Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-PRZYRODNICZY
Sylabus przedmiotu Etyka badań i pracy naukowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Etyka badań i pracy naukowej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Korytkowski <Przemyslaw.Korytkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktorantów z podstawowymi zagadnieniami z obszaru etyki badań naukowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Europejska Karta Naukowca | 2 |
T-W-2 | Kodeks Etyki Pracownika Naukowego | 2 |
T-W-3 | Europejski kodeks postępowania w zakresie rzetelności badawczej | 2 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-W-2 | Praca własna | 9 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_E02_W01 Doktorant ma wiedzę z zakresu etyki badań naukowych. Potrafi poprawnie definiować i rozpoznawać konflikt interesów. | ISD_4-_W02 | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_E02_K01 Doktorant charakteryzuje się aktywną postwą i dbałością o właściwą etykę postępowania w ramach pracy badawczej. Ma świadomośc nzaczenia postawy etycznej. | ISD_4-_K03 | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_E02_W01 Doktorant ma wiedzę z zakresu etyki badań naukowych. Potrafi poprawnie definiować i rozpoznawać konflikt interesów. | 2,0 | |
3,0 | 50% odpowiedzi poprawnych w teście. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_E02_K01 Doktorant charakteryzuje się aktywną postwą i dbałością o właściwą etykę postępowania w ramach pracy badawczej. Ma świadomośc nzaczenia postawy etycznej. | 2,0 | |
3,0 | 50% odpowiedzi poprawnych w teście. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kodeks etyki pracownika naukowego, PAN, 2020, 3
- Kodeks Narodowego Centrum Nauki dotyczący rzetelności badań naukowych i starania o fundusze na badania, NCN, 2016
- Europejski kodeks postępowania w zakresie rzetelności badawczej, All European Academies, 2023