Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-CHEMICZNY
Sylabus przedmiotu Modelowanie matematyczne w inżynierii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modelowanie matematyczne w inżynierii | ||
Specjalność | BLOK INŻYNIERYJNO-CHEMICZNY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej, w szczególności związana z procesami transportu. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Doktorant zostanie zapoznany z formułowaniem, rozwiązywaniem i stosowaniem modeli matematycznych w inżynierii chemicznej i procesowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie; Klasyfikacja modeli matematycznych; Formułowanie modelu matematycznego; Tworzenie modeli matematycznych na podstawie danych empirycznych; Strategie upraszczania modeli matematycznych; Metody numeryczne; Analiza statystyczna z zastosowaniem modeli matematycznych; | 8 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Studiowanie z lietarturą przedmiotu | 4 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
14 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny; Wykład problemowy; Metoda przypadków; Dyskusja dydaktyczna; |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_ICH03.1_W01 Doktorant potrafi definiować modele matematyczne związane z inżynierią chemiczną i procesową oraz zaproponować ich uproszczenia. | ISD_4-_W03, ISD_4-_W02 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_ICH03.1_K01 Doktorant wykazuje się aktywną postawą w opracowaniu naukowym nowych zjawisk i problemów w inżynierii chemicznej i procesowej z zastosowaniem w kreatywny sposób zaproponowanych modeli matematycznych. | ISD_4-_K02 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_ICH03.1_W01 Doktorant potrafi definiować modele matematyczne związane z inżynierią chemiczną i procesową oraz zaproponować ich uproszczenia. | 2,0 | |
3,0 | Uzyskanie 50% poprawnych odpowiedzi z testu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_ICH03.1_K01 Doktorant wykazuje się aktywną postawą w opracowaniu naukowym nowych zjawisk i problemów w inżynierii chemicznej i procesowej z zastosowaniem w kreatywny sposób zaproponowanych modeli matematycznych. | 2,0 | |
3,0 | Uzyskanie 50% poprawnych odpowiedzi z testu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- L. Gradoń; J. Gac, Podstawy obliczeń w procesach przetwarzania materii. Zasady bilansowania masy i energii., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2019
- Z. Pakowski; R. Adamowski, Podstawy Matlaba w inżynierii procesowej, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2014
- P. Gierycz; M. Huettner, Scilab w oblizeniach inżynierskich, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2015
Literatura dodatkowa
- A. Rasmuson; B. Andersson; L. Olsson; R. Andersson, Mathematical Modeling in Chemical Engineering, Cambridge University Press, United Kingdom by Clays, St Ives plc, 2014