Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-PRZYRODNICZY
Sylabus przedmiotu Przygotowanie artykułów naukowych i ich publikacja:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie artykułów naukowych i ich publikacja | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do dojrzałego podejścia do procesu publikacji wyników pracy naukowej. |
C-2 | Zapoznanie studentów zasadami skutecznego publikowania wyników pracy naukowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
warsztaty | ||
T-WR-1 | Analiza posiadanego materiału do publikacji | 1 |
T-WR-2 | Elementy publikacji naukowej i ich redakcja | 2 |
T-WR-3 | Wybór czasopisma | 1 |
T-WR-4 | Proces publikacji | 2 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
warsztaty | ||
A-WR-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-WR-2 | Praca własna | 9 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda przypadków |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Oceniona zostanie jakość przygotowanego przez studenta tekstu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_B04_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wiedzieć jak opracować artykuł naukowy z zachowaniem zasad i w sposób dający duże szanse jego opublikowania, jak przystąpić do procesu publikacji artukułu oraz jak radzić sobie na różnych etapach tego procesu. | ISD_4-_W02 | — | C-1, C-2 | T-WR-1, T-WR-4, T-WR-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_B04_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć opracować artykuł naukowy, korzystać z narzędzi wspomagających redagowanie artukułu oraz jak postępować w procesie jego publikacji. | ISD_4-_U01, ISD_4-_U04 | — | C-2 | T-WR-4 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_B04_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość konieczności postępowania w procesie publikowania zgodnie z prawem własności intelektualnej, potrzeby rzetelności w przygotowaniu treści artykułow naukowych oraz wpływu jakości akrtykułu na jego wizerunek naukowy. | ISD_4-_K02, ISD_4-_K03 | — | C-2 | T-WR-2 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_B04_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wiedzieć jak opracować artykuł naukowy z zachowaniem zasad i w sposób dający duże szanse jego opublikowania, jak przystąpić do procesu publikacji artukułu oraz jak radzić sobie na różnych etapach tego procesu. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywny wynik zaliczenia pisemnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_B04_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć opracować artykuł naukowy, korzystać z narzędzi wspomagających redagowanie artukułu oraz jak postępować w procesie jego publikacji. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywny wynik zaliczenia pisemnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_B04_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość konieczności postępowania w procesie publikowania zgodnie z prawem własności intelektualnej, potrzeby rzetelności w przygotowaniu treści artykułow naukowych oraz wpływu jakości akrtykułu na jego wizerunek naukowy. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywny wynik zaliczenia pisemnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa pod red. Donaty Kurpas Bożeny Ratajczak-Olszewskiej Arkadiusza Libera Bożeny Mroczek Andrzeja Szpakowa Tomasza Halskiego, Jak pisać prace naukowe i gdzie je publikować?, Państwowa Medyczna Wyższa Szkoła Zawodowa w Opolu, Opole, 2014, dostęp online: https://www.dbc.wroc.pl/Content/27174/jak_pisac_prace_naukowe.pdf