Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-PRZYRODNICZY

Sylabus przedmiotu Oczyszczanie powietrza z zastosowaniem materiałów budowlanych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Oczyszczanie powietrza z zastosowaniem materiałów budowlanych
Specjalność BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Janus <Magdalena.Janus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 8 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu chemii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Posiadanie wiedzy z zakresu możliwości zastosowania materiałów budowlanych do oczyszczania powietrza

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Chemia stratosfery - ozon2
T-W-2Chemia troposfery - smog2
T-W-3Usuwanie NOx z powietrza2
T-W-4Usuwanie lotnych związków organicznych z powietrza2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2udział w konsultacjach2
A-W-3przygotowanie do zajęć4
14

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe - wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe z przedmiotu w postaci testu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_IEA06.2_W01
Poszerzenie wiedzy teoretycznej związanej z reprezentowaną dyscypliną naukową
ISD_4-_W02, ISD_4-_W03C-1T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_IEA06.2_K01
Rozmumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne
ISD_4-_K02, ISD_4-_K01C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_IEA06.2_W01
Poszerzenie wiedzy teoretycznej związanej z reprezentowaną dyscypliną naukową
2,0
3,0Zdobyci 50% punktów możliwych do uzyskania w teście
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_IEA06.2_K01
Rozmumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne
2,0
3,0Zdobyci 50% punktów możliwych do uzyskania w teście
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gary W. vanLoon, Stephen J. Duffy, Chemia Środowiska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Magdalena Janus, Szymon Mądraszewski, Kamila Zając, Ewelina Kusiak-Nejman, A new preparation method of cement with photocatalytic activity, Materials, 2020, 13(23) 5540

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Chemia stratosfery - ozon2
T-W-2Chemia troposfery - smog2
T-W-3Usuwanie NOx z powietrza2
T-W-4Usuwanie lotnych związków organicznych z powietrza2
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2udział w konsultacjach2
A-W-3przygotowanie do zajęć4
14
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_IEA06.2_W01Poszerzenie wiedzy teoretycznej związanej z reprezentowaną dyscypliną naukową
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W02Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych, metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań oraz zasady upowszechniania wyników pracy naukowej, także w trybie otwartego dostępu
ISD_4-_W03Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Posiadanie wiedzy z zakresu możliwości zastosowania materiałów budowlanych do oczyszczania powietrza
Treści programoweT-W-3Usuwanie NOx z powietrza
T-W-1Chemia stratosfery - ozon
T-W-4Usuwanie lotnych związków organicznych z powietrza
T-W-2Chemia troposfery - smog
Metody nauczaniaM-1metody problemowe - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe z przedmiotu w postaci testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zdobyci 50% punktów możliwych do uzyskania w teście
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_IEA06.2_K01Rozmumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K02Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze, ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, myślenia w sposób przedsiębiorczy oraz opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
ISD_4-_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego oraz wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
Cel przedmiotuC-1Posiadanie wiedzy z zakresu możliwości zastosowania materiałów budowlanych do oczyszczania powietrza
Treści programoweT-W-2Chemia troposfery - smog
T-W-3Usuwanie NOx z powietrza
T-W-1Chemia stratosfery - ozon
T-W-4Usuwanie lotnych związków organicznych z powietrza
Metody nauczaniaM-1metody problemowe - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe z przedmiotu w postaci testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zdobyci 50% punktów możliwych do uzyskania w teście
3,5
4,0
4,5
5,0