Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-PRZYRODNICZY
Sylabus przedmiotu Projektowanie ekspozycji czasowych w przestrzeniach publicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie ekspozycji czasowych w przestrzeniach publicznych | ||
Specjalność | BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Wnętrz | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza z zakresu projektowania wystaw w przestrzeniach muzealnych i galeryjnych. |
W-2 | Ogólna znajomość systemów wystawienniczych mobilnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie i pogłębienie wiedzy z zakresu projektowania wystaw stałych i czasowych w różnorodnych przestrzeniach. |
C-2 | Pogłębienie wiedzy w zakresie zagadnień technicznych i technologicznych, materiałowych w projektowaniu ekspozycji czasowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje przestrzeni ekspozycyjnych w miejscach publicznych- przestrzeń zamknieta (centra handlowe,dworce, lotniska, filharmonie etc, i otwarta (miasto, place,ulice etc.). | 2 |
T-W-2 | Rodzaje ekspozycji czasowych -( 2D, 3D, multimedialne, mieszane). | 1 |
T-W-3 | Dialog w przestrzeni publicznej z odbiorcą- percepcja wystawy. | 1 |
T-W-4 | Psychofizjologia jakopotencjał w kreacji przestrzeni. Sztuka immersyjna. | 1 |
T-W-5 | Rozwiązania techniczne i technologiczne. | 1 |
T-W-6 | Przestrzń publiczna jako integracja działań wzorniczych. | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Praca samodzielna | 8 |
16 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca w formie wykładu informacyjnego z objaśnieniami i przykładami. |
M-2 | Metoda programowa z użyciem komputera i prezentacji multimedialnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy teoretycznej następuje na podstawie listy obecności i testu podsumowujacego zdobytą wiedzę. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEA07.1_W01 Zna zasady dotyczace projektowania z zastosowaniem ergonomii, psychofizjologii i zasad BHP w kontekście do określonej przestrzeni publicznej. | ISD_4-_W01 | — | C-2 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEA07.1_K01 Ma świadomość i potrafi przeprowadzić krytyczną analizę własnego dorobku naukowego w kontekście podejmowanych działań twórczych w zakresie projektowania. | ISD_4-_K01, ISD_4-_K02 | — | C-1, C-2 | T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEA07.1_W01 Zna zasady dotyczace projektowania z zastosowaniem ergonomii, psychofizjologii i zasad BHP w kontekście do określonej przestrzeni publicznej. | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę potrzebną do projektowania ekspozycji czasowych. Uczestnictwo w zajęciach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEA07.1_K01 Ma świadomość i potrafi przeprowadzić krytyczną analizę własnego dorobku naukowego w kontekście podejmowanych działań twórczych w zakresie projektowania. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu podstawoym ma świadomość do przeprowadzenia krytycznej analizy własnych działań twórczych. Uczestnictwo w zajęciach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Karwasz Grzegorz, Kruk Jolanta, Idee i realizacje dydaktyki interaktywnej- wystawy, muzea i centra nauk, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2012
- Alex Sanchez Vidiella, Epheneral architecture. Projects and installations in the public space, Promopress, Barcelona, 2016
- Michalski Ryszard, Inspiracje w sztuce projektowania.Architektura wnetrz zdefiniowany świat wyobraźni, Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, Wydział Architektury Wnętrz, Kraków, 2011
- Świątek Gabriela, Gry sztuki z architekturą. Nowoczesne powinowactwa i współczesne integracje., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2013
- Izdebska Karolina, Sztuka publiczna. Od obiektów do praktyk postartystycznych brikolaż socjologiczny., Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp.z.o.o., Warszawa, 2021