Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-PRZYRODNICZY
Sylabus przedmiotu Transport zrównoważony:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Transport zrównoważony | ||
Specjalność | BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktoranta ze strategią zrównoważonego rozwoju transportu i sposobami ochrony środowiska przed negatywnym oddziaływaniem transportu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Koncepcje i założenia zrównoważonego rozwoju transportu. | 2 |
T-W-2 | Plany i strategia zrównoważonego rozwoju transportu. | 2 |
T-W-3 | Środki i sposoby ochrony środowiska przed negatywnym oddziaływaniem transportu. | 2 |
T-W-4 | Koszty zewnętrzne transportu. | 1 |
T-W-5 | Zaliczenie. | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach. | 8 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i przygotowanie do zaliczenia. | 7 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Wykład problemowy. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEA07.2_W01 Doktorant posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę i rozumie dylematy związane z funkcjonowaniem transportu zrównoważonego. | ISD_4-_W02, ISD_4-_W03 | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEA07.2_K01 Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy i twórczego poszukiwania rozwiązań w obszarze transportu zrównoważonego. | ISD_4-_K01, ISD_4-_K02 | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEA07.2_W01 Doktorant posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę i rozumie dylematy związane z funkcjonowaniem transportu zrównoważonego. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEA07.2_K01 Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy i twórczego poszukiwania rozwiązań w obszarze transportu zrównoważonego. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykazuje elementarne kompetencje adekwatne do efektu kształcenia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pawłowska B., Zrównoważony rozwój transportu na tle współczesnych procesów społeczno-gospodarczych., Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2013
- Hadryjańska B., Droga do zrównoważonego rozwoju w Polsce w świetle założeń Agendy 2030, Difin, Warszawa, 2021
- Curtis C. (eds.), Handbook of Sustainable Transport, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, 2020
Literatura dodatkowa
- Uchwała nr 105 Rady Ministrów z dnia 24 września 2019 r. w sprawie przyjęcia "Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku", Warszawa, 2019
- Filina-Dawidowicz L., Wiktorowska-Jasik A., Contemporary problems and challenges of sustainable distribution of perishable cargoes: Case study of Polish cold port stores, Environment, Development and Sustainability, 24, pp. 4434-4450, Online, 2022