Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-CHEMICZNY
Sylabus przedmiotu Badania rynku:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Badania rynku | ||
Specjalność | BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Cheba <Katarzyna.Cheba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie doktorantów do prowadzenia badań rynku z wykorzystaniem różnorodnych metod i narzędzi, analizy danych oraz interpretacji wyników w kontekście akademickim |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do badań rynkowych - etapy prowadzenia badań | 2 |
T-W-2 | Metody zbierania i analizy danych | 2 |
T-W-3 | Interpretacja danych i prezentacja wyników | 2 |
T-W-4 | Etyczne aspekty badań rynkowych | 1 |
T-W-5 | Test sprawdzający | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć | 8 |
16 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z wykorzystaniem prezentacji oraz elementów multimedialnych |
M-2 | Praca w grupach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test sprawdzający |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEA04.1_W01 Doktorant zna metody zbierania danych | ISD_4-_W03 | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
ISD_4-_IEA04.1_W02 Doktorant zna metody analizy i interpretacji danych | ISD_4-_W02 | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEA04.1_K01 Doktorant jest gotów do etycznego prowadzenia badań rynku | ISD_4-_K01 | — | C-1 | T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
ISD_4-_IEA04.1_K02 Doktorant jest gotów do twórczego poszukiwania wiedzy | ISD_4-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEA04.1_W01 Doktorant zna metody zbierania danych | 2,0 | |
3,0 | Doktorant w dostatecznym stopniu zna metody zbierania, analizy i interpretacji danych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ISD_4-_IEA04.1_W02 Doktorant zna metody analizy i interpretacji danych | 2,0 | |
3,0 | Doktorant w dostatecznym stopniu zna metody zbierania, analizy i interpretacji danych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEA04.1_K01 Doktorant jest gotów do etycznego prowadzenia badań rynku | 2,0 | |
3,0 | Doktorant w stopniu dostatecznym jest gotów do etycznego prowadzenia badań rynku | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ISD_4-_IEA04.1_K02 Doktorant jest gotów do twórczego poszukiwania wiedzy | 2,0 | |
3,0 | Doktorant w dostatecznym stopniu jest gotów do twórczego poszukiwania wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Stachak Stanisław, Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013, Biblioteka Wydz. Ekonomiczny
- Makowski Michał, Gromadzenie i analiza danych rynkowych w praktyce, CeDeWu, Warszawa, 2022, Biblioteka Wydz. Ekonomiczny
Literatura dodatkowa
- Marko Sarstedt, Erik Mooi, A Concise Guide to Market Research, Springer-Verlag, Heidelberg, 2016, ISBN: 978-3-662-51981-3, Wirtualna Biblioteka Nauki