1,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | określenie kluczowych prawnych i ekonomicznych uwarunkowań działalności naukowej |
C-2 | identyfikowanie (w wymiarze interdyscyplinarnym) realnych wartości nauki |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Określanie realnej wartości naukowej publikacji. | 6 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ramy prawne dotyczące prowadzenia działalności naukowej i awansów naukowych. | 5 |
T-W-2 | Ekonomiczny kontekst prowadzenia badań naukowych. | 5 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-P-2 | Czytanie wskazanej literatury | 6 |
A-P-3 | Uczestnictwo w konsultacjach | 4 |
16 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 10 |
A-W-3 | Uczestnictwo w konsultacjach | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wypowiedzi pisemnych na podane tematy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_E01_W01 doktorant zna kluczowe prawne i ekonomiczne uwarunkowania działalności prowadzoenia naukowej w Polsce | ISD_4-_W04 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-P-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_E01_U01 doktorant potrafi zidentyfikowac priorytetowe wartości związane z uprawianiem nauki i rozwojem naukowym | ISD_4-_U03 | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-P-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_E01_K01 doktorant potrafi zinterpretować prawo dotyczące prowadzenia badań naukowych | ISD_4-_K02 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-P-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_E01_W01 doktorant zna kluczowe prawne i ekonomiczne uwarunkowania działalności prowadzoenia naukowej w Polsce | 2,0 | |
3,0 | Doktorant zna kluczowe prawne i ekonomiczne uwarunkowania działalności naukowej w Polsce w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_E01_U01 doktorant potrafi zidentyfikowac priorytetowe wartości związane z uprawianiem nauki i rozwojem naukowym | 2,0 | |
3,0 | Doktorant zna kluczowe prawne i ekonomiczne uwarunkowania działalności naukowej w Polsce w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_E01_K01 doktorant potrafi zinterpretować prawo dotyczące prowadzenia badań naukowych | 2,0 | |
3,0 | Doktorant zna kluczowe prawne i ekonomiczne uwarunkowania działalności naukowej w Polsce w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Nowak M., Rakoczy R., NAUKA POLSKA Szance, bariery i wyzwania, Scholar, 2023