Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-PRZYRODNICZY
Sylabus przedmiotu Nanomateriały funkcjonalne w chemii i inżynierii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanomateriały funkcjonalne w chemii i inżynierii | ||
Specjalność | BLOK INŻYNIERYJNO-CHEMICZNY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy chemii i materiałoznawstwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z aktualnymi trendami w nanomateriałach funkcjonalnych wykorzystywanych w chemii i inżynierii |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności prowadzenia dyskusji naukowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podział nanomateriałów funkcjonalnych: budowa, właściwości i zastosowanie; * studium przypadku dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w chemii (do wyboru studentów); * studium dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w inżynierii materiałowej (do wyboru studentów); studium dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w inżynierii chemicznej (do wyboru studentów); | 8 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach, czytanie skazanej literatury, udział w konwersatoriach | 8 |
A-W-2 | Praca własna | 7 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa. |
M-2 | Metody aktywizujące: metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena zwykle pod koniec przedmiotu: aktywny udział w wykładach i dyskusji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_ICH06.2_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować problem badawczy i przeprowadzić dyskusję dotyczacą zaawansowanych nanomateriałów funkcjonalnych w wybranym obszarze chemii lub inżynierii. | ISD_4-_W02, ISD_4-_W03 | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_ICH06.2_K01 Postawa chętna i aktywna do podejmowania problematyki naukowej w zakresie zaawansowanych nanomateriałów funkcjonalnych | ISD_4-_K01, ISD_4-_K02 | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_ICH06.2_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować problem badawczy i przeprowadzić dyskusję dotyczacą zaawansowanych nanomateriałów funkcjonalnych w wybranym obszarze chemii lub inżynierii. | 2,0 | |
3,0 | student będzie potrafił podjąć problematykę badawczą, bez koniecznosci pogłebionej dyskusji nad nią. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_ICH06.2_K01 Postawa chętna i aktywna do podejmowania problematyki naukowej w zakresie zaawansowanych nanomateriałów funkcjonalnych | 2,0 | |
3,0 | student będzie potrafił podjąć problematykę badawczą, bez koniecznosci pogłebionej dyskusji nad nią. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Krzysztof Kurzydłowski, Nanomateriały inżynierskie: Konstrukcje funkcjonalne, PWN, Warszawa, 2011, ISBN978-83-01-16418-8
- Robert W. Kelsall, Ian W. Hamley, Mark Geoghegan, Nanotechnologie, PWN, Warszawa, 2008, ISBN 978-83-01-15537-7