Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-PRZYRODNICZY

Sylabus przedmiotu Nanomateriały funkcjonalne w chemii i inżynierii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Nanomateriały funkcjonalne w chemii i inżynierii
Specjalność BLOK INŻYNIERYJNO-CHEMICZNY
Jednostka prowadząca Katedra Fizykochemii Nanomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 8 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy chemii i materiałoznawstwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z aktualnymi trendami w nanomateriałach funkcjonalnych wykorzystywanych w chemii i inżynierii
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia dyskusji naukowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podział nanomateriałów funkcjonalnych: budowa, właściwości i zastosowanie; * studium przypadku dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w chemii (do wyboru studentów); * studium dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w inżynierii materiałowej (do wyboru studentów); studium dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w inżynierii chemicznej (do wyboru studentów);8
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach, czytanie skazanej literatury, udział w konwersatoriach8
A-W-2Praca własna7
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa.
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena zwykle pod koniec przedmiotu: aktywny udział w wykładach i dyskusji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_ICH06.2_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować problem badawczy i przeprowadzić dyskusję dotyczacą zaawansowanych nanomateriałów funkcjonalnych w wybranym obszarze chemii lub inżynierii.
ISD_4-_W02, ISD_4-_W03C-1, C-2T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_ICH06.2_K01
Postawa chętna i aktywna do podejmowania problematyki naukowej w zakresie zaawansowanych nanomateriałów funkcjonalnych
ISD_4-_K01, ISD_4-_K02C-1, C-2T-W-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_ICH06.2_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować problem badawczy i przeprowadzić dyskusję dotyczacą zaawansowanych nanomateriałów funkcjonalnych w wybranym obszarze chemii lub inżynierii.
2,0
3,0student będzie potrafił podjąć problematykę badawczą, bez koniecznosci pogłebionej dyskusji nad nią.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_ICH06.2_K01
Postawa chętna i aktywna do podejmowania problematyki naukowej w zakresie zaawansowanych nanomateriałów funkcjonalnych
2,0
3,0student będzie potrafił podjąć problematykę badawczą, bez koniecznosci pogłebionej dyskusji nad nią.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Krzysztof Kurzydłowski, Nanomateriały inżynierskie: Konstrukcje funkcjonalne, PWN, Warszawa, 2011, ISBN978-83-01-16418-8
  2. Robert W. Kelsall, Ian W. Hamley, Mark Geoghegan, Nanotechnologie, PWN, Warszawa, 2008, ISBN 978-83-01-15537-7

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podział nanomateriałów funkcjonalnych: budowa, właściwości i zastosowanie; * studium przypadku dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w chemii (do wyboru studentów); * studium dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w inżynierii materiałowej (do wyboru studentów); studium dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w inżynierii chemicznej (do wyboru studentów);8
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach, czytanie skazanej literatury, udział w konwersatoriach8
A-W-2Praca własna7
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_ICH06.2_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować problem badawczy i przeprowadzić dyskusję dotyczacą zaawansowanych nanomateriałów funkcjonalnych w wybranym obszarze chemii lub inżynierii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W02Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych, metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań oraz zasady upowszechniania wyników pracy naukowej, także w trybie otwartego dostępu
ISD_4-_W03Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z aktualnymi trendami w nanomateriałach funkcjonalnych wykorzystywanych w chemii i inżynierii
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia dyskusji naukowych
Treści programoweT-W-1Podział nanomateriałów funkcjonalnych: budowa, właściwości i zastosowanie; * studium przypadku dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w chemii (do wyboru studentów); * studium dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w inżynierii materiałowej (do wyboru studentów); studium dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w inżynierii chemicznej (do wyboru studentów);
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa.
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena zwykle pod koniec przedmiotu: aktywny udział w wykładach i dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student będzie potrafił podjąć problematykę badawczą, bez koniecznosci pogłebionej dyskusji nad nią.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_ICH06.2_K01Postawa chętna i aktywna do podejmowania problematyki naukowej w zakresie zaawansowanych nanomateriałów funkcjonalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego oraz wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
ISD_4-_K02Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze, ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, myślenia w sposób przedsiębiorczy oraz opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z aktualnymi trendami w nanomateriałach funkcjonalnych wykorzystywanych w chemii i inżynierii
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia dyskusji naukowych
Treści programoweT-W-1Podział nanomateriałów funkcjonalnych: budowa, właściwości i zastosowanie; * studium przypadku dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w chemii (do wyboru studentów); * studium dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w inżynierii materiałowej (do wyboru studentów); studium dotyczące nanomateriałów funkcjonalnych w inżynierii chemicznej (do wyboru studentów);
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa.
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena zwykle pod koniec przedmiotu: aktywny udział w wykładach i dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student będzie potrafił podjąć problematykę badawczą, bez koniecznosci pogłebionej dyskusji nad nią.
3,5
4,0
4,5
5,0